Reizen naar Amerika

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Erik
Lid van verdienste

Reizen naar Amerika

Bericht door Erik » vr 29 jun, 2007 20:27

Ik (wij) ga volgende week op vakantie naar Amerika.

Voor zover ik kan zien hoef ik alleen op het vliegveld de benodigde gegevens te verstrekken, en aan boord een I-94 formulier in te vullen.

Iemand andere ideeen of aanvullende suggesties?

Alvast bedankt.

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » za 30 jun, 2007 9:27

Waar ga je naar toe in the USA ?

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » za 30 jun, 2007 9:30

Rondreis vanaf San Fransisco, San Diego, Tucson, Grand Canyon, Monument Valley, Bryce Canyon, Las Vegas, Death Valley, Mammoth Lake, Yosemite, Sisco.

Da's het plan. En dan suf gereden weer naar huis. 8)

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » za 30 jun, 2007 9:38

Haha super man, dat is erg mooi daar allemaal, dikke bak gehuurd ook ? Of met de camper. Is het de eerste keer USA ?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 30 jun, 2007 9:56

erik schreef:Rondreis vanaf San Fransisco, San Diego, Tucson, Grand Canyon, Monument Valley, Bryce Canyon, Las Vegas, Death Valley, Mammoth Lake, Yosemite, Sisco.

tja.. wat wil je weten. heb veel in het zuidwesten rondgetrokken, vanuit zowel LA als SF.

The Arches en Zion NP zijn zeker niet te versmaden, als je toch al in Utah zit. (maar ik weet ook wel dat je niet alles kan doen/zien. ;-) )
Een pagina van mij die ik even weer heb geactiveerd, moet er eigenlijk wat aan doen, foto's zijn van analoge bron, maar geven wel een goed idee denk ik.
http://www.singaworld.net/SunsetBouleva ... menuid=149

waarschijnlijk nodeloos te vertellen, maar neem genoeg water mee. het is heet, heet, heet.
Leuke tip mocht je op de weg terug van Yosemite naar SF een beetje tijd overhebben voor een leuke weg, dan is de 49 Mariposa-Jamestown-Angel's Camp-Jackson een mooie weg door oude goldrush stadjes.

In SF uiteraard even omhoog naar Twin Peaks (niet op een bewolkte dag :lol: ).

http://travel.singaworld.net/view_album ... California
en daar staan nog wat plaatjes met SF als uitvalsbasis.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 30 jun, 2007 10:13

erik schreef:Rondreis vanaf San Fransisco, San Diego, Tucson, Grand Canyon, Monument Valley, Bryce Canyon, Las Vegas, Death Valley, Mammoth Lake, Yosemite, Sisco.

Is een mooie reis, ook eens gedaan in 5 weken maar al 20 jaar geleden en de mooiete waard.( doe als je in Las Vegas bent de Hooverdam er even bij, en ga in San Fransisco een rondje met de kabeltram mee.
Erg jammer dat Alcatraz volgens mij niet meer te bezichtigen is, even informeren en zo ja ECHT doen, je weet niet wat je ziet en hoort.

goede reis erik en veel plezier.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » za 30 jun, 2007 10:15

Ben een keer eerder in Amerika geweest. Heb toen 3 maanden in Tucson (az) gewoond ivm de vliegopleiding.

We hebben een Chevrolet Monte Carlo (of gelijkwaardig) gehuurd. Dik genoeg in ieder geval.

Nog even qua papieren vooraf. Zoals eerst genoemd is voldoende toch?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 30 jun, 2007 10:25

lijkt me wel.
paspoort dat nog even geldig is na geplande terugkomst, en verder inderdaad alleen dat groene papiertje invullen dat men aan boord verstrekt. ook het douane formulier invullen.

ik vroeg me al af wat je in Tucson te doen had :lol:
veel plezier in ieder geval!

shearwater
In memoriam †

Re: Reizen naar Amerika

Bericht door shearwater » za 30 jun, 2007 13:55

erik schreef:Ik (wij) ga volgende week op vakantie naar Amerika.

Voor zover ik kan zien hoef ik alleen op het vliegveld de benodigde gegevens te verstrekken, en aan boord een I-94 formulier in te vullen.

Iemand andere ideeen of aanvullende suggesties?

Alvast bedankt.
Wees geestelijk voorbereid op een stevige portie hufterigheid en intimidatie van het doanepersoneel. Verder zijn de meeste Amerikanen uitermate vriendelijk en is het een prachtig land.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 30 jun, 2007 19:08

Veel plezier, ik ga over 2 weken naar Los Angelos en dan zo'n zelfde soort rondje rijden.
Let er even op dat als je een camper gehuurd hebt (zoals wij) dat je van veel camperverhuurders niet door Death Valley mag! Kan je een hoge boete opleveren als je het wel doet namelijk.

groet,
Lennard

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » za 30 jun, 2007 20:08

mn moeder (woonachtig in usa) wil me over halen om een sloperijvakantie te doen in amerika, van sloop naar sloop...denk denk...zou dat leuk zijn?

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » za 30 jun, 2007 20:13

Afgezien van die douanefiguren... Je hebt een mooie trip voor de boeg. Als je in de gelegenheid bent zou ik zeker een gedeelte van Highway 1 rijden, langs de kust (Ik reed hem van Seattle tot SF en een stukje daaronder, prachtige seascapes. Met een beetje geluk kun je Grey Whales spotten en sea otters. Monterey Bay Sea Aquarium was ook erg leuk. Mendocino een leuk plaatsje). Maar zo niet, dan ben ik het met Jelger eens, Zion is ook de moeite waard. Maar Yosemite, Hoover Dam, Grand Canyon, Brice Canyon, Death Valley [Zabriski Point!] ook absoluut mooi en mag je niet missen. Las Vegas had ik in < 20 minuten gezien, een weerzinwekkende kermis en energieverspilling. Maar ja, ieder zijn meug. SF heeft een aantal mooie musea o.a. Natural History en een mooie Japanse Tuin. In LA is Disneyland een leuke attractie, maar als je in dieren geinteresserd bent kun je het La Brea museum bezoeken.

En saabjes spotten he! Ik zag er ooit een schitterende Sonett op een P-plaats bij Walmart staan: For Sale, en voor een habbekrats. Nog altijd spijt dat ik hem niet gekocht heb.

And don't hit a skunk!

moodystarfish
Geregistreerd lid

Bericht door moodystarfish » za 30 jun, 2007 23:31

erik,

voor de vlucht denk je best aan:

- paspoort (natuurlijk), moet dacht ik nog drie maanden na terugkomst geldig zijn
- geen vloeistoffen in de handbagage (of verpakt volgens de 3-1-1 regel)
- gemakkelijk uit te doen schoeisel (deze moeten namelijk door de scanner op de luchthaven)
- grijze papiertje krijg je op de luchthaven of in het vliegtuig: te bezorgen aan Customs (douane)
- groene papiertje krijg je op de luchthaven of in het vliegtuig: af te geven aan Homeland Security
- goed humeur wanneer deze personen je allerlei idioten vragen stellen na oneindig lang in de rij gewacht te hebben

Goede vlucht en veel plezier tijdens je vakantie! 8)

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 30 jun, 2007 23:38

Sapphire schreef: Let er even op dat als je een camper gehuurd hebt (zoals wij) dat je van veel camperverhuurders niet door Death Valley mag!

groet,
Lennard
:shock: , nog nooit van gehoord, wij toen gewoon gedaan en deze beperking nooit geweten.

Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » zo 01 jul, 2007 16:39

Ik kan het aanraden deze trip! Vorig jaar een reis gemaakt van ongeveer 8000 km door de Mid-West. Hier de grote lijnen, in deze volgorde bezocht; begin en eind in Denver:

Yellowstone NP + Grand Teton NP - Salt Lake City - Bryce Canyon NP - Zion NP - Las Vegas - Grand Canyon NP - Santa Fe + adobe dorpen - Pueblo CO (familie) - Denver

Wat ik nog kan aanraden is een vlucht boven de Grand Canyon. Simpelste vlucht kost je ongeveer 110 USD, je kan ook online boeken. I flew Grand Canyon Airlines. Een betere manier om het park te bekijken is er niet.

Ik weet niet of je al een hotel hebt geboekt in Las Vegas. Ik zat in Circus Circus, daar ter plekke niet het meest bijzondere hotel. Wel achtbanen enzo in het hotel, maar het is inmiddels een van de oudere notels daar. En dat is te merken. Als ik weer zou gaan zou ik naar Luxor gaan, behoorlijk nieuw en goed verzorgd.
Ga vooral even kijken in The Venetian. Je weet niet wat je ziet. Ga naar de eerste verdieping (borden Gondola Ride volgen). Gondels op de eerste verdieping, compleet met gondeliers! Ook blauwe lucht, terrasjes en 25 graden. Tegen 40 graden buiten. Bijzonder om te zien.

Verder niet zo gek veel tips. Ik heb wel ervaren dat de airco in de auto die wij hadden (Chevy 3500; 6 liter V8) een stuk minder subtiel is dan de ACC van Saab. Uitkijken dus.

In ieder geval heel veel plezier in de States! 8)

Plaats reactie