Persoonsgegevensdiscussie

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Marknett
Lid van verdienste

Bericht door Marknett » di 02 jan, 2007 14:04

edwardkommeren schreef:Geen uitleg nodig, schaam me niet voor mijn naam en zie ook geen andere reden deze NIET te gebruiken dus......, doe maar gewoon :wink:
Hier op Saabforum is iedereen uiteraard volledig tegoedertrouw, maar het is niet overal even pluis op het net Edward... :wink:
Omgekeerd bekeken; zie ook geen reden deze WEL te gebruiken...

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 02 jan, 2007 18:16

edwardkommeren schreef:Geen uitleg nodig, schaam me niet voor mijn naam en zie ook geen andere reden deze NIET te gebruiken dus......, doe maar gewoon :wink:
Iedereen die prijs stelt op zijn/haar privacy, doet er goed aan om een aantal dingen nooit op internet te publiceren of in te vullen tenzij dit absoluut noodzakelijk is, waarbij je ook kan kiezen om verder te surfen als de site in kwestie dit noodzakelijker vindt dan jijzelf:

- voornaam + achternaam / voorletters +achternaam
- geboortedatum; vul desnoots een andere in die in de buurt ligt van de werkelijke. Als je bijvoorbeeld een offerte voor een verzekering aanvraagt, hoeft de verzekeraar de echte datum pas te weten op het moment dat je besluit om met die firma een overeenkomst aan te gaan.
- sofinummer, paspoortnummer, rijbewijs- of ander id-documentnummer
(lijkt me nogal logisch, maar zet het er toch maar bij)
- telefoonnummer

Zolang persoonlijke informatie nog werd opgeslagen in papieren dossiers, was deze redelijk veilig opgeslagen. Met de komst van computers, internet en het in grote mate al dan niet legaal uitwisselen/verkopen van (prive)gegevens tussen partijen - waar jij geen weet van hebt of waarvoor jouw specifieke toestemming niet vereist is - is het onverstandig om zo slordig met je personalia om te springen.

Als mensen de wet overtreden is er een gerechtelijke weg waarlangs partijen tot identificatie van een persoon kunnen komen. Ik ben een fel tegenstander van een politiestaat - met de identificatieplicht en de daaraan gekoppelde boetes zijn we trouwens al hard op weg - of een samenleving waarin het nodig moet zijn om voor communicatie en discussie op een forum dergelijke privegegevens verstrekt dienen te worden. Gelukkig hoeft dat op dit forum ook niet.

Ik vindt het voldoende om mensen bij hun nickname of voornaam alleen te kennen. Als de relatie zich verdiept, komt de achternaam vanzelf wel.

Nog zoiets: in Nederland vindt men het normaal dat als je de telefoon opneemt, jij als eerste meldt wie je bent terwijl andersom veel logischer zou zijn. de andere kant draait als het goed is geen nummers in het wilde weg, en weet dus al wie hij belt. (en zo niet, dan is werkt hij of zij voor een call-centre van de ergste soort) Het is daarom veel logischer dat de beller eerst zijn naam noemt. In Hongarije beantwoordt iedereen de telefoon met 'Tesék", dat zoveel betekent als "zegt u het maar". Waarna netjes een goedendag of -avond wordt gewenst, gevolgd door de medeling met wie de andere kant het genoegen heeft en wat hij/zij wil of wie hij/zij wenst te spreken.
Als ik hier weer eens een mij onbekend of anoniem nummer op het scherm zie en ik opneem om te vragen wij er belt, kijkt men wel eens vreemd op. Daar verbaas ik me niet over. Ik wacht dan rustig tot het kwartje valt en de persoon zich uitspreekt. Maar tot mijn verbazing worden de rollen weleens omgedraait en onthoudt de andere kant zich halsstarrig van het noemen van een naam en wordt nogaleens onbeleefder.
???

Maar goed, Steve-O past wel wat bij mijn af en toe (niet dagelijks dus) onbesuisde acties die meestal wel goed gaan. Op zich vind ik Johnny Knoxville wel de sympathiekere van het stel. Maarja, ik heet nou ook eenmaal Steve.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 02 jan, 2007 18:49

marq101 schreef:
Jonapot kivanok. Marq101 hollandiabol beserlek. kerem a neleket a ...... legyen szives :P
Szia Marq-egy-nulla-egy, itt Steve beszél. Rendben van? Milyen SAAB mész fele?

Trouwens: viewtopic.php?t=9853&highlight=

... ook al zo slim ... waarom niet gelijk een kopie van je paspoort en een uitreksel uit het bevolkingsregister in de fotogalerij ... zucht ...

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » wo 03 jan, 2007 11:24

Steve-O schreef:Trouwens: viewtopic.php?t=9853&highlight=

... ook al zo slim ... waarom niet gelijk een kopie van je paspoort en een uitreksel uit het bevolkingsregister in de fotogalerij ... zucht ...
Nou ja, het is allemaal wat minder erg dan jij het voorspiegeld. Tuurlijk moet je voorzichtig zijn met het invullen van gegevens maar het meeste kan echt niet zoveel kwaad hoor.. Hoe vaak hoor je nou dat dingen fout zijn gegaan? (Bijna) nooit. Hoe vaak worden er gegevens ingevuld door mensen? Heel vaak. Dus ik denk dat het wel mee valt.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 03 jan, 2007 20:34

Rutger schreef:
Steve-O schreef:Trouwens: viewtopic.php?t=9853&highlight=

Nou ja, het is allemaal wat minder erg dan jij het voorspiegeld. Tuurlijk moet je voorzichtig zijn met het invullen van gegevens maar het meeste kan echt niet zoveel kwaad hoor.. Hoe vaak hoor je nou dat dingen fout zijn gegaan? (Bijna) nooit. Hoe vaak worden er gegevens ingevuld door mensen? Heel vaak. Dus ik denk dat het wel mee valt.
Men weet toch al MEER van je dan je denkt dat men weet, en da's niet misschien, want die bescherming op de persoonsgegevens rammelt aan alle kanten neem dat maar van mij aan.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 03 jan, 2007 22:39

@ edward + rutger:

A: Waarom zou je het makkelijker maken. Je laat toch ook niet je voordeur open staan als je boodschappen gaat doen? Als er geen goede reden is om persoonlijke gegevens te verstrekken, is het raadzaam dit ook niet te doen.

B: Ooit gehoord van identity theft? Het bestaat echt en het gebeurd.

C: Je meld je aan bij SAABforum, waar al je post te lezen zijn. De site heeft zelfs tools om gericht naar jouw posts te zoeken. Je schrijft hoeveel km je rijdt in een post. Je schrijft welk tupe SAAB je rijdt. Je schrijft dat je misschien nog een bolide in je garage hebt staan. Waar je auto voor reparatie naar toe gaat, wat dat heeft gekost. Wat voor baan je hebt.
Genoeg informatie voor kwaadwillenden om in te schatten of het interessant is om eens ongevraagd op bezoek te komen.
En dan ... post je een link naar een website waar in lengte en breedtegraad op staat waar je woont.

Dan ben je toch een ongelovelijke OEN!?! Of niet dan?

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 03 jan, 2007 22:46

Steve-O schreef:

Dan ben je toch een ongelovelijke OEN!?! Of niet dan?
ja en 20.000 professionals letten op terroristen

Benaero
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Benaero » wo 03 jan, 2007 22:53

Steve-O

ff een vraagje,

slaap jij wel goed de laatste tijd en durf jij je nog wel op straat te vertonen?? :roll: :roll:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » wo 03 jan, 2007 23:02

Steve heeft wel een punt,denk ik.

Maar het is wel: :offtopic:

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 03 jan, 2007 23:11

Ik slaap pirma, maar de oenen ook denk ik. Daar zijn het oenen voor. Die slapen altijd prinsheerlijk, vermoed ik.

Maar even serieus:

Hopelijk heb ik wat mensen wakker geschud.

Het gaat niet om paranoia, het gaat gewoon om een beetje na te denken bij wat je doet.

Benaero
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Benaero » wo 03 jan, 2007 23:29

Steve-O schreef
het gaat gewoon om een beetje na te denken bij wat je doet.
Dat is nog eens een wijze opmerking....... :lol: :lol: Gaat immers altijd op.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 04 jan, 2007 0:02

Benaero schreef:Steve-O schreef
het gaat gewoon om een beetje na te denken bij wat je doet.
Dat is nog eens een wijze opmerking....... :lol: :lol: Gaat immers altijd op.
wat kun je dan nog WEL doen, interesseert me allemaal geen REET , anders lekker binnen blijven op je nest liggen zonder tv en boodschappen en Saab-forum :roll: , veel succes jongens maar ik niet bekijk ut effe

steve-O wat doe je nog op het forum, men leest met je mee :!: :roll:, ze hebben je gespot :lol:

en ook last van achtervolgingswaanzin :?:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » do 04 jan, 2007 0:05

:offtopic: :offtopic: :offtopic: :evil: :evil:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 04 jan, 2007 0:07

jonatas 900s schreef::offtopic: :offtopic: :offtopic: :evil: :evil:
wie begint er mee, ik niet :lol: :lol:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 04 jan, 2007 0:08

Sorry, maar dit vind ik verzieken van een errug leuk topic.

privacy, ja is alleen maar goed dat daar op gewezen wordt, maar moet daar dan weer zo op gereageerd worden?

Beetje jammer... :donot:

Plaats reactie