Australie!!!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
bram
Geregistreerd lid

Australie!!!

Bericht door bram » do 02 sep, 2004 8:12

Beste formunleden,

Hier mijn eerste bericht uit het verre Australie. Ik ben gisteren veilig aangekomen in Melbourne en vandaag meteen al aan het werk bij General Motors Holden.

General Motors heeft een compleet industrie terrein met verschillende panden waar o.a. finance, marketing, The plant (1 t/m 10 ), ontwikkeling etc zich bevinden.

Saab valt hier ook onder. Moet nog even precies kijken waar deze mensen zich bevinden.

Ik ga binnenkort een keertje mee naar een racetrack waar ze de auto's testen op allerlei punten.

Heb vandaag al mee mogen rijden met een Holden Clubsport HSV. dit is een 390 PK met 510 Nm bij 4800 Rpm. Erg indrukwekkend en het geluid is schitterend van zo'n brullende V8.

Het is nu net 4 uur s'middags geweest, Australische tijd, en ben echt bek af. Moet nodig maar eens wat slaap in gaan halen.

Groeten Bram

MXL
Geregistreerd lid

Re: Australie!!!

Bericht door MXL » do 02 sep, 2004 8:55

Dat klinkt allemaal niet verkeerd, veel plezier!

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » do 02 sep, 2004 9:29

Goed man, hoe lang blijf je?
bram schreef:ontwikkeling
interessant 8) kun je lekker scoops gaan posten ;)

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » do 02 sep, 2004 11:53

Hey klinkt echt mooi, Australie is ook een indrukwekkend land denk ik.
Loop je stage bij GM?

In ieder geval veel plezier daar in The land down Under.
Mzzls

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » do 02 sep, 2004 13:29

He Bram,

Klinkt goed, wat moet je daar precies gaan doen?

Bedankt voor jou deel in de organisatie van de BBQ.

groeten
Hannes

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » do 02 sep, 2004 13:54

Ik blijf hier voor 5 maanden, tot eind jan 2005. heb wat vertraging opgelopen door het visum.

Ik moet bij GM verschillende projecten doen. Ik moet 500 auto's terug zien te vinden. In Australie zijn er 16.000 auto's die worden gereden door het personeel. Er zijn in de afgelopen jaren een aantal kwijtgeraakt, of niet ingeleverd. Mijn taak om deze terug te vinden.

Jammer genoeg zijn er geen Saabs bij, anders had ik niet zo hard gezocht 8)

ook moet ik meewerken aan een nieuwe marketing campagne.

Mijn werkgever is ook verantwoordelijk voor Saab, wat een geluk! heb inmiddels al wat spullen gekregen, zoals persmateriaal en dealer posters.

groeten bram

tikSimone
Geregistreerd lid

Bericht door tikSimone » zo 05 sep, 2004 10:13

Hoi Bram, mazzelaar die je bent!

Holden = ijzersterke kar. In de periode die wij in Melbourne woonden hadden we een 20 jaar oude en het mooie is: je kunt het gros van de onderdelen zonder al te veel moeite kopen (zelfs bij K-Mart).

Wat heb je trouwens een geinige stageopdracht!

Good luck & hou ons op de hoogte hoe het je daar vergaat.

Simone

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » ma 06 sep, 2004 5:08

Holden is een merk dat varieert van een berina ( opel Corsa ) tot aan een monaro ( chevy Corvette ).

Waarschijnlijk krijg ik ook een bedrijfsauto. Voor 30 euro per week rij je hier al een Astra.... jammer dat je geen saab kunt rijden.

Dit weekeinde zijn er races. Tussen de Ford Falcon en de Holden Commodore. Wie gaat er mee?

ik maak wel een aantal foto's.

Wie weet er meer over de nieuwe V6 motor voor de nieuwe Aero? ik hoor verschillende verhalen, vooral van Holden.

Groeten bram

Plaats reactie