Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » di 28 aug, 2007 16:26
Jaguar heeft eindelijk foto's vrijgegeven van de lang verwachte S-Type opvolger, de XF.
Ik ben er nog niet uit of ik het nou echt een mooie auto moet vinden; zo op het eerste gezicht is het in mijn ogen een luxe Mondeo
Tja....
Net een Amerikaan vanbinnen...
Op oa. Autoweek.nl is meer info te vinden.
Groet,
Sjoerd
-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » di 28 aug, 2007 16:27
eerder een duidelijk voorbeeld van inspiratie zoeken bij Lexus.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » di 28 aug, 2007 16:30
jelger schreef:eerder een duidelijk voorbeeld van inspiratie zoeken bij Lexus.
Dat ook, maar net als de X-Type vind ik het zeker geen echte Jaguar, doe dan maar de huidige S-Type!
-
tgremlin
- Geregistreerd lid
Bericht
door tgremlin » di 28 aug, 2007 16:31
Wat mij betreft is de jaguar-alure duidelijk zoek bij dit model

-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » di 28 aug, 2007 16:34
Tja....

-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » di 28 aug, 2007 16:35
Ik vind het dashboard best mooi, eerlijk gezegd.
Maar wees eerlijk, Jaguar kán niet bij het oude design blijven, men moet wat nieuws hebben.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » di 28 aug, 2007 16:38
Henk-Jan schreef:Ik vind het dashboard best mooi, eerlijk gezegd.
Maar wees eerlijk, Jaguar kán niet bij het oude design blijven, men moet wat nieuws hebben.
Dashboard vind ik persoonlijk spuuglelijk, als er geen Jaguar logo op het stuur had gezeten zou ik zeggen dat het een nieuwe Amerikaan betrof...
Natuurlijk moest Jaguar met een totaal ander ontwerp komen, maar waarom dan voor 60% gelijkend op de GS430?
-
katja
- Geregistreerd lid
Bericht
door katja » di 28 aug, 2007 16:39
Henk-Jan schreef:
wat is er mis met nostalgie?
-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » di 28 aug, 2007 16:44
niks, maar om almaar in die ouwe sigaren te blijven hangen als commercieel bedrijf...is weinig vernieuwend... en dat is een sterfhuis. absoluut.
Jaguar kan niet eeuwig die XJ - hoe geweldig die ook was - blijven recycleren, en herkneden. dat dat met een porsche 911 nog kan is al miraculeus.
-
katja
- Geregistreerd lid
Bericht
door katja » di 28 aug, 2007 16:51
jelger schreef:niks, maar om almaar in die ouwe sigaren te blijven hangen als commercieel bedrijf...is weinig vernieuwend... en dat is een sterfhuis. absoluut.
Jaguar kan niet eeuwig die XJ - hoe geweldig die ook was - blijven recycleren, en herkneden. dat dat met een porsche 911 nog kan is al miraculeus.
klopt ook wel, maar ik heb vooral bij jaguar zoiets, dat is een bepaald type auto (met bepaald slagje volk dat erin rijdt) en dat hoort gewoon zo... commercieel gezien zal het inderdaad niet verstandig zijn hoewel ik denk dat de mensen die erin rijden zeer merkgetrouw zijn
-
gj900
- Donateur (9x)

Bericht
door gj900 » di 28 aug, 2007 16:52
Een model zonder onderscheidend gezicht en dat is voor een merk als Jaguar dodelijk. Het front zou zonder probleem op een nieuwe Kia of Hyundai limo kunnen zitten. De carrosserielijnen zijn wild zonder samenhang.... brrr...
-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » di 28 aug, 2007 16:53
ook merktrouwe mensen willen niet het gevoel hebben dat ze in een fossiel rijden
zo conservatief waren de jaguars in de jaren 60 nu ook weer niet gelijnd.
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » di 28 aug, 2007 17:22
katja schreef:Henk-Jan schreef:
Er is nostalgie, en er is nostalgie. Het design van de huidige S-type is redelijk gelijkend tot de Jaguar Mk-II. En dat gaat wel erg ver terug.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » di 28 aug, 2007 17:23
Henk-Jan schreef:katja schreef:Henk-Jan schreef:
Er is nostalgie, en er is nostalgie. Het design van de huidige S-type is redelijk gelijkend tot de Jaguar Mk-II. En dat gaat wel erg ver terug.
Daarom is die auto (relatief gezien) maar weinig verkocht, ik zie overigens ook duidelijk S80 overeenkomsten in de nieuwe XF.
-
Oosthoek
- Donateur

Bericht
door Oosthoek » di 28 aug, 2007 17:24
Haha je zult maar jaguar-fan zijn
De XK8 vind ik overigens wel geslaagd in tegenstelling tot de eerste versie daarvan.
Saab zat enkele jaren geleden in hetzelfde schuitje, dus ik vind dat ik nu mag lachen