naafdiameter velgen vergroten

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
9000H
Geregistreerd lid

naafdiameter velgen vergroten

Bericht door 9000H » wo 12 sep, 2007 21:16

Weet iemand een adres waar ik de naafdiameter van mijn velgen kan laten vergroten?

In Weesp "doen ze het" voor 10e per velg, ex 15e demontage/montage/balanseren. Totaal dus 100e voor mijn hele set. Dit was mijn eerste aanbod misschien zijn er nog meer adresjes...

groet simon

Afbeelding

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » wo 12 sep, 2007 21:50

100 euri is niet nix maar het klinkt niet echt als een dure actie voor zo'n arbeids en speciaal gereedschap intensieve combi.
Als ze zulke velgen kunnen handelen om te draaien heb je een flinke draaibank en goede opspanmogelijkheden nodig en dan zal je niet vaak op hetzelfde adres demontage en balanceerapparatuur aantreffen lijkt me.
10 euro voor uitdraaien per stuk lijkt met niet slecht en 15 euro voor het ander per stuk is ook aardig gemiddeld voor lichtmetaaltjes als je niet zelf de beschikking hebt over al dan niet professionele apparatuur.
Als je een oude trommel of schijf kan vinden die opspanbaar is dan kan je de velg hierop vastbouten mits ie de grotere diameter met banden aankan en dan heb je het al over een serieuze draaibank, dan zou je waarschijnlijk kunnen laten "binnenklemmen op de velg".
Rondvragen kan geen kwaad maar nogmaals; klinkt niet verkeerd.
Cornell

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 13 sep, 2007 1:48

meteen doen is niet duur je vindt het nergens goedkoper
en waar is dat en staan ze ook op internet?

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » do 13 sep, 2007 12:22

Naafdiameter vergroten? Kan je daarmee van 15" velgen 16" maken? Wat houdt dit in en waarom zou je dat moeten doen?

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » do 13 sep, 2007 12:26

Hoi Bobkoppert,
Alleen het hart uitdraaien om ze te laten passen op auto's met een gelijke steek, passende ET-waarde maar een andere en grotere naafdiameter dan de velg voor een andere naaf heeft meegekregen.
De naaf en het hart van de velg spelen samen een grote rol bij het goed centreren van het wiel.

Van 15 naar 16 is zonder materiaal toevoegen niet mogelijk, verontschuldig me :roll: , een kapper kan ook niet bijknippen.

9000H
Geregistreerd lid

Bericht door 9000H » do 13 sep, 2007 12:32

bobkoppert schreef:Naafdiameter vergroten? Kan je daarmee van 15" velgen 16" maken? Wat houdt dit in en waarom zou je dat moeten doen?
als je de velg van je auto haalt zie je 4 gaten voor de wielbouten en het uiteinde van je as dat iets uitsteekt. Dat uiteinde heeft een bepaalde diameter welke hetzelfde moet zijn als dat gat in je velg.

In het plaatje bovenaan zie je dat naaf-gat in mijn velg met de verschillende diameters erbij. Hier is de diameter dus 56 mm, maar ik heb iets van 65 nodig (moet ik nog nameten). Toevallig zitten er al groefjes in voor grotere diameters.

Plaats reactie