Privacy....

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Privacy....

Bericht door gj900 » do 25 nov, 2004 20:16

Ik heb net ontdekt dat ik via internet en sms heel snel kan achterhalen aan wie in Zweden een bepaalde auto toebehoort... :shock: Als je op https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp het kenteken intypt krijg je een (sumiere) opgave van de belangrijkste kenmerken van de auto en via een sms-je weet je binnen 2 sek. wie de eigenaar is!!!! :roll: Leuk voor in de file als die leuke vrouw/man naast je staat... :P het contact is dan zo gelegd :D Als de auto op naam van een bedrijf staat krijg je de hele doopceel in 1 keer op je scherm.. probeer GRB068 eens.... 8) Dat zouden ze in NL ook moeten doen :!:

Groeten,
Gerrit Jan

Ruud
Geregistreerd lid

Re: Privacy....

Bericht door Ruud » do 25 nov, 2004 20:57

In Zwitserland hebben ze dat systeem ook. Type nummerbord in en je krijgt complete info van waar de auto staat en wie de eigenaar is.
Het lijkt me dat dit in NL nog wel eens verkeerd gebruikt kan worden.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » do 25 nov, 2004 20:59

Dan vraag ik me af waarom dit in die landen niet misgaat?

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » do 25 nov, 2004 21:01

Oosthoek schreef:Dan vraag ik me af waarom dit in die landen niet misgaat?
Vraag ik me ook af. Het zijn wel landen waar het misdaadcijfer aanzienlijk lager ligt natuurlijk...

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » vr 26 nov, 2004 10:11

Waarom dat daar niet misgaat? Omdat daar(Scandinavie, Zwitserland) wel een beschaving is.
Bijvoorbeeld in Noorwegen heb je tolwegen waar een bakje hangt waar je het geld in moet doen. Dat controleert niemand. Er is ook niemand die dat bakje leeg jat. Moet je hier eens proberen. Zolang je niet in de randstad bent zal het nog lukken denk ik.

Dat heeft met name met fatsoen te maken en een besef van een groepsnorm waaraan je eigenbelang onderschikt is. Daarmee hoef je hier in NL niet mee aan te komen. Daar is ieders eigenbelang de norm. De enige wanneer er sprake is van een groepsnorm is als er ergens iets te halen valt: " hij doet het, dus dan mag ik ook".

Maar nou kap ik. Ik lijk Moppersmurf wel. :roll:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 26 nov, 2004 11:36

doktorevil schreef:Waarom dat daar niet misgaat? Omdat daar(Scandinavie, Zwitserland) wel een beschaving is.
Bijvoorbeeld in Noorwegen heb je tolwegen waar een bakje hangt waar je het geld in moet doen. Dat controleert niemand. Er is ook niemand die dat bakje leeg jat. Moet je hier eens proberen. Zolang je niet in de randstad bent zal het nog lukken denk ik.

Dat heeft met name met fatsoen te maken en een besef van een groepsnorm waaraan je eigenbelang onderschikt is. Daarmee hoef je hier in NL niet mee aan te komen. Daar is ieders eigenbelang de norm. De enige wanneer er sprake is van een groepsnorm is als er ergens iets te halen valt: " hij doet het, dus dan mag ik ook".

Maar nou kap ik. Ik lijk Moppersmurf wel. :roll:
Maar je heb gelijk en het netjes geformuleerd.
(In de troonopvolging nu toch een Kleine Moppersmurf? :lol: )

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 26 nov, 2004 12:24

Grappig dat doktorevil "in het echt" tegen eigenbelang is. In de films is dat wel anders :lol:

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » vr 26 nov, 2004 13:03

Grappig dat doktorevil "in het echt" tegen eigenbelang is. In de films is dat wel anders

Hoho...Niet zo kort door de bocht, het ligt wat genuaceerder dan dat. Ik ben niet tegen eigenbelang. Ik ben tegen eigenbelang dat afbraak doet aan (groeps)normen. Althans, als groepsnormen bijdragen aan een goede en fatsoenlijke samenleving. Dat moet je natuurlijk ook weer niet tot de letter uitleggen. Want dan heb je opeens een bekrompen spuitjeslucht die elke vorm van ontwikkeling en afwijking smoort.

Mooi voorbeeld:
Ik stem groenlinks. Voor de bloementjes en de beestjes, want die kunnen het ook allemaal niet helpen.
Maar ik rijdt ook Saab. En wel eentje die toch dusdanig is aangepast dat zuinigheid uit het raam is. Evenals die katalysator.
Vaak wordt mij gezegd dat wanneer ik groenlinks stem ik niet in een Saab mag rijden. Over het algemeen zijn dat mensen die aan de rechterkant zitten, maar dit terzijde.

Dat, beste lezer, is nu een drogreden. En nog behoorlijk bekrompen ook. Waarom zou ik niet op groenlinks mogen stemmen? Omdat ik een Saab rijdt? En waarom zou ik geen Saab mogen rijden? Omdat ik op Groenlinks stem? Vies fatsoensrakkers & quasi politiek correct fundamentalisme is dat. En daarvan gaat deze maatschappij naar de verd*mmenis.

Laat mij lekker saab rijden (eigen belang) en lekker op groenlinks stemmen (Groepsnorm, of althans, vertrouwen op een soort van fatsoen)
.

Einde preek.. :oops:

MarioS
Geregistreerd lid

Bericht door MarioS » vr 26 nov, 2004 13:06

Ik zou qua 'beschaving' (wat een beladen term) toch niet zo hoog oplopen met Zwitserland :wink:.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » vr 26 nov, 2004 13:09

AMEN....

denk alleen dat als je met je stevig getunde saab bij een groen links bijeenkomst komt, je rekening moet houden met behoorlijk wat minder tolerante gelijkdenkenden.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 26 nov, 2004 13:21

doktorevil schreef:
Grappig dat doktorevil "in het echt" tegen eigenbelang is. In de films is dat wel anders

Hoho...Niet zo kort door de bocht, het ligt wat genuaceerder dan dat. Ik ben niet tegen eigenbelang. Ik ben tegen eigenbelang dat afbraak doet aan (groeps)normen. Althans, als groepsnormen bijdragen aan een goede en fatsoenlijke samenleving. Dat moet je natuurlijk ook weer niet tot de letter uitleggen. Want dan heb je opeens een bekrompen spuitjeslucht die elke vorm van ontwikkeling en afwijking smoort.

Mooi voorbeeld:
Ik stem groenlinks. Voor de bloementjes en de beestjes, want die kunnen het ook allemaal niet helpen.
Maar ik rijdt ook Saab. En wel eentje die toch dusdanig is aangepast dat zuinigheid uit het raam is. Evenals die katalysator.
Vaak wordt mij gezegd dat wanneer ik groenlinks stem ik niet in een Saab mag rijden. Over het algemeen zijn dat mensen die aan de rechterkant zitten, maar dit terzijde.

Dat, beste lezer, is nu een drogreden. En nog behoorlijk bekrompen ook. Waarom zou ik niet op groenlinks mogen stemmen? Omdat ik een Saab rijdt? En waarom zou ik geen Saab mogen rijden? Omdat ik op Groenlinks stem? Vies fatsoensrakkers & quasi politiek correct fundamentalisme is dat. En daarvan gaat deze maatschappij naar de verd*mmenis.

Laat mij lekker saab rijden (eigen belang) en lekker op groenlinks stemmen (Groepsnorm, of althans, vertrouwen op een soort van fatsoen)
.

Einde preek.. :oops:
Ik ben helemaal met je eens hoor!!! Waarschijnlijk denken wij ook hetzelfde over de nieuwe respect-armbandjes die nederland gaan redden van de ondergang :? . Uhum....

robertw

Bericht door robertw » vr 26 nov, 2004 13:48

Was Jan Marijnissen (SP) niet laatst te gast bij een Formule 1 programma?

Ik quote:

" Ik ben een fan van auto- en motorsport. De Formule 1 volg ik al heel lang en het dodelijk ongeluk van Williamson op Zandvoort in 1973 kan ik me nog goed herinneren. "

Einde quote:

Dus liefde voor auto's en saabs komen in alle gelederen voor, zelfs bij de tomaatjes.

Ps, deze reply is bedoeld voor wat extra olie op het vuur!

Maarten 900i '87
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten 900i '87 » vr 26 nov, 2004 18:11

Dokterevil: ben het helemaal met je eens, maar waarom toch die verwijzing naar links/rechts. Daarmee ontkracht je je eigen verhaal. Dat links/rechts (hokjes)denken is iets waar veel mensen op dit moment maar niet van los schijnen te kunnen komen. Alles wat je zegt of schrijft wordt direct gekwalificeerd als zijnde links/rechts en in die hoedanigheid op waarde beoordeeld (links is fout, rechts is goed of v.v.).

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » vr 26 nov, 2004 18:25

Huh, voor het milieu stemmen en tegelijkertijd de katalysator verwijderen, hoe wil je dit rijmen? Een typisch staaltje van links lullen en rechts denken? :?

Met vriendelijke groeten van Peter :shock:

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » vr 26 nov, 2004 18:26

Waarom?

Omdat ik kennelijk ook nog niet weet waar ik het anders onder moet scharen danwel hoe ik het moet benoemen. Lijkt me. Heb jij een idee? Ik moet nog wel begrepen worden...

Overigens is de naam van de partij Groenlinks toch echt groenLINKS...Daar kan ik niks aan doen.

Ik probeer praktisch te denken zonder opportunistisch te worden.
Duidelijk te zijn zonder ongewild beledigingen aan het adres van minder ruimdenkenden te doen. En dat ook nog in een anti fatsoensrakkers & quasi politiek correct fundamentalisme licht...

Waar ben ik aan begonnen... :cry: :wink:

Plaats reactie