Waar moet dat heen met de Diesel-motoren??

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
De900C-GAS
Geregistreerd lid

Waar moet dat heen met de Diesel-motoren??

Bericht door De900C-GAS » vr 05 okt, 2007 19:37

Dit stukje staat eigenlijk sinds gisteren al op de website van Autoweek, maar wat voor een vermogen en een koppel
gaat deze VW Touareg R 50 wel niet krijgen, terwijl het 'standaard' al 'géén stakkerdje'.:D
Oh ja, hieronder de op dit moment enige vrijgegeven foto van de auto. :wink:

Afbeelding

Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » vr 05 okt, 2007 19:58

Brute auto hoor! Persoonlijk vind ik dat er niet veel mis is met de Touareg. Als het dan toch een Touareg moet worden zou ik persoonlijk niet voor deze gaan. Dan liever deze, een W12 Individual:

Afbeelding

Afbeelding
:shock: :lol:

Al blijven het mijn inziens absurde auto's. Als je een sportieve auto wil waar je met je gezin in kan koop je een Aero of iets dergelijks. En voor in de bagger een Range Rover/ iets anders dat terreinswaardig is. Dit is een beetje vlees noch vis.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 05 okt, 2007 20:03

Ontzettend smakeloze, ordinaire en lompe auto. Als je dit vergelijkt met een Range Rover weet je het toch meteen?

Om nog even in te gaan op deze nieuwe variant, ook de V10 klinkt stationair als een tractor, rauw en onbeschaafd.
Nee, moest ik per sé een Duitse SUV kopen, dan zou het een Porsche Cayenne Turbo worden 8)

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 05 okt, 2007 20:04

Een standaard Touareg kan zich, voor een SUV, bijzonder goed in het terrein redden hoor. :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 05 okt, 2007 20:06

Henk-Jan schreef:Een standaard Touareg kan zich, voor een SUV, bijzonder goed in het terrein redden hoor. :wink:
Het is niet te vergelijken met een Range.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 05 okt, 2007 20:06

Klopt. Alles is relatief.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » vr 05 okt, 2007 20:08

Kijk, wat mij betreft is de auto=de auto, maar het gaat mij eigenlijk om de motor die erin gemonteerd is/wordt
en dan eigenlijk het vermogen en het koppel dat deze variant zou (kunnen) toebedeeld krijgen. :wink:
Je zou ook kunnen zeggen X vermogen per liter in houd, maar dat zou je ook per hoeveelheid gewicht kunnen
doen, het zogenoemde 'specifiek vermogen' en met het geleverde koppel ook per liter inhoud, ook al is er daar-
voor eigenlijk géén 'richtlijn, zoals het eerder genoemde 'specifiek vermogen'. :idea:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 05 okt, 2007 20:10

Zie laatste post :oops:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 05 okt, 2007 20:10

Een diesel blijft altijd minder vermogen en koppel leveren dan een vergelijkbare benzinemotor per liter.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 05 okt, 2007 20:12

Wat betreft het specifieke vermogen en koppel van de huidige dieselmotoren, dat gaat nergens meer over.

Een Golf V 2.0 TDI 170 pk DPF DSG bijvoorbeeld trekt van 0-100 in 7.1 seconden, dat is sneller dan een 9-5 Aero Estate handbak!
Ga je een paar klasses hoger kijken dan zie je dat bijv. de nieuwe Audi A5 3.0 TDI (240 pk en 500 Nm) in 5.9 seconden naar de honderd trekt en ook daarboven trekt als een lier, het duurt niet al te lang meer of diesels worden sneller dan benzine motoren!

Ik gok overigens dat deze speciale Touareg een vermogen zal krijgen wat toch dicht tegen de 350 a 380 pk zal aanliggen, koppel misschien iets van 850 Nm tot 900 Nm?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 05 okt, 2007 20:14

Henk-Jan schreef:Een diesel blijft altijd minder vermogen en koppel leveren dan een vergelijkbare benzinemotor per liter.
Dat doet niets af aan het feit dat diesels tegenwoordig gevaarlijk rap zijn geworden, en dat je in je snelle Saab Turbo echt moet trappen om zo'n TDI, HDI, TDCI, CDI, JTD of weet ik wat enigzins kunt bijhouden.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 05 okt, 2007 20:15

(...) het duurt niet al te lang meer of diesels worden sneller dan benzine motoren!
Zolang enkel Porsche benzine-motoren met een turbo met variabele geometrie maken wél ja. :roll:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 05 okt, 2007 20:16

Henk-Jan schreef:
(...) het duurt niet al te lang meer of diesels worden sneller dan benzine motoren!
Zolang enkel Porsche benzine-motoren met een turbo met variabele geometrie maken wél ja. :roll:
BMW heeft ook zo'n motor (135i/335i dubbelgeblazen 3.0 zes-in-lijn).

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 05 okt, 2007 20:18

Een turbo met variabele geometrie is wat anders dan een dubbele turbo óf een twinscroll.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 05 okt, 2007 20:20

Henk-Jan schreef:Een turbo met variabele geometrie is wat anders dan een dubbele turbo óf een twinscroll.
Jij had het erover dat alleen Porsche dergelijke motoren maakt (Turbo's met variabele geometrie), dat is dus niet zo.

De BMW 135i/335i motor heeft twee Turbo's met variabele geometrie.

Plaats reactie