Ook wel eens verdwaald.......

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
RolVer
In memoriam †

Ook wel eens verdwaald.......

Bericht door RolVer » di 13 mar, 2007 22:31

Zelfs met een Saab raak je de weg weleens kwijt. :oops:
Ruzie met de echtelijke wederhelft, zo ernstig dat het echtelijke op de tocht komt te staan af en toe... :?
Nee dat siert een Saabist niet, dus wordt het navigatie gedeelte van mijn AnsAns vervangen door een TomTom of een MioMio.
De uiteindelijke strijd gaat tussen TomTom 710 (duidelijke stem, eenvoudig te bedienen) en Mitac Mio 710 (sneller, stem naar zeggen wat onduidelijker en een snufje minder in eenvoud). Deze wijsheden heb ik opgevangen uit de divers fora, de stemmen van Mio heb ik zelf niet gehoord.
Zijn er Saabgenoten die met 1 van de 2 of allebei deze wonderen der techniek praktische ervaring hebben.

Help mijn huwelijk redden :roll:

Groet van een verdwaalde (Rolf)

srsb
Geregistreerd lid

Bericht door srsb » wo 14 mar, 2007 10:15

Niet geheel hetzelfde als het apparaat die jij hier aandraagt, maar ik heb TomTom op mijn PDA staan.

Ik vind zelf TomTom ideaal!! Prachtige uitvinding, speciaal gemaakt voor mensen als ik. Ik rij nog weleens een klein stukje om, op het moment dat ik denk het beter te weten dan TomTom, maar ik raak iig niet meer verdwaald!!

Verder heb je voor de PDA van die leuke features als het inladen van alle flitspalen, traject- en mobiele radarcontroles... Ik weet niet hoe dat zit voor de vaste TomTom.

Als je vragen hebt, hoor ik het wel. Over de Mio kan ik niets zeggen, want die ken ik verder niet.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » wo 14 mar, 2007 10:28

Mijn vriendin heeft een Mio 210, en die brengt haar overal waar ze moet zijn.
Snelle route berekening, en een duidelijke stem (vlaams, want de nederlandse klinkt als een travestiet :shock: ) . Wel een ietwat kleine uitvoering, maar groot genoeg als je gewoon goeie ogen hebt.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 14 mar, 2007 10:35

Ik heb zelf de TomTom 710.
Ook nog een Becker getest omdat die een stuk goedkoper was, maar dat was ook duidelijk te merken in snelheid, spraak, resolutie van het scherm en slecht ontvangst.
De TomTom doet het erg goed! Duidelijke stem (Johan Cruijf :wink: ), hij denkt snel, ook alternatieve routes wanneer je fout rijd, en zelfs in Barcelona wijst hij je gemakkelijk naar de dichstbijzijnde parkeerplaatsen, tankstations etc. En beeldscherm met duidelijke resolutie dat makkelijk met de vinger bediend wordt.
Daarbij is het ook een echt Hollands product :wink:

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » do 15 mar, 2007 20:15

De Mio is heel moeilijk in gebruik vergeleken met de tom tom. tom tom werkt veel intuitiever en zeker is deze voor vrouwen (er zijn uitzonderingen) makkelijker!

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 15 mar, 2007 20:26

Ook zonder tom-tom nooit de weg kwijt, wel eens twijfels over waar exact af te slaan en dan in het ergste geval enkele km's om moeten rijden om weer goed uit te komen, maar red me zelf altijd en nog nooit, ook niet in het buitenland echt de weg kwijt geweest en tientalle kilometers om moeten rijden om weer goed uit te komen.
Maar nooit echt verdwaald.

Wel af en toe tijdens het werk eens figuurlijk de weg kwijt. :wink:

Troll fan
Geregistreerd lid

Re: Ook wel eens verdwaald.......

Bericht door Troll fan » do 15 mar, 2007 22:01

Het helpt echt, niet alleen om een huwelijk te redden !
Ook minder schade en stress.

http://www.computertotaal.nl/web/show/i ... ntid=65826

In de laatste Computer Totaal staat een test waar de TomTom go 510 als beste uitkomt. Minste toets aanslagen voor invoer van een adres en beste route aanwijzingen. Alleen de bevestiging en grotere behuizing werden als minder goed beoordeeld.
RolVer schreef:Zelfs met een Saab raak je de weg weleens kwijt. :oops:
Ruzie met de echtelijke wederhelft, zo ernstig dat het echtelijke op de tocht komt te staan af en toe... :?
Nee dat siert een Saabist niet, dus wordt het navigatie gedeelte van mijn AnsAns vervangen door een TomTom of een MioMio.
De uiteindelijke strijd gaat tussen TomTom 710 (duidelijke stem, eenvoudig te bedienen) en Mitac Mio 710 (sneller, stem naar zeggen wat onduidelijker en een snufje minder in eenvoud). Deze wijsheden heb ik opgevangen uit de divers fora, de stemmen van Mio heb ik zelf niet gehoord.
Zijn er Saabgenoten die met 1 van de 2 of allebei deze wonderen der techniek praktische ervaring hebben.

Help mijn huwelijk redden :roll:

Groet van een verdwaalde (Rolf)

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » vr 16 mar, 2007 20:51

edwardkommeren schreef:Ook zonder tom-tom nooit de weg kwijt, wel eens twijfels over waar exact af te slaan en dan in het ergste geval enkele km's om moeten rijden om weer goed uit te komen, maar red me zelf altijd en nog nooit, ook niet in het buitenland echt de weg kwijt geweest en tientalle kilometers om moeten rijden om weer goed uit te komen.

Maar niet iedereen is natuurlijk superman.... :roll:

Dc
Geregistreerd lid

Bericht door Dc » vr 16 mar, 2007 21:45

Ruud schreef:
edwardkommeren schreef:Ook zonder tom-tom nooit de weg kwijt, wel eens twijfels over waar exact af te slaan en dan in het ergste geval enkele km's om moeten rijden om weer goed uit te komen, maar red me zelf altijd en nog nooit, ook niet in het buitenland echt de weg kwijt geweest en tientalle kilometers om moeten rijden om weer goed uit te komen.

Maar niet iedereen is natuurlijk superman.... :roll:
Ik heb altijd wel bewondering voor de mensen die blindelings hun weg vinden. Die willen volgens mij ook geen TomTom. De regie houden ze liever in eigen handen. Nou moet ik zeggen dat als ik op weg ben met de TT en hij zou uitvallen ik GEEN IDEE zou hebben waar ik ben. Totaal reddeloos. Ja, lui wordt je er wel van want soms (ik heb nog een antieke) is de TT helemaal niet zo logisch maar deze jongen volgt als een mak schaap. En borden kijken doe ik niet meer.
:lol:

Maar een marriage-saver is het absoluut.
Niet meer met 70km voorbij een zijstraat rijden en 10 meter ervoor te horen gillen. "JA..JA. JA... HIER MOETEN WE IN..HIER ..HIER...HIEEEEEEEEEEEEER....GA NOU.....VLUG...... JE RIJDT TE HARD... PFFFFF.......JA LEKKER.....NOU HEBBIE 'M GEMIST.. IK ZEI TOCH DIE STRAAT IN.
Volgende keer rij ik wel, treuzelaar.

En dan een discussie dat je met 70km per uur, je je stuur niet zomaar om kan gooien.

(Ooit in Amerika op vakantie na een dergelijke discussie met huurauto laten zien (op erg rustige weg) wat je stuur omgooien met een dergelijke snelheid doet. Discussie beeindigd... point taken.)

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » vr 16 mar, 2007 22:32

TomTom

Eenvoudige bediening inderdaad

Mio is wat ingewikkelder, maar verder een uitstekend betaalbaar apparaat.

De Garmin is ook een goed alternatief.

Bijvoorbeeld een Nuvi660 (plat) of een Streetpilot C550 (wat dikker net als de TomTom 710)

Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » za 17 mar, 2007 9:53

Ik kwam er met het shell stratenboek ook wel, maar tegenwoordig erg tevreden met TomTom......was ook lekker goedkoop, de pocketpc had ik al....de rest was te downloaden en te cracken :twisted:
Sinds kort heb ik een tablet pc, met microsoft route..Nu ben ik best goed met computers, maar hier begrijp ik geen bal van, wat een ellende....
Weet iemand of er toevallig ook tomtom software bestaat die draait op windows xp?

Plaats reactie