zuigers

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
RedArrow43
Geregistreerd lid

zuigers

Bericht door RedArrow43 » zo 31 okt, 2004 18:41

hey ik ben gewoon benieuwd niet om het een of ander,

maar stel: je hebt een motorblok met gietijzeren zuigers in bijvoorbeeld een oude auto, zou je deze dan ook om kunnen wisselen met lichtmetalen zuigers? en wat is het voor of nadeel hiervan, en wat voor aanpassingen heb je dan eventueel nodig.

alvast bedankt voor jullie reacties.

Edwin

Paul99
Geregistreerd lid

Re: zuigers

Bericht door Paul99 » ma 01 nov, 2004 13:49

Lichtmetelen zuigers?

Nooit van gehoord. Alleen van gesmede zuigers als vervanging. Ik kan me niet voorstellen dat lichtmetaal de juiste materiaaleigenschappen heeft voor een toesassing als zuiger. LM-wielen zijn een aluminium-magnesium legering (geloof ik). Beide materialen kunnen niet zo goed tegen de hoge temperaturen in de verbrandingsruimte, en ook de zware belasting door de verbranding lijkt me niet ok voor deze materialen.

Hoe kom je bij dit idee?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » ma 01 nov, 2004 14:42

Ga voor magnesium zuigers, die zijn lekker licht!! Dan gaat je auto echt als de brandweer! ;) :-P+

9000 freak
Geregistreerd lid

Bericht door 9000 freak » ma 01 nov, 2004 19:46

Ik zou er gewoon eentje bij de mediamarkt kope :lol: :lol: :oops:

RedArrow43
Geregistreerd lid

Bericht door RedArrow43 » di 02 nov, 2004 0:20

ik bedoel ook een legering van soorten metaal......geloof ik,

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » di 02 nov, 2004 1:13

zuigers worden over het algemeen van een aluminiumlegering gegoten of geperst. denk niet dat je zomaar gietijzeren zuigers komt omwisselen voor alu, alleen al omdat de thermische eigenschappen van beide materialen verschillend zijn... :wink:

Plaats reactie