Alternatief voor zuignap om Navi op te hangen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
nelfrikandel
Geregistreerd lid

Alternatief voor zuignap om Navi op te hangen

Bericht door nelfrikandel » ma 19 mar, 2007 12:43

Ben van het weekend met de Tomtom weer op stap geweest. Wat me meer en meer, zeker op lange ritten, hindert is hoe slecht bereikbaar en nodeloos in je zicht dat ding zit als het met de standaard mount aan je voorruit geplakt zit, en dan is er nog een snoer dat behoorlijk in de weg hangt, zeker als je hem wat hoog onder de binnspiegel zet. Heb de laatste kilometers eens dat ding eraf gepakt en me getracht te bedenken waar je dat ding beter kunt hebben... Midden-bovenop het dasboard lijkt de beste positie, alleen daar plakt de zuignap weer niet. Zag net op de tomtom site dat er oplossingen voor zijn, en op marktplaats wordt deze simpele oplossing, voor maar 5€, een gladde plexiglas plaat, die je op je dasboard plakt en waar je je zuignap weer op zet. En dus de orginele TomTom mounting kit voor 29€, biedt wel veel flexibiliteit.

Iemand ervaring met deze twee of andere oplossingen?

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » ma 19 mar, 2007 12:49

Wij hebben houder 2 van die Tomtomsite, (is hetzelfde als de mio houder).
In de andere Zweed, maar die heeft een'verdieping' op het dashboard, zodathij niet boven het dashboard uitkomt.

Werkt simpel en met DZ tape, weer makkelijk te verwijderen.

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » ma 19 mar, 2007 12:59

Ik heb hem helemaal links op de voorruit zitten. Zit niet in de weg, geen verlies van zicht, prima te zien.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 19 mar, 2007 13:06

Doc schreef:Ik heb hem helemaal links op de voorruit zitten. Zit niet in de weg, geen verlies van zicht, prima te zien.
Dat deed ik met de oude TomTom go van mijn moeder ook, maar die deed veel langer op een batterij dan de One die is pkas heb gekocht. Bij diemoet je altijd wel aan de lader zitten, en dan loopt het snoertje helemaal over je dash heen, of je moet een elternatieve voeding verzinnen. Jammer dat die dingen nog geen zonnecellen hebben...
jonatas 900s schreef:Wij hebben houder 2 van die Tomtomsite, (is hetzelfde als de mio houder).[...]Werkt simpel en met DZ tape, weer makkelijk te verwijderen.
Houder 2 op dit plaatje...??
Afbeelding

Ik vind het van een plaatje moeilijk voor te stellen, maar die zit dus zeg maar met de breedste kant, waar 2 schroefgaatjes op staan afgebeeld, op het dash geplakt? Kan hij dan de hoek maken? Kun je die ook los kopen, of kun je alleen die hele mount-kit krijgen?

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » ma 19 mar, 2007 13:12

Ja, klopt.
Het bovenste gedeelte kan alle kanten op bewegen, zodat je altijd de optimale kijkhoek kan instellen.

( je kan evt. het onderste voetje iets kleiner maken, is optisch mooier.)

Afbeelding

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » ma 19 mar, 2007 13:20

Ik zag in de Arts & Auto van deze week ook een handig ding. Ik zal eens kijken wat dat precies was. Probleem met het dashboard is namelijk ook vaak dat het niet helemaal vlak is...

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 19 mar, 2007 13:21

Ok, nu zie ik het, maar het probleem is nu dat de tomtom Go's staand op een horizontaal voetje gemonteerd worden, en de tomtom one met zijn achterkant op een soort verticaal klemmetje, meer zoals een telefoon in een houder, klikken.

Ik zou hem bij de 9000 "om het hoekje" willen monteren, zie foto (foto = geleend van Moor in het dasboard topic).
dus rechts naast de ACC unit en ventilatie opening, waar op deze foto de zwarte arm van de Telefoon houder zit, iets hoger, maar ik ben bang dat dat voetje van jou die hoek niet maken kan...

Afbeelding

sonron
Geregistreerd lid

Bericht door sonron » di 20 mar, 2007 12:42

Kies dan voor de Zwedse oplossing Brodit

http://www.brodit.com/

Werkt echt perfect. Je hoeft niets te plakken of te boren.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 20 mar, 2007 13:53

Welke op die site bedoel je precies?

9000H
Geregistreerd lid

Bericht door 9000H » di 20 mar, 2007 14:01

nel, je hebt toch een tomtom? tik gewoon "tom"in bij "search products"..... beetje naar beneden scrollen

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 20 mar, 2007 15:15

Gezien, bedankt!

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » do 22 mar, 2007 22:08

In de Arts&Auto hebben ze het over een PIT-cushion. Te koop bij Mediamarkt voor 29,95.

Of:

PIT-cushion is een speciaal ontworpen houder waar je in principe ieder navigatiesysteem op kunt bevestigen, indien u in het bezit bent van een
navigatiehouder met zuignap.
Het enige wat u hoeft te doen is; uw navigatiehouder met zuignap plaatsen op de PIT-Cushion.
Vervolgens kunt u uw navigatiesysteem op uw navigatiehouder bevestigen.

Hoe te gebruiken:

De PIT-cushion is een gebruiksvriendelijk product. U legt het product in de auto op het dashboard. Tijdens de rit blijft het product perfect op zijn plaats dankzij de unieke antisliplaag.
De PIT-cushion heeft tevens een trekkracht van 30kg, zodat hard remmen en scherpe bochten geen problemen opleveren.
Ook heeft het product als voordeel dat het geen sporen achter laat in de auto, u kunt de PIT-Cushion verplaatsen en vervolgens weer terugzetten.

Preventief bij diefstal:
Uit statistieken van het laatste jaar (2005-2006) is gebleken dat er een stijging is geweest ten aanzien van auto-inbraken. Hierbij werden veel navigatiesystemen en/of navigatiehouders ontvreemd.
De oorzaak hiervan lag veelal in het feit dat er afdrukken waren te zien van de zuignap van een navigatiehouder

Prijs €27,95

Meer info kijk op onze site

Meer info:
http://www.pijlaudio.nl/

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » do 22 mar, 2007 22:46

Ik heb hem ook helemaal linksonder op de voorruit zitten. De voeding is geen probleem; ik heb gewoon een extra aanstekerhouder in het zekeringkastje geplaatst. Kabels gaan via de binnenkant deurrubbers tussen het dashboard en de rubbers door naar boven (net voor de speaker).
Zie ook:
Afbeelding

erwindev
Geregistreerd lid

Bericht door erwindev » ma 02 apr, 2007 9:43

Geen idee of het gaat werken, maar ik heb een telefoon-console besteld voor mijn 9-3. Ik hoop dat ik daar op een enig esthetische manier de beugel van mijn tomtom go 710 op kan monteren. dan kan ik ook gelijk al mijn snoeren mooi wegwerken.

Heeft iemand hier ervaring mee??

Als dit niet werkt, dan wordt de console gewoon gebruikt waarvoor hij gemaakt is: voor mijn telefoon.

Gr. Erwin

erwindev
Geregistreerd lid

Bericht door erwindev » do 05 apr, 2007 14:24

En ja het is gelukt de tomtom go 710 aan de telefoonconsole te monteren!

zie dit topic: viewtopic.php?t=23321

Plaats reactie