enMargreet schreef:Ik kan het aanbevelen
Kan iemand kort zeggen wat er beter aan is?Steve-o schreef:Windows will be as secure as OS X when pig shit smells like French perfume
Update 2009: heb er maar een algemeen Apple topic van gemaakt
enMargreet schreef:Ik kan het aanbevelen
Kan iemand kort zeggen wat er beter aan is?Steve-o schreef:Windows will be as secure as OS X when pig shit smells like French perfume

Thisafternoon schreef:Al vanaf 2000 een Mac, begonnen met een G4, nu een dual G5. Een beest...![]()

Thisafternoon schreef: Ik kwam natuurlijk niet uit het niets bij Apple terecht. Een schoolvriend had een zwart wit macje, en ik was meteen verkocht. Toen kochten mijn ouders een 486 met een pc prive plan (daarvoor hadden we een 8088 met 5 1/4 floppies en cga scherm). Een 486 leek toen alleraardigst, met maarliefst 256 kleuren...
Maar niet veel later kocht die vriend een Quadra 660 geloof ik. Met 65.536 kleuren, en een cd speler, fatsoenlijk geluid etc. WOW! Toen was ik echt compleet verkocht... Dat ging veel verder!
Op zich ging het bergafwaarts met Apple tot de introductie van de iMac. Niet veel later had ik de mogelijkheid om een computer te kopen, als betaling voor een grote website. Ik koos een G4 met cinema display en harman kardon speakers. Een beauty! Ik krijg nog steeds commentaar van mensen op dat scherm en de subwoofer. Vooral vrouwen vinden het prachtig!
![]()
![]()
Dit is echt de mooiste combi
Nu heb ik er een 20" cinema display en een G5 voor in de plaats. Strak en mooi, maar minder karaktervol... Net als een nieuwe Saab, ook leuk, maar toch net ff minder hehe
Thisafternoon schreef:Hehe, ja ik heb mijn ouders ook over weten te halen, anderhalf jaar geleden...
Ook even voor ze geinstalleerd en op 3 schermen tegelijk "Naqoyqatsi" gekeken van Reggio. Trippie...!
@Edward, gaaf, HK in de Griffin.... ik weet nog dat ze daarmee 'adverteerden' toen. 9 speakers ofzo?
Ik heb overigens een Harman Kardon uit eind jaren 70. Fantastische receiver. Kun je de hele avond naar luisteren zonder vermoeid te raken. Dat ga je tegenwoordig niet meer halen met die digitale meuk en inferieure electronics.
Ik gebruik mijn Mac voor het bouwen van sites (tegenwoordig wat minder omdat ik niet meer voor mezelf werk), monteren van video, photoshoppen, muziek luisteren en 'n beetje maken. Dat wil ik nog wel meer gaan doen overigens. Speel ook gitaar

Ik heb mijn 10.4.10 ook redelijk getweaked. Ik weet niet of alle tweaks nog functioneren als ik upgrade. Het kan een tijdje duren voordat e.e.a. dan weer onder 10.5 gaat lopen. Dus ik wacht die ontwikkelingen even af en hou de homepages van alle add-ons/plugins en anderen software in de gaten.plafundum schreef:Haha, mijn vraag was niet zo duidelijk gesteld gesteld. Ik bedoel: Wat is er goed aan het nieuwe MacOsX Leopard in vergelijking met het huidige OS.
Heb zelf nu ruim een jaar een Apple en het werkt inderdaad perfect. Maar heb geen zin in upgrade.