oma boon
-
9000H
- Geregistreerd lid
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
verde900
- Donateur

of je hebt rechten of je hebt ze niet, daaraan zou mondigheid niets uit mogen maken, het zou lekker worden.josephine schreef:Die verzorgingsstaat laat je gewoon stikken wanneer je zelf niet een beetje mondig bent en alles wat ze aan 't loket zeggen voor waar aanneemt (daar zitten nl. de grootste nitwits) ............. misschien dat er een advocaat is die ff pro deo een paar ambtenaartjes aan 't werk kan zetten en paps financieel ff erg rap kan uitkleden. (bijvoorbeeld via de rechtswinkel ofzo .............. )verde900 schreef:we betalen met zijn allen contributie voor een verzorgingsstaat, dan kan het niet bestaan dat deze vrouw en haar kleinkinderen onverzorgt blijft.
De suggestie wordt gedaan in dat eerdere stuk dat mevrouw Boon geen rechten had, ik hoop niet dat dat op feiten gebaseerd is, imho is ze "verzorger van" dat geeft je altijd het recht op kinderbijslag.
Er hoeft natuurlijk helemaal geen vader te zijn
-
jelger
- Geregistreerd lid
bezijdens dat, weer typisch van de Telegraaf om de overheid te kunnen slaan met zogenaamde schrijnende gevealletjes maar in redactionele opiniestukjes de overheid slaan met dat er bezuinigd moet worden op sociale zekerheden e.d. in het kader van "aan de slag".
Die kinderen zijn in de leeftijd dat ze weekendbaantjes mogen hebben.
weer lekkere draaikonterij van de telegraaf.
Die kinderen zijn in de leeftijd dat ze weekendbaantjes mogen hebben.
weer lekkere draaikonterij van de telegraaf.
-
bertus06
- Geregistreerd lid
jonatas 900s schreef:Precies!, hebben die kinderen geen vader? Zo niet, (wat vrij onwaarschijnlijk is....), dan moet vader staat er voor zorgen dat het financieel goed komt.Erik schreef:Echt Telegraaf verhaal dit.
Vader? Staat?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7189 ... ratie.html
mvg bert
-
jelger
- Geregistreerd lid
dat is wat ik bedoelde met er wordt door bepaalde georienteerde media altijd wel een stok gevonden om mee te slaan naar "de overheid".
ik dacht dat de telegraaf de spreekbuis was van privaat ondernemend nederland?
kortom : kindertjes gewoon aan de bak in de appie! elke zieke in de WAO moest er toch ook van de telegraaf uitgerost worden?
nu een beetje opkomen voor zogenaamd kwijnende gevallen en vemeeend sociaal begaan doen? hah. kerstseizoen is bij de telegraaf vroeg begonnen dit jaar.
ik wil graag nog aanvullen dat de toon in dit land al jaren si dat de sociale zekerheid afgeknepen moet worden, dat de bureaucratie verstrikkender moet worden door op elke voorziening zooooooveel beperkende regeltjes toe te passen om te voorkomen dat er nog nieuwe "profiteurs" bijkomen..
De telegraaf was het eigenlijk altijd in het redactioneel over eens, en promotor van die visie/
dat zijn nu de sier maken met een geval dat slachtoffer is geworden van die roep om gebruik maken van sociale voorzieningen in t eperken, is ironisch te noemen.
ik dacht dat de telegraaf de spreekbuis was van privaat ondernemend nederland?
kortom : kindertjes gewoon aan de bak in de appie! elke zieke in de WAO moest er toch ook van de telegraaf uitgerost worden?
nu een beetje opkomen voor zogenaamd kwijnende gevallen en vemeeend sociaal begaan doen? hah. kerstseizoen is bij de telegraaf vroeg begonnen dit jaar.
ik wil graag nog aanvullen dat de toon in dit land al jaren si dat de sociale zekerheid afgeknepen moet worden, dat de bureaucratie verstrikkender moet worden door op elke voorziening zooooooveel beperkende regeltjes toe te passen om te voorkomen dat er nog nieuwe "profiteurs" bijkomen..
De telegraaf was het eigenlijk altijd in het redactioneel over eens, en promotor van die visie/
dat zijn nu de sier maken met een geval dat slachtoffer is geworden van die roep om gebruik maken van sociale voorzieningen in t eperken, is ironisch te noemen.
-
bertus06
- Geregistreerd lid
ja jelger , ben het eens met je , maar daar kan oma boon niks aan doen
de vraag was ook niet of het terecht was dat de ambtenaren niets voor haar konden/wilden doen maar of er nog GULLE gevers waren op het forum , naast de IK figuren
mvg bert
ps ; met al die aandacht eromheen zal er wel weer een politicus zijn kans ruiken om in de media te komen met kamervragen
betalen we weer lekker met zijn allen mee
de vraag was ook niet of het terecht was dat de ambtenaren niets voor haar konden/wilden doen maar of er nog GULLE gevers waren op het forum , naast de IK figuren
mvg bert
ps ; met al die aandacht eromheen zal er wel weer een politicus zijn kans ruiken om in de media te komen met kamervragen
-
jelger
- Geregistreerd lid
tuurlijk zijn zulke initiatieven goed.
tegelijkertijd mag de vraag gerechtvaardigd zijn, waarom zij wel en anderen niet?
(want die anderen zijn er zeker weten ook)
ik ben in het algemeen erg terughoudend met zulke initiatieven op het individue gespitst. (ook allerlei steunacties voor "Maddie" zijn dubieus, want wat weten we nu van de ouders? )
tegelijkertijd mag de vraag gerechtvaardigd zijn, waarom zij wel en anderen niet?
ik ben in het algemeen erg terughoudend met zulke initiatieven op het individue gespitst. (ook allerlei steunacties voor "Maddie" zijn dubieus, want wat weten we nu van de ouders? )
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
bertus06
- Geregistreerd lid
het zal je kind maar zijn , dan ben je ook blij metook allerlei steunacties voor "Maddie" zijn dubieus, want wat weten we nu van de ouders? )
http://www.telegraaf.nl/buitenland/7198 ... html?p=5,1
alle hulp die je krijgt
mvg bert
-
jelger
- Geregistreerd lid
je moest eens weten hoeveel technisch juridische dwalingen veroorzaakt worden door al die extra restricties opwerpingen om die paar misbruikers aan te pakken.bertus06 schreef: en dat door een technisch juridisch foutje
vind ik belachelijk
t
zeg nu niet "wir haben es nicht gewuszt".
hoe meer je inbouwt om die 3 misbruikers aan te pakken hoe meer dwalingen je in de hand werkt. Je wil niet weten hoeveel moeite het soms kost om in een gemengd stel dat al 15 jaar duurzaam gehuwd samenwoont in bijvoorbeeld het buitenland (Waarvan 1 autochtoon nederlander) voor de partner een verblijfsvergunning hier te krijgen wanneer het stel besluit hier naartoe (terug) te verhuizen.
we maken het er allemaal zelf naar die dwalingen.
deze oma is echt niet de enige die in de tang zit. het zou de telegraaf strelen als ze nou eens op zoek ging naar de structurele aard van wat er met haar gebeurt.
-
bertus06
- Geregistreerd lid
als je dan dit leest
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7205 ... html?p=2,1
waanzinnig he dat een leugenaar en bedriegster nl inkomt de politiek ingaat met een hoop gebral en ons dan nog levenslang geld gaat kosten omdat ze de juiste vrindjes heeft
en oma boon maar sappelen
mvg bert
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7205 ... html?p=2,1
waanzinnig he dat een leugenaar en bedriegster nl inkomt de politiek ingaat met een hoop gebral en ons dan nog levenslang geld gaat kosten omdat ze de juiste vrindjes heeft
en oma boon maar sappelen
mvg bert