Ja wat kan het anders zijn

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Oostland
Geregistreerd lid

Ja wat kan het anders zijn

Bericht door Oostland » do 26 jul, 2007 13:55

Bij de plaatselijke citroen garage :lol:

Afbeelding

Amazon
Geregistreerd lid

Bericht door Amazon » do 26 jul, 2007 14:00

:?:

Inmiddels duidelijk, net verscheen er geen foto :oops: .

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 26 jul, 2007 14:01

Das een speciale citroen anti-roest behandeling. De auto wordt aan de voorkant ingespoten met anti-roest middel waarna de auto "in positie" wordt gebracht. Daarna loopt het middel in alle hoekjes en gaatjes. Citroenofielen zijn erg enthousiast over deze nieuwe methode omdat de auto nu (voor een citroen) erg roestbestendig is. Hij is ongeveer een jaar redelijk roestvrij.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » do 26 jul, 2007 14:09

Paul99 schreef:Citroenofielen zijn erg enthousiast over deze nieuwe methode omdat de auto nu (voor een citroen) erg roestbestendig is. Hij is ongeveer een jaar redelijk roestvrij.
:lol:

Harm Jan
Geregistreerd lid

Bericht door Harm Jan » do 26 jul, 2007 15:12

auw!!!!

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 26 jul, 2007 15:17

Zelfs zo is ie mooi

Harm Jan
Geregistreerd lid

Bericht door Harm Jan » do 26 jul, 2007 15:19

marq101 schreef:Zelfs zo is ie mooi
Helemaal mee eens!

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » do 26 jul, 2007 15:38

marq101 schreef:Zelfs zo is ie mooi
Ik vindt 'm zo eigenlijk op z'n mooist :twisted:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 26 jul, 2007 18:54

eigelijk is het zonde :cry: citroen's vindt ik best mooie auto's en geloof het of niet ze zijn net zo vooruitstrevend als saab:
denk eens aan voorwiel aandrijving citroen is er mee begonnen en wat dacht je van mee draaiende koplampen en de hidropheumatiche vering toch de voorloper van de luchtvering
maar toch net iets minder betouwbaar als saab en daar om laat ik het citoen rijden aan anderen over :wink:

midnight cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door midnight cabrio » do 09 aug, 2007 13:14

maar toch net iets minder betouwbaar als saab en daar om laat ik het citoen rijden aan anderen over
Hoezo? Ik heb geen problemen met de betrouwbaarheid van een bijna 35 jaar jonge DS en een bijna 22 jaar jonge CX, kwestie van deugdelijk onderhoud.
Zonder onderhoud of met Mickey Mouse tricks kun je elke auto oproken, dus ook een Saab! :bigeyes:

Gert.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » do 09 aug, 2007 13:33

tanisha schreef:... voorwiel aandrijving citroen is er mee begonnen...
Niet echt... Het eerste voorwielaangedreven voertuig was van ''Gräf & Stift'', gebouwd tussen 1895 - 1898. De eerste succesvolle produktieauto met voorwielaandrijving was de DKW F1 uit 1931. Citroën kwam pas in 1934 met de Traction Avant.

(Is de 'Shift' toets van je computer stuk?)

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 09 aug, 2007 23:39

72sonett-III schreef:
tanisha schreef:... voorwiel aandrijving citroen is er mee begonnen...
Niet echt... Het eerste voorwielaangedreven voertuig was van ''Gräf & Stift'', gebouwd tussen 1895 - 1898. De eerste succesvolle produktieauto met voorwielaandrijving was de DKW F1 uit 1931. Citroën kwam pas in 1934 met de Traction Avant.

(Is de 'Shift' toets van je computer stuk?)
dat bedoelde ik dus succesvol

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 09 aug, 2007 23:41

midnight cabrio schreef:
maar toch net iets minder betouwbaar als saab en daar om laat ik het citoen rijden aan anderen over
Hoezo? Ik heb geen problemen met de betrouwbaarheid van een bijna 35 jaar jonge DS en een bijna 22 jaar jonge CX, kwestie van deugdelijk onderhoud.
Zonder onderhoud of met Mickey Mouse tricks kun je elke auto oproken, dus ook een Saab! :bigeyes:

Gert.
wat dacht je dan van de c5 om van de bx maar te zwijgen ik ken iemand die van ellende maar een ford gekocht had

midnight cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door midnight cabrio » do 09 aug, 2007 23:57

wat dacht je dan van de c5 om van de bx maar te zwijgen ik ken iemand die van ellende maar een ford gekocht had
Tja, dat valt onder een heel ander hoofdstuk, alhoewel er grote groepen liefhebbers zijn van beide categoriën. Op het citroënforum ondertekent een BX liefhebber zelfs met; een bx, de garage vindt het maar niks.

De CX is in mijn optiek de laatste echte Citroën die voldeed aan de typerende Citroënkenmerken. Alles wat erna komt is meer algemeen en dus kleurlozer. Op het citforum lees ik relatief vaak over problemen met moderne Cits. Maar of dat echt objectief is.....?

Auto's in het algemeen neigen nu eenmaal tot stukgaan door het gebruik ervan en dat is bij het ene merk meer dan bij het andere. Als men dat wil beperken rijdt men over het algemeen in een grijze muis.

Typerend voor liefhebberauto's is dat ze allemaal hun eigenaardigheden en kwaaltjes hebben, vaak ook omdat het al wat oudere exemplaren betreft.

Gert.

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » do 09 aug, 2007 23:58

haha aaah .. dat is zonde.
Maar ik denk eigenlijk dat het een grapje is ? (bespeurt iemand al sarcasme...)

waar is dat, in Zwitserland?

Plaats reactie