Zou Bernhard ook Saab hebben gereden?
-
robertw
Zou Bernhard ook Saab hebben gereden?
Zou Bernhard ook Saab hebben gereden? Als liefhebber van mooie auto's kan ik mij haast niet anders voorstellen, toch?
-
Manic
- Lid van verdienste
Re: Zou Bernhard ook Saab hebben gereden?
Vast wel.... en iets zegt me dat er zometeen iemand een heel lijstje gaat plaatsen..... 
-
WGT90
- Geregistreerd lid
ik heb gelezen dat hij een voorliefde voor BMWs had
-
9000 freak
- Geregistreerd lid
Stomme pruis
Deutschland über alles 
-
WGT90
- Geregistreerd lid
'goed koetswerk', was de motivatie van de prins .
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

stomme Pruis??? don't go there!
't was de laatste échte koning van NL!!! Daar kan W.A. nog niet eens bij in de schaduw staan!
Hij was oa vriendje van Enzo Ferrari en Gianni Agnelli... kreeg altijd Ferrari's in zijn eigen kleur... racing green. Als dan de auto uit Italie aan kwam (net een import classic aero maar waarschijnlijk zonder bpm etc.) dan werd daadwerkelijk een stuk Rijskweg rondom Soest afgesloten zodat Z.K.H. ff pedal to the metal kon gaan...
Enige Saab waar hij in heeft gezeten was een Saab vliegtuig... of een van de 2 gepantserde 9000cd's van huisvriend Freddie Heineken.
Mooie vent... gaf jeu aan het koningshuis. Vind dat er als eerbetoon tijdens de begrafenis een squadron lockheed starfighters laag over Delft moet vliegen om een bombardement aan witte anjers uit te voeren...
R.I.P. 'Benno'!
Hij was oa vriendje van Enzo Ferrari en Gianni Agnelli... kreeg altijd Ferrari's in zijn eigen kleur... racing green. Als dan de auto uit Italie aan kwam (net een import classic aero maar waarschijnlijk zonder bpm etc.) dan werd daadwerkelijk een stuk Rijskweg rondom Soest afgesloten zodat Z.K.H. ff pedal to the metal kon gaan...
Enige Saab waar hij in heeft gezeten was een Saab vliegtuig... of een van de 2 gepantserde 9000cd's van huisvriend Freddie Heineken.
Mooie vent... gaf jeu aan het koningshuis. Vind dat er als eerbetoon tijdens de begrafenis een squadron lockheed starfighters laag over Delft moet vliegen om een bombardement aan witte anjers uit te voeren...
R.I.P. 'Benno'!
-
MXL
- Geregistreerd lid
Hoe dan ook, nu in ieder geval niet meer!
Ben benieuwd wat er nu met zijn mooie collectie auto's gaat gebeuren.
Ben benieuwd wat er nu met zijn mooie collectie auto's gaat gebeuren.
-
gj900
- Donateur (9x)

Helaas heeft hij geen Saab in bezit gehad. Zijn verleden op automobielgebied is gedocumenteerd in het boek "De automobielen van Prins Bernhard", geschreven door Frans Vrijaldenhoven (ISBN 90-802024-3-6). De enige Saab die hierin beschreven wordt werd door Prinses Irene bestuurd en was een 93 uit 1957 met kenteken AA-18.
De opmerking van onze jeugdige 9000freak moeten we hem maar vergeven gezien zijn leeftijd, maar blijft ongepast. Waarvan akte.
Groeten,
Gerrit Jan
De opmerking van onze jeugdige 9000freak moeten we hem maar vergeven gezien zijn leeftijd, maar blijft ongepast. Waarvan akte.
Groeten,
Gerrit Jan
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Jammer dat SAAB niet al bestond in 1937 dan zou hij niet 3 jaar
van zijn leven in het zieken huis hebben hoeven doorbrengen
Weten jullie het niet?
Hij zag een ander over het hoofd, gevolg Frontaaltje.
Als het zo zou zijn geweest zou hij SAABrijder voor het leven zijn
gebleven
van zijn leven in het zieken huis hebben hoeven doorbrengen
Weten jullie het niet?
Hij zag een ander over het hoofd, gevolg Frontaaltje.
Als het zo zou zijn geweest zou hij SAABrijder voor het leven zijn
gebleven
-
verde900
- Donateur

Kind toch! wat kun jij uit je nek lullen.9000 freak schreef:Stomme pruisDeutschland über alles
-
robertw
zullen we dit topic maar sluiten?
het was ook meer een retorische vraag.

het was ook meer een retorische vraag.
-
9000 freak
- Geregistreerd lid
Sluit dit topic dan maar, want waarschijnlijk hebben jullie mijn opmerking iets te serieus opgevat, sorrie hiervoor, was absoluut niet serieus bedoeld.
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Heeft Koningin Beatrix niet ooit een Saab 99 gehad? Ik dacht van wel, toen ze nog prinses was.
Edit:
Prinses Irene heeft zowieso een Saab gehad las ik ergens op een website. Daarin is ze een keer aangereden toen ze van de kapper in Utrecht terugreed naar Soestdijk.
Edit:
Prinses Irene heeft zowieso een Saab gehad las ik ergens op een website. Daarin is ze een keer aangereden toen ze van de kapper in Utrecht terugreed naar Soestdijk.
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
Idd,een donkergrijze met (denk ik)rood interieur,wat voor versie was dat eigenlijk?
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Zie hier.gj9000 schreef:... De enige Saab die hierin beschreven wordt werd door Prinses Irene bestuurd en was een 93 uit 1957 met kenteken AA-18.
Is dit Irene in die auto? Lijkt er niet op, Trix ernaast wel.