sweden is ook niet meer wat het geweest is

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.

Barre
Geregistreerd lid

Bericht door Barre » do 23 aug, 2007 16:44

;-|+

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » do 23 aug, 2007 16:55

Wat een gezeik zeg, is iedereen tegenwoordig zo kleinzerig geworden!

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 23 aug, 2007 17:42

Die onzin komt hier ook, let maar op. Op de schoolpleinen is het ook al verboden voor een iedereen, leraren en leerlingen. Wat te denken van buiten onder de overkapping op de stations, alleen bij de daarvoor bestemde palen, ondanks dat het in de buitenlucht is, men draait helemaal door hier in europa :roll: , en een mes tussen iemands ribben steken, of iemand aftuigen om dat je zijn smoel niet aanstaat is zonder enig probleem te doen :wink:

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » do 23 aug, 2007 18:11

Zo klein zijn de tuintjes hier nu ook weer niet dat je zo snel last hebt van de geurtjes van de buren.... maar ik kan me voorstellen dat als je een postzegelformaat tuin hebt en de buurvrouw praktisch bij je op schoot zit er wrijving kan ontstaan... Al met al wel een bizarre situatie.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » do 23 aug, 2007 18:13

gj9000 schreef:Zo klein zijn de tuintjes hier nu ook weer niet dat je zo snel last hebt van de geurtjes van de buren.... maar ik kan me voorstellen dat als je een postzegelformaat tuin hebt en de buurvrouw praktisch bij je op schoot zit er wrijving kan ontstaan... Al met al wel een bizarre situatie.
Vaak staan er dan ook wel schuttingen tussen, ik ruik het echt niet als ze bij de buren een sigaretje roken! :wink:
En om vervolgens de politie te bellen om ervoor te zorgen dat je buurvrouw niet meer in haar tuin mag roken (van jou) vind ik ver gaan...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 23 aug, 2007 18:29

wat te denken van de vele oude gebouwen hier met houten vloeren / plafonds?
Stel je woont al jaren in een appartement met houten plafonds/vloeren (duur gekocht) en een nieuwe onderbuur vindt het nodig je letterlijk uit te roken, en je komt er gezamenlijk niet uit, wat dan?

Ik word van dat soort penetrante luchten (of inhoud daarvan) echt letterlijk ziek. Neus gaat dicht zitten, krijg met name sochtends en bij het slapen gaan er een enorme knallende koppijn van.. (ik zou wel anders willen, maar helaas... ) etc - wie is de onderbuur dan om mij daar mee op te zadelen?

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » do 23 aug, 2007 18:35

jelger schreef:wat te denken van de vele oude gebouwen hier met houten vloeren / plafonds?
Stel je woont al jaren in een appartement met houten plafonds/vloeren (duur gekocht) en een nieuwe onderbuur vindt het nodig je letterlijk uit te roken, en je komt er gezamenlijk niet uit, wat dan?

Ik word van dat soort penetrante luchten (of inhoud daarvan) echt letterlijk ziek. Neus gaat dicht zitten, krijg met name sochtends en bij het slapen gaan er een enorme knallende koppijn van.. (ik zou wel anders willen, maar helaas... ) etc - wie is de onderbuur dan om mij daar mee op te zadelen?
ja vervelend voor je

maar waar zadel jij je benedenbuur dan mee op als je dat zou kunnen verbieden , die heeft haar pandje net zo duur als jou gekocht hoor

mvg bert

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 23 aug, 2007 18:38

het punt is, dat zijn persoonlijk behoefte tot andermans last wordt gemaakt.

als ik drop lekker vind, verslaafd aan ben, heeft in principe niemand daar last van. Als ik niet zonder muziek kan, heeft niemand daar last van, TOT het moment dat ik het op volume 10 zet, de buren uit de slaap hou.. en wat gebeurt er dan (en vinden we normaal)?

juist.

ter aanvulling : als ik niet van de fles kan blijven, en mijn buren keer op keer uit de slaap hou, wat gebeurt er dan, en vinden wij normaal?

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » do 23 aug, 2007 18:40

Heren, heren. (vrij naar K v/d Graaf)

Afbeelding

Deze man lost het op. :wink:

(@Jelger, je hebt natuurlijk helemaal gelijk.)

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » do 23 aug, 2007 18:42

jelger schreef:het punt is, dat zijn persoonlijk behoefte tot andermans last wordt gemaakt.

als ik drop lekker vind, verslaafd aan ben, heeft in principe niemand daar last van. Als ik niet zonder muziek kan, heeft niemand daar last van, TOT het moment dat ik het op volume 10 zet, de buren uit de slaap hou.. en wat gebeurt er dan (en vinden we normaal)?

juist.

ter aanvulling : als ik niet van de fles kan blijven, en mijn buren keer op keer uit de slaap hou, wat gebeurt er dan, en vinden wij normaal?
je kunt ook je huis weer bewoonbaar maken zodat rook/kook/wc luchtjes wegblijven

mvg bert

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 23 aug, 2007 18:43

laat maar. je mist het punt een beetje. we verzanden nu in technische details.

de vraag is wie moet izch met zijn gedrag aanpassen aan wie? en wie heeft het recht om iemand anders te "vergiftigen"?

moet jij je aanpassen aan het moskee geschal naast je? leg dat de bevolking voor, en de uitslag is opeens radicaal anders.

voorts... uiteraard proberen er gezamenlijk uit te komen zoals ik al zei. Dus als dat betekent dat ALS de onderbuurman zijn klassiek gestucte plafond moet opgeven, om er isolatie tegenaan te gooien, dan zal ie dat er voor over moeten hebben.

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » do 23 aug, 2007 18:48

de tendens is dat de roker zich aan de niet (ex) roker moet aanpassen , op zich niet verkeerd maar om iemand in zijn huis of tuin te verbieden te roken vind ik veeeeel te ver gaan

mvg bert

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 23 aug, 2007 18:49

het gaat inderdaad ver.. laten we het houden op verstoorde onderlinge relaties? :lol:

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » do 23 aug, 2007 18:52

edwardkommeren schreef:Die onzin komt hier ook, let maar op.
Ik vind dit geen onzin. M'n ouders hebben een buurman die erg graag sigaren rookt. Maar dan sigaren van het type dat énorm stinkt. Die dingen rookt ie vrijwel non-stop. Als ik in de serre zit en die man steekt in z'n achtertuin weer eens een sigaar op, dan moet ik de schuifpui dicht doen wil ik nog normaal kunnen ademen. Op het terras zitten kan ik sowieso vergeten.
We hebben wel eens nagedacht om daar iets van te zeggen. Uiteraard tegen hem en niet tegen de politie. Maar opzich, je kan die man niet verbieden z'n sigaartje te roken.. Hij mag van z'n vrouw al niet binnen roken; wat moet ie dan? Een afgelegen plek zoeken? Beetje overdreven..
edwardkommeren schreef:Op de schoolpleinen is het ook al verboden voor een iedereen, leraren en leerlingen.
Volkomen logisch, net als dat er niet gerookt mag worden in kantoren. Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek (het schoolplein is daar m.i. onderdeel van in dit geval), zo ook docenten en studenten.
edwardkommeren schreef:Wat te denken van buiten onder de overkapping op de stations, alleen bij de daarvoor bestemde palen, ondanks dat het in de buitenlucht is, men draait helemaal door hier in europa :roll:
Ga je wel eens met de trein? Ik dagelijks, en je zal me nooit in de buurt van zo'n rookpaal vinden. Natuurlijk, alle vieze lucht zit daar geconcentreerd rond die paal, maar één individuele roker kan al een hoop stank verspreiden. Dat iemand wil roken is prima. Dat iemand de gezondheidsrisico's wil nemen vind ik ook geen probleem, maar laat mij a.u.b. zelf kiezen..
edwardkommeren schreef:en een mes tussen iemands ribben steken, of iemand aftuigen om dat je zijn smoel niet aanstaat is zonder enig probleem te doen :wink:
Totaal irrelevante vergelijking. Maar dat terzijde.

Plaats reactie