Sissende Clio ...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Marknett
Lid van verdienste

Sissende Clio ...

Bericht door Marknett » ma 04 jun, 2007 15:24

De 3 jaar oude Clio van mn vriendin vertoont opvallend gedrag ...

Uit de richting van de pedalen, of vanachter het knieschot (moeilijk vast te stellen) komt af en toe een sissend geluid. Klinkt een beetje als het sissen wanneer je aan de vacuum gestuurde knop van de ventilatie draait in een c900, of de stuurbekrachtiging die je bij sommigen bij maximale stuurslag wel eens hoort. (U ziet; ik probeer er toch een Saab-draai aan te geven he ... ).

In ieder geval; klinkt als een pomp of vacuum gestuurd iets. Na een paar proefritjes lijkt het me vooral te gebeuren met de rem lichtjes ingetrapt of net los gelaten. Dan sist 'ie nog een paar seconden verder. Niet altijd trouwens (heb ik nog geen patroon in kunnen ontdekken).
Verder acties als stuur draaien, (ont-)koppelen etc leveren geen reactie op, dus daar is het m.i. niet te vinden.

Iemand een idee ?
(behalve 'inruilen tegen een 900' danku :wink:)

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 04 jun, 2007 15:55

Als ik een wilde gok mag doen dan ga ik voor de rembekrachtiger. Waarschijnlijk gebruikt die onderdruk uit het inlaatspruitstuk. Probeer het geluid reproduceerbaar te maken en kijk eens of het uitmaakt of de motor aan of uit staat. (wel of geen onderdruk in het spruitstuk).

Maar pin me er niet op vast want ik heb geen flauw idee hoe die "nieuwerwetse" clio's in elkaar steken.

Plaats reactie