De nieuwe Volvo C30

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
jeroen701125
Donateur (3x)
Donateur (3x)

De nieuwe Volvo C30

Bericht door jeroen701125 » za 20 jan, 2007 20:20

Omdat ik binnenkort moet gaan leasen en niet gelijk voor het meest voor de hand liggende merk wilde kiezen (rara, welk) ben ik vanmiddag eens gaan proefrijden in de C30. Vind dat namelijk om te zien een hartstikke leuk ontwerp en had dan ook hoog gespannen verwachtingen, zeker nav overwegend lovende pers.
Helaas is het me erg tegengevallen; zowel qua zitcomfort (kreeg pijn in m´n rug van de stoel) en wegligging (je stuitert alle kanten op) was het bij lange na niet wat ik ervan verwachtte.
Ik vroeg me af of een van jullie al in deze auto heeft gereden (verde900 doet niet mee :wink: ) en mijn mening delen, of heb ik in een maandagochtend exemplaar gereden?

Edit:

Voor de volledigheid; het betrof een exemplaar met verlaagd onderstel. Daarna heb ik nog even gereden in een automaat met normaal onderstel, maar ook deze vond ik wat "springerig". Ga binnenkort nog eens rijden in de hoop mijn mening te kunnen bijstellen want het lijkt me in potentie een heel erg leuke auto.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 20 jan, 2007 20:35

wegligging (je stuitert alle kanten op)
dat hoort toch tegenwoordig?

:wink:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » za 20 jan, 2007 20:38

Ik heb erin gereden.

Heb jij niet in eentje met sportpakket gereden toevallig? Grote velgen, verlaagd etc... Want zo stuiterig ervaarde ik het niet in de normale.

De meerwaarde van de C30 is mij eigenlijk ontgaan, ik vind het een spannend gelijnde auto, smoelt goed, maar ik zou voor een lekker aangeklede Focus gaan. Rijdt beter, is ruimer en goedkoper.

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » za 20 jan, 2007 20:38

Kort meegereden (2.4i automaat). Trilde bij optrekken in de voorwielen. Was vrij strak afgeveerd en hobbelde bij 20-30 erg over wat slechtere wegen (korte wielbasis?).
De kofferbak is erg klein (een sporttas past er nog wel in..)
Stoelen vrij hard, weinig beenruimte aan passagierskant.

Erg mooie/leuke auto, maar viel toch een beetje tegen.

@edit1: dit was verder ook een standaard onderstel
@edit2: geen Volvo bashing, m'n ouders rijden ook Volvo, S60 = :thumbup:

Sander

jeroen701125
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jeroen701125 » za 20 jan, 2007 20:51

taaffert schreef:Ik heb erin gereden.

Heb jij niet in eentje met sportpakket gereden toevallig? Grote velgen, verlaagd etc... Want zo stuiterig ervaarde ik het niet in de normale.
Zie mijn edit.

Even in het algemeen en ter voorkoming van enig misverstand; ik heb dit absoluut niet gepost om Volvo te bashen maar puur om te vragen in hoeverre mijn ervaring wordt gedeeld.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 20 jan, 2007 20:59

Eigenaardig dat hij zo anders lijkt te rijden dan b.v. een V50, ze hebben de zelfde wielbasis.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » za 20 jan, 2007 21:00

Maar minder overhang achter.. misschien verklaard dat iets?

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » za 20 jan, 2007 21:01

verde900 schreef:Eigenaardig dat hij zo anders lijkt te rijden dan b.v. een V50, ze hebben de zelfde wielbasis.
Straffere vering (is tenslotte een sportief bedoeld modelletje) en een lager eigen gewicht zullen een hoop verschil maken, ondanks de gelijke wielbasis.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » za 20 jan, 2007 21:06

Heb je trouwens ook een Civic overwogen?
Laatst ook een aanzienlijk eind in gestuurd (400km) en moet zeggen, die zou ook op mijn shortlist staan.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 20 jan, 2007 21:08

gj9000 schreef:
verde900 schreef:Eigenaardig dat hij zo anders lijkt te rijden dan b.v. een V50, ze hebben de zelfde wielbasis.
Straffere vering (is tenslotte een sportief bedoeld modelletje) en een lager eigen gewicht zullen een hoop verschil maken, ondanks de gelijke wielbasis.
zal 45kg zoveel uitmaken?

jeroen701125
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jeroen701125 » za 20 jan, 2007 21:12

taaffert schreef:Heb je trouwens ook een Civic overwogen?
Op de een of andere manier treedt er bij mij een soort blokkade in werking waar het Japanse auto´s betreft. Rationeel is het vast een heel verstandige keuze maar er moet bij mij een Berlijnse Muur worden geslecht voordat ik die stap zou zetten...hetzelfde geldt overigens voor alle VAG producten, heb er gewoonweg niets mee.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » za 20 jan, 2007 21:19

verde900 schreef:zal 45kg zoveel uitmaken?
Til maar eens 45 kg.... Er zijn merken die daken, motorkappen etc. uit schreeuwend duur materiaal (carbon etc.) vervaardigen om zo'n verschil te bereiken....

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » za 20 jan, 2007 23:37

c30 of c30

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » za 20 jan, 2007 23:41

Als ik moet kiezen...... alletwee. :P

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » zo 21 jan, 2007 10:46

als ik die achterkant eens bekijk lijkt het wel of de auto er te groot voor is , of de kont te klein maar er klopt iets niet

Afbeelding

hij loopt te hoog door denk ik
en ik kan dan nu ook met recht zeggen: lilluk

Plaats reactie