ebay sniper

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
nacra 93
Donateur
Donateur

ebay sniper

Bericht door nacra 93 » di 20 feb, 2007 16:37

Wie heeft er ervaring met een sniper programma en welke gebruiken jullie?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 20 feb, 2007 16:38

ik snipe met de hand.. al is het midden in de nacht :twisted:

maar ik begrijp dus dat ik dat niet meer hoef te doen met zo'n programma?

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » di 20 feb, 2007 16:43

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 20 feb, 2007 18:02

Mijn vader en ik gebruiken Just Snipe: www.justsnipe.com
Werkt goed! 8 of 10 seconden voor het aflopen van de aanbieding wordt je bod geplaatst.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 21 feb, 2007 12:31

Wat sneu dat daar programma's voor zijn. Ik heb er juist een hoop lol in om met bonzend hart met een stopwatch in de hand telkens refreshend het zo uit te kienen dat ik 3 tot 5 seconden voor het einde mijn bod doe. Soms gaat het maar om een paar euro, maar dat mag de pret niet drukken...

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 21 feb, 2007 13:59

WimZ schreef:Wat sneu dat daar programma's voor zijn. Ik heb er juist een hoop lol in om met bonzend hart met een stopwatch in de hand telkens refreshend het zo uit te kienen dat ik 3 tot 5 seconden voor het einde mijn bod doe. Soms gaat het maar om een paar euro, maar dat mag de pret niet drukken...
Yep, veeeel leuker.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 21 feb, 2007 15:52

WimZ schreef:Wat sneu dat daar programma's voor zijn. Ik heb er juist een hoop lol in om met bonzend hart met een stopwatch in de hand telkens refreshend het zo uit te kienen dat ik 3 tot 5 seconden voor het einde mijn bod doe. Soms gaat het maar om een paar euro, maar dat mag de pret niet drukken...
Ik heb niet zo'n zin om om 's nachts op te staan omdat (sommige) aanbiedingen dan aflopen, met een Sniper zet je heel relaxt een prijs neer en dan is het gewoon afwachten.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 21 feb, 2007 16:07

sjoerdk schreef:met een Sniper zet je heel relaxt een prijs neer en dan is het gewoon afwachten.
Daar heb je toch geen speciaal programma voor nodig?
Ik bedenk wat ik voor een item wil betalen en dat bod doe ik. Als er voor het einde een hoger bod komt dan het mijne doe ik er soms nog een paar euro bij, maar meestal kijk ik niet meer naar die veiling om, als ik win hoor ik het wel.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 21 feb, 2007 16:09

72sonett-III schreef:
sjoerdk schreef:met een Sniper zet je heel relaxt een prijs neer en dan is het gewoon afwachten.
Daar heb je toch geen speciaal programma voor nodig?
Ik bedenk wat ik voor een item wil betalen en dat bod doe ik. Als er voor het einde een hoger bod komt dan het mijne doe ik er soms nog een paar euro bij, maar meestal kijk ik niet meer naar die veiling om, als ik win hoor ik het wel.
Hmm, door de Sniper maak je meer kans op de aanbieding dan als je zoals jij zegt van te voren (hoe lang dan?) een bod te doen, wij hebben door de Sniper al een heleboel leuke dingen binnen gehaald, je kan natuurlijk ook gewoon zelf bieden, maar gemak dient de mens niet waar?

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 21 feb, 2007 16:22

sjoerdk schreef:maar gemak dient de mens niet waar?
Is ook waar.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 21 feb, 2007 16:38

72sonett-III schreef:Ik bedenk wat ik voor een item wil betalen en dat bod doe ik. Als er voor het einde een hoger bod komt dan het mijne doe ik er soms nog een paar euro bij, maar meestal kijk ik niet meer naar die veiling om, als ik win hoor ik het wel.
Het slimme van het e-bay systeem is dat je hiermee de prijs opdrijft. Ik snap niet dat er mensen 6 dagen voor het einde van de veiling al een bod doen.

Stel je voor een artikel waar geen minimum prijs voor geldt. Jij hebt er 100 euro voor over en geeft dat max. bod af 6 dagen voor het einde van de veiling. Er staat dan 'huidig bod 1 euro'. Als er nu niemand meer biedt, ben je na 6 dagen voor die ene euro de nieuwe eigenaar. Aangezien er vrijwel altijd meerdere kapers op de kust zijn, zal er vaker geboden worden. Alle biedingen onder jouw 100 euro drijven de prijs op totdat er iemand 100,01 biedt dat jouw bod overtreft. Je ziet vaak dat bieders maar blijven proberen om over jouw voor hen niet zichtbare bod te komen en daarmee dus de prijs opdrijven. Heeft iemand nu voor hetzelfde artikel 200 euro geboden om de kans dat dat hij het krijgt te vergroten, dan staat er 'huidig bod 101,00'. Dan begint het hele spel opnieuw en zullen er mensen zijn die weer gaan aftasten waar het 'onzichtbare' max. bod van de hoogste bieder ligt met als gevolg.... prijsopdrijving.

Als je het artikel per sé wilt hebben, dan kan je beter tot de laatste minuut wachten en dan je bod plaatsen. Een sniper is een handig hulpmiddel, maar je mist de laatste info betreffende de ontwikkeling van de biedingen zodat je daar niet op in kan spelen. Als jouw max. bod dat je via de sniper hebt ingegeven net wordt overtroffen vlak voor het einde van de veiling, dan heb je geen mogelijkheid meer om je bod te verhogen.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 21 feb, 2007 17:07

gj9000 schreef:
72sonett-III schreef:Ik bedenk wat ik voor een item wil betalen en dat bod doe ik. Als er voor het einde een hoger bod komt dan het mijne doe ik er soms nog een paar euro bij, maar meestal kijk ik niet meer naar die veiling om, als ik win hoor ik het wel.
Het slimme van het e-bay systeem is dat je hiermee de prijs opdrijft. Ik snap niet dat er mensen 6 dagen voor het einde van de veiling al een bod doen.

Stel je voor een artikel waar geen minimum prijs voor geldt. Jij hebt er 100 euro voor over en geeft dat max. bod af 6 dagen voor het einde van de veiling. Er staat dan 'huidig bod 1 euro'. Als er nu niemand meer biedt, ben je na 6 dagen voor die ene euro de nieuwe eigenaar. Aangezien er vrijwel altijd meerdere kapers op de kust zijn, zal er vaker geboden worden. Alle biedingen onder jouw 100 euro drijven de prijs op totdat er iemand 100,01 biedt dat jouw bod overtreft. Je ziet vaak dat bieders maar blijven proberen om over jouw voor hen niet zichtbare bod te komen en daarmee dus de prijs opdrijven. Heeft iemand nu voor hetzelfde artikel 200 euro geboden om de kans dat dat hij het krijgt te vergroten, dan staat er 'huidig bod 101,00'. Dan begint het hele spel opnieuw en zullen er mensen zijn die weer gaan aftasten waar het 'onzichtbare' max. bod van de hoogste bieder ligt met als gevolg.... prijsopdrijving.

Als je het artikel per sé wilt hebben, dan kan je beter tot de laatste minuut wachten en dan je bod plaatsen. Een sniper is een handig hulpmiddel, maar je mist de laatste info betreffende de ontwikkeling van de biedingen zodat je daar niet op in kan spelen. Als jouw max. bod dat je via de sniper hebt ingegeven net wordt overtroffen vlak voor het einde van de veiling, dan heb je geen mogelijkheid meer om je bod te verhogen.
Inderdaad, het is niet al te slim om bijv. een week voor dat een aanbieding afloopt te gaan bieden, dat is zinloos de prijs opdrijven, je verpest het voor je zelf en voor anderen op deze manier wel een beetje.
Wat je ook vaak ziet is dat kennissen van de verkoper gevraagd worden om ook een lekker potje mee te gaan bieden, vooral op de Engelse Ebay waar mijn vader en ik veel zitten kun je dat goed zien.

Een Sniper heeft inderdaad als nadeel dat je niet de laatste info over de biedingen te zien krijgt, maar je moet ergens grenzen voor je zelf stellen, het mooie van een Sniper is dat je een bedrag insteld en er verder niet meer naar omkijkt, zo hou je je zelf in bedwang, met andere woorden; je voorkomt hiermee dat je je toch nog gaat bedenken en uiteindelijk misschien te veel voor een bepaald object gaat betalen.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 21 feb, 2007 17:12

sjoerdk schreef:Wat je ook vaak ziet is dat kennissen van de verkoper gevraagd worden om ook een lekker potje mee te gaan bieden, vooral op de Engelse Ebay waar mijn vader en ik veel zitten kun je dat goed zien.
Tja, hier heb ik ook verhalen over gehoord en af en toe vertrouw ik het ook niet. Als vlak voor het einde er een bod gedaan wordt dat net onder jouw max. ligt, dan is dat vrijwel zeker een 'vriend' van de verkopende partij die de prijs voor hem 'lift'.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 21 feb, 2007 17:31

gj9000 schreef:Tja, hier heb ik ook verhalen over gehoord en af en toe vertrouw ik het ook niet. Als vlak voor het einde er een bod gedaan wordt dat net onder jouw max. ligt, dan is dat vrijwel zeker een 'vriend' van de verkopende partij die de prijs voor hem 'lift'.
Moraal van het verhaal, voer een raar bedrag in, € 483,21 bijvoorbeeld en laat die vriend overbieden, mag hij het nog kopen ook :D

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 21 feb, 2007 17:42

gj9000 schreef: Als vlak voor het einde er een bod gedaan wordt dat net onder jouw max. ligt, dan is dat vrijwel zeker een 'vriend' van de verkopende partij die de prijs voor hem 'lift'.
Maar niemand weet toch wat jouw max is?
Als ik vind dat iets voor mij maximaal 100 euro waard is dan bied ik dat. Hoezo is dat "prijsopdrijving"?
Met Sniper geef je toch ook een maximum op?

Plaats reactie