Gestolen: waar zoek ik?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Ewout900
Geregistreerd lid

Gestolen: waar zoek ik?

Bericht door Ewout900 » di 09 nov, 2004 0:55

Hypothese (althans...) :

Als ik denk dat ik een gestolen auto heb gekocht met een vals kenteken en een ingelast chassisnummer, hoe kom ik er dan in vredesnaam achter of de auto zelf (met ander kenteken en chassisnummer) ergens als gestolen geregistreerd staat? Als ik de politie bel dan komen ze hem waarschijnlijk meteen halen. Is er op Internet een database waar je zonder vermelding van kenteken (nl. vals) en chassisnummer (ook vals) kunt zoeken?

Gekke Henkie :oops:

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Re: Gestolen: waar zoek ik?

Bericht door dpw_vd_wijk » di 09 nov, 2004 1:10

Moet je even op http://www.stvar.nl/ kijken. En er zijn vast wel meer sites waar men gestolen auto's op zet. Je hebt immers ook websites vol met vermiste en gezochte personen. Ik neem aan dat dat ook voor auto's bestaat.

Edit:
www.gestolenauto.nl is ook een site waar de kentekens van een aantal gestolen auto's staan

Ik zie nu dat je dus niet wilt zoeken op kenteken. Dan zou ik het als ik heel eerlijk ben niet weten. De enige manier die dan nog bestaat is denk ik de politie.....

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » di 09 nov, 2004 9:19

dpw_vd_wijk schreef:Ik zie nu dat je dus niet wilt zoeken op kenteken. Dan zou ik het als ik heel eerlijk ben niet weten. De enige manier die dan nog bestaat is denk ik de politie.....
Ja, en dan puur op basis van de omschrijving cq. het uiterlijk van de auto denk ik?

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 09 nov, 2004 10:29

Als je te goeder trouw bij een handelaar (in een showroom, in ieder geval niet onder verdachte omstandigheden) een auto koopt, wordt je door de wet in bescherming genomen en kan de vorige eigenaar hem niet met succes opeisen. Als je meer wil wten raad ik je aan naar een wetswinkel te gaan of de juridische dienst van de consumentenbond of de anwb te raadplegen, da's gratis.

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » di 09 nov, 2004 17:12

Thanks, ben druk bezig... :cry:

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » di 09 nov, 2004 17:13

Ewout900 schreef:Thanks, ben druk bezig... :cry:
Puur hypothetisch gesproken dan.... ;)

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » di 09 nov, 2004 17:47

dpw_vd_wijk schreef:Puur hypothetisch gesproken dan.... ;)
Dat spreekt voor zich! :lol:

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » wo 10 nov, 2004 14:34

.... hmm, corresponderen maakjaar en nummerplaat niet helemaal? Misschien kan je het chassisnr. opgeven aan de Saabfabriek en vragen in welke uitvoering, kleur e.d. en vooral naar welk land die is vervoerd geworden in 1ste instantie.... (als dat wordt bijgehouden althans)

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » wo 10 nov, 2004 15:02

ralph12 schreef:.... hmm, corresponderen maakjaar en nummerplaat niet helemaal? Misschien kan je het chassisnr. opgeven aan de Saabfabriek en vragen in welke uitvoering, kleur e.d. en vooral naar welk land die is vervoerd geworden in 1ste instantie.... (als dat wordt bijgehouden althans)
Twee problemen inzake het informeren in Trollhattan:
  • Het gaat niet om een Saab
    Het chassisnummer is dus van een andere wagen...
Het lijkt erop dat het een lange zaak wordt, aangezien de verkoper figuurlijk gezien niet thuis geeft. De auto is echter ook niet te legaliseren, aangezien hij in beslag zal worden genomen zodra hij gesnapt wordt. Dan is de identiteit niet te achterhalen en wordt hij dus voortaan als bloembak ingezet.

Misschien iets voor P.-J. Rens' 'Geeeeef noooooit op!'?

Ranja
Geregistreerd lid

Bericht door Ranja » wo 10 nov, 2004 15:18

Bel eens naar Peter R. de Vries
(R staat voor repelsteeltje)

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » wo 10 nov, 2004 15:21

Ik vind de tip van op om de juridische dienst van de consumentenbond of de anwb te raadplegen helemaal geen gek idee.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » wo 10 nov, 2004 16:11

Ewout900 schreef:
ralph12 schreef:.... hmm, corresponderen maakjaar en nummerplaat niet helemaal? Misschien kan je het chassisnr. opgeven aan de Saabfabriek en vragen in welke uitvoering, kleur e.d. en vooral naar welk land die is vervoerd geworden in 1ste instantie.... (als dat wordt bijgehouden althans)
Twee problemen inzake het informeren in Trollhattan:
  • Het gaat niet om een Saab
    Het chassisnummer is dus van een andere wagen...
Het lijkt erop dat het een lange zaak wordt, aangezien de verkoper figuurlijk gezien niet thuis geeft. De auto is echter ook niet te legaliseren, aangezien hij in beslag zal worden genomen zodra hij gesnapt wordt. Dan is de identiteit niet te achterhalen en wordt hij dus voortaan als bloembak ingezet.

Misschien iets voor P.-J. Rens' 'Geeeeef noooooit op!'?

Wat heb je nou gedaan of ga je doen? Denk je een beetje om je goede naam hier op het forum? :wink: :wink:

Hoe kan het nou dat een auto niet te legaliseren is? Je koopt toch een auto met kenteken I&II? En dan klopt het chassisnummer op de auto toch met de papieren? :? :? :? :-S+

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 10 nov, 2004 16:28

ja gewoon op de illegale manier weer legaal maken :smart:

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » wo 10 nov, 2004 16:29

B235R schreef:ja gewoon op de illegale manier weer legaal maken :smart:
Hoor ik daar een ervaringsdeskundige spreken B235R?

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 10 nov, 2004 16:33

ach ja... :wink:

tis dan een soort van allochtoon met een dubbel paspoort.

Plaats reactie