Volvo V8

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Ruud
Geregistreerd lid

Volvo V8

Bericht door Ruud » ma 06 sep, 2004 21:21

Volvo heeft nu voor in de XC90 een 4.4-liter V8 met 315pk. :D Lijkt me een mooie aanvulling. (vooral voor Amerika natuurlijk)
Nu dacht ik wel dat het voor Saab tijd wordt om een keer zo'n biturbo V6 met 300pk in te voeren, om niet in de schaduw te vallen... :?

Afbeelding
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2740

verde900
Donateur
Donateur

Re: Volvo V8

Bericht door verde900 » ma 06 sep, 2004 21:46

dit moet een zwarte dag zijn voor een merk dat het milieu hoog in het vaandel heeft

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » ma 06 sep, 2004 21:55

Valt wel mee zo te zien:
De XC90 sprint met de V8 in 7 seconden van 0 naar 100. Volvo meldt dat deze motor de eerste V8 is die aan de Euro V emissienorm voldoet.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 06 sep, 2004 22:00

Euro V emissienorm voldoet.
leuke kreet voor folders, maar wat betekent dat precies? een bepaalde emissie per cilinder? tja - dan vervuilt ie netto nog steeds meer dan een, zeg, 6 cilinder die aan de emissie eisen voldoet... :?

Ruud
Geregistreerd lid

Re: V*lv* V8

Bericht door Ruud » ma 06 sep, 2004 22:05

jelger schreef:
Euro V emissienorm voldoet.
leuke kreet voor folders, maar wat betekent dat precies? een bepaalde emissie per cilinder? tja - dan vervuilt ie netto nog steeds meer dan een, zeg, 6 cilinder die aan de emissie eisen voldoet... :?
Dat waarschijnlijk wel idd. Maar als hij de eerste V8 is in zijn soort, toch weer een pluim voor Volvo dat ze het geflikt hebben. :wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 06 sep, 2004 22:06

De tank is vergroot naar 115 ltr (nu std 80ltr) emissie is één ding maar consumptie een heel ander.
Wel fijn dat ondanks het gegeven dat hij zuipt als een tempelier hij het wel erg goed verbrand, echt een hele geruststelling :?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 06 sep, 2004 22:08

Ruud schreef:Dat waarschijnlijk wel idd. Maar als hij de eerste V8 is in zijn soort, toch weer een pluim voor V*lv* dat ze het geflikt hebben. :wink:
goed ingekocht bij Yamaha (maar.... waar hadden die in godsnaam een 4,4 V8 in staan?)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 06 sep, 2004 22:19

Wel fijn dat ondanks het gegeven dat hij zuipt als een tempelier hij het wel erg goed verbrand, echt een hele geruststelling
ach - who cares about tomorrow?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 06 sep, 2004 22:23

jelger schreef: ach - who cares about tomorrow?
zweedse autofabrikanten dus helaas niet :cry:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 06 sep, 2004 22:35

de massa wordt middels media etc volgepropt dat we na 20 jaar erg veel vooruitgang hebben geboekt mbt vebrandingstechnologie.

wat hebben we dan aan het verkopen van nog meer zuipschuiten als de benzine blijvend duur is ? Dat gaat onze economie in toenemende mate geld kosten.

Er wordt door met name de rechtse ballen (de anti-milieu freaks) puur om het 'trots' vasthouden aan hun tegenstelling tov 'groentjes' (vals) ontkent (of geweigerd te erkennen) dat we een toenemend vraag/aanbod probleem (gaan) krijgen mbt benzine. Dat zal hun ook een worst wezen, want zij blijven het geld wel hebben - de gewone middenklasser straks niet.

of klink ik nu helemaal als een commie? :?

De olie is niet van ons alleen - oa China en India (met de hulp van diezelfde rechtse ballen die daar geld willen verdienen - niet onterecht trouwens ;) ) kennen een vraag explosie die niet zomaar meer verdwijnt.

Ik neem het de industrie dan ook kwalijk dat men ons zuipschuiten blijft toedienen en dat met name ook de 'massa' achter deze brainwashing (we 'moeten' zo'n ding hebben om erbij te horen) aanloopt. De massa met vrije keuze laat zich manipuleren - en klaagt tegelijker tijd alleenmaar over het teveel afdragen van belastingen. DUH!! als je nu je keuzes anders legt...

nou ja - voor wat het waard is deze kritiek op onze Labour Day. (in de VS)

8)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 06 sep, 2004 22:49

nieuw wil iedereen die het kan betalen zo'n ding hebben maar gebruikt liggen de zaken anders, afschrijvingen van 50% of meer per jaar, wie kan zo'n auto nou echt rijden? (privé dan)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 06 sep, 2004 22:58

het gaat me dan ook niet per se om deze 'top of the line' SUV's - maar in het algemeen is de trend niet bepaald wat je noemt 'economischer' autorijden mbt benzineverbruik. (en trends komen vrijwel altijd van bovenaf naar beneden zeilen) Het credo is momenteel hoe groter hoe beter. :roll:

Het hoort nu eenmaal niet (meer) in deze tijd om nog aan 'morgen' te denken. het is vooral 'ik wil'.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 06 sep, 2004 23:07

jelger schreef:Het hoort nu eenmaal niet (meer) in deze tijd om nog aan 'morgen' te denken. het is vooral 'ik wil'.
het lijkt welhaast op trouwen :?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 06 sep, 2004 23:12

ik dacht eerder aan 'onderweg naar morgen' :D

MarioS
Geregistreerd lid

Bericht door MarioS » di 07 sep, 2004 8:14

jelger schreef:de massa wordt middels media etc volgepropt dat we na 20 jaar erg veel vooruitgang hebben geboekt mbt vebrandingstechnologie.

wat hebben we dan aan het verkopen van nog meer zuipschuiten als de benzine blijvend duur is ? Dat gaat onze economie in toenemende mate geld kosten.

Er wordt door met name de rechtse ballen (de anti-milieu freaks) puur om het 'trots' vasthouden aan hun tegenstelling tov 'groentjes' (vals) ontkent (of geweigerd te erkennen) dat we een toenemend vraag/aanbod probleem (gaan) krijgen mbt benzine. Dat zal hun ook een worst wezen, want zij blijven het geld wel hebben - de gewone middenklasser straks niet.

of klink ik nu helemaal als een commie? :?

De olie is niet van ons alleen - oa China en India (met de hulp van diezelfde rechtse ballen die daar geld willen verdienen - niet onterecht trouwens ;) ) kennen een vraag explosie die niet zomaar meer verdwijnt.

Ik neem het de industrie dan ook kwalijk dat men ons zuipschuiten blijft toedienen en dat met name ook de 'massa' achter deze brainwashing (we 'moeten' zo'n ding hebben om erbij te horen) aanloopt. De massa met vrije keuze laat zich manipuleren - en klaagt tegelijker tijd alleenmaar over het teveel afdragen van belastingen. DUH!! als je nu je keuzes anders legt...

nou ja - voor wat het waard is deze kritiek op onze Labour Day. (in de VS)

8)
Nou, dan lijk ik met m'n 1.8i'tje welhaast een verantwoordelijk koper i.p.v. een turbo :P :wink:.

Plaats reactie