Nederlanders : moet het nog gekker ?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
MarioS
Geregistreerd lid

Nederlanders : moet het nog gekker ?

Bericht door MarioS » di 16 nov, 2004 9:14

Pim Fortuyn dus blijkbaar verkozen tot belangrijkste Nederlander aller tijden. Wel, wel, wat een gekkenhuis is het hierboven :lol:.

Paul99
Geregistreerd lid

Re: Nederlanders : moet het nog gekker ?

Bericht door Paul99 » di 16 nov, 2004 10:03

.......... :shock: :shock:

Sjo
Geregistreerd lid

Bericht door Sjo » di 16 nov, 2004 10:25

Snap ook niet helemaal hoe iemand afgerekend kan worden op wat hij gedaan zou kunnen hebben, in plaats van wat hij echt gedaan heeft. In dat geval had ik mezelf ook wel kunnen nomineren...

Sjo

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » di 16 nov, 2004 10:48

:evil: Don't get me started!
Ton Verlind, media directeur KRO schreef:`Ik hoop dat dit project (De show) er aan bijdraagt dat onze trots op Nederland wat hersteld wordt'
Gaan we ten onder aan onze welvaart? Zijn we te volgevreten en verveeld? Kijken we liever TV dan dat we de krant of een boek lezen? Is de vaderlandse geschiedenis niet meer dan een lollig verhaaltje voor het slapen gaan verworden?

Het is triest. Maar misschien hard nodig. Dit landje was een beetje ingeslapen. En met al zijn politici die op zijn zachts gezegd wereldvreemd zijn is het misschien nodig.

Maar vergis U niet. Het gaat hier om televisie kijkend Nederland. Hetzelfde publiek dat naar "Idols" kijkt en naar 'Big Brother'. Het televisiepubliek kiest de Grootste Nederlander Aller Tijden. Dat is tot daaraan toe, 't televisiepubliek heeft verstand van alles.
Overigens is dit een kwis die al in DE en UK uitgezonden is.
Waar kwamen die mee? Met Winston Churchill (voor zij die het niet weten, dat is een engelsman) en Adenauer (dat is een duitser) Twee groots en meeslepende Staatsmannen. Waar komt nederland mee? Pim Fortuyn.......

Hoe ver kan een gek volk met zijn gekkigheid gaan?

Als ik zou moeten kiezen tussen Willem Drees, Willem van Oranje of Pim Fortuyn, doe mij dan Willem Drees maar. Willem van Oranje was een duitser en Pim Fortuyn heeft naar mijn inzien nog te weinig van een grootse Nederlander.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 16 nov, 2004 11:04

En de inteeltige H'sumse mediawereld presenteert de uitslag ook nog eens door de mond van het NOS-journaal. :evil:

:!: Het heeft geen statistische waarde en ook geen nieuwswaarde.

Ignorance is bliss, I guess. :?

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » di 16 nov, 2004 11:16

Hebben jullie de anti-climax in de uitzending gezien? Het panel was met stomheid geslagen!

Gr,
Peter

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » di 16 nov, 2004 11:43

Inderdaad. ze waren 'not amused'.
Zelfs de winnaar was nu niet wat je noemt blij.

Of dit bijdraagt aan dat de trots op nederland herstelt is blijft vooralsnog de vraag..

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 16 nov, 2004 11:46

dan te bedenken dat ik smalend altijd zei dat de Amerikanen de president krijgen/kiezen die ze verdienen (ipv de wat meer europees intellectuele Kerry...)

nu heeft mijn/het Nederlandse volk blijkbaar ook haar 'grootste Nederlander' gekozen... kon wel een betere bedenken.

Maar mag de schuld ook bij mezelf neerleggen... heb namelijk niet gestemd... misschien is er wel een bepaalde laag in de bevolking die wat meer stem/belbereid is dan wij zijn (OSM; ons soort mensen) mbt dit soort polls zodat het wat een vertekende uitslag geeft. Hebben jullie wel gestemd???

1 detail... omdat Fortuin 1 vd meeste recente (20e eeuws) kandidaten was (op Cruijff na) is het heel aannemelijk dat hij ook daadwerkelijk de grootste (lees langste) van de grote Nederlanders is geweest! Dit door betere voeding, zorg, etc etc... Op lichaamslengte zou het een terechte uitslag kunnen zijn!

Ergo: zou het stemvee de term 'grootste' niet goed gesnapt hebben? ;-)

PS Voor de duidelijkheid... ik had niet op PF gestemd maar vond m bij leven wel een zeer interessant fenomeen die ik met veel plezier en verabzing gevolgd heb.

Sjo
Geregistreerd lid

Bericht door Sjo » di 16 nov, 2004 11:49

Het heeft geen statistische waarde en ook geen nieuwswaarde.
Dat klopt zeker, aangezien er zoveel verhalen zijn over hoe er gesjoemeld kon worden met stemmen (oneindig vaak stemmen). Daarnaast heeft het inderdaad geen nieuwswaarde meer omdat er bijna iedere week wel een Nationale verkiezing of Nationale test wordt gehouden (geloof dat dhr. Oerlemans zijn formule helemaal tot het laatste drupje wil uitmelken).

Sjo

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » di 16 nov, 2004 14:28

De uitslag van de stemronde 'kies de grootste Nederlander' laat zien dat er geen grote Nederlanders zijn en waren. Inderdaad, Willem van O. was geen Nederlander. Erasmus zou nog gekund hebben, maar chipsvretendenheinekendrinkend Nederland kent hem niet. Cruyff is net zoiets als Fortuyn, alleen gaat het bij hem over een ander soort ballen.
Gelukkig zijn er grote Belgen. Da's toch in de buurt, zeker voor bezoekers van dit forum.
Moppersmurf

MarioS
Geregistreerd lid

Bericht door MarioS » di 16 nov, 2004 14:33

Ik denk nog aan bijvoorbeeld Multatuli of F.W. Hermans, maar die waren vermoedelijk niet genomineerd en zouden het ook wel niet gehaald hebben. Spinoza wordt ook niet als Nederlander beschouwd, zeker ?
En waarom niet ex-premier Kok (vraagt een buitenstaander zich af) ? Van Acht, Den Uyl, Biegel :-P+... allemaal staatslieden die ook buiten Nederland enige bekendheid genieten.

Qua Belgen zouden we het pas vanaf 1830 moeten bekijken. Daarvoor bestonden we gewoon niet :lol:.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 16 nov, 2004 18:18

MarioS schreef: Qua Belgen zouden we het pas vanaf 1830 moeten bekijken. Daarvoor bestonden we gewoon niet :lol:.

HAHA :lol: eindelijk iemand die er wel vooruit durft te komen :lol: .

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » di 16 nov, 2004 18:52

de formule zat wel goed maar de kennis van vaderlandse geschiedenis
is ver te zoeken onder chipsvretendbierzuipendsbs6kijkend NL.

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » di 16 nov, 2004 19:50

En uiteindelijk is Willem van Oranje de grootste nederlander geworden. Tijdens het "vellen"van het oordeel moesten er nog tenminste 1/3 van de stemmen geteld worden, hoe bedoel je "kiezersbedrog". Wat een organisatie.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 16 nov, 2004 20:24

Maar deze stemmen tellen niet mee. Ze kwamen na de uitzending binnen. En om de gemaakte afspraken met de engelse bedenkers niet te schenden.
Pim Fortuyn de grootste yeah right kwa lengte was hij de grootste van de top 10

Plaats reactie