opgelicht

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » di 04 dec, 2007 14:43

Ga een naar www.internetoplichting.nl
En natuurlijk aangifte doen bij de politie.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » di 04 dec, 2007 14:44

Ga naar je bank toe, en laat ze de overboeking ongedaan maken. Dit kan binnen een bepaalde termijn, per bank verschillend.

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » di 04 dec, 2007 14:59

terugboeken, verder kan je eigenlijk vrij weinig doen, ja melding maken natuurlijk éh...

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » di 04 dec, 2007 15:03

De Flok schreef:Ga naar je bank toe, en laat ze de overboeking ongedaan maken. Dit kan binnen een bepaalde termijn, per bank verschillend.
Volgens mij kan dat alleen bij een automatische incasso, niet als je het zelf over gemaakt hebt.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 04 dec, 2007 15:13

Als je geen aangifte doet, moet je ook achteraf niet zitten piepen dat je niks krijgt mocht die oplichter eens tegen de lamp lopen.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 04 dec, 2007 15:16

willeme 1 schreef:hoi,

is dat bij een andere bank anders geregeld ?

W
bij de rabobank is dat ook heel moeilijk schijnt.
je moet dan toestemming hebben van de ontvanger.. tja...

robertw

Bericht door robertw » di 04 dec, 2007 15:30

gewoon effe je bank bellen en de situatie uitleggen. tenzij het de postbank is... die is altijd offline ;-)

/rw

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 04 dec, 2007 15:32

willeme 1 schreef: en aangifte zie ik eigenlijk niet zo zitten,ben ik een halve dag kwijt en ze doen er toch niets mee

W
het zou een principe kwestie moeten zijn.
zaak niet opgenomen, kan ie er ook niet voor veroordeeld worden als ze em pakken, dus mede door dit soort gedrag te lage straf!!!

ik heb 2x aangifte gedaan wegens vandalisme aan mijn saab (ook nog eens dezelfde!) was binnen 3 kwartier gewoon klaar. wat een moeite zeg... :roll:
oh ja, de 1e keer duurde het wat langer, agent in opleiding. nou nou nou, 20 minuten langer van de warmte genoten ipv de kou buiten.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » di 04 dec, 2007 15:52

willeme 1 schreef:
ja eigenlijk wel

maar aan de andere kant kost het een halve snipperdag en een hoop stress

ik zie daar maar vanaf en neem het verlies

heb hem wel een mailtje gestuurd met de beste wensen voor de kerst en het nieuwe jaar en zijn succesvolle carriere , is weer eens wat anders voor zo`n figuur

W
Was dat een "gecontroleerde" verkoper op marktplaats? Als dat zo is dan kun je via MP misschien e.e.a. regelen.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 04 dec, 2007 16:20

willeme 1 schreef:
ja eigenlijk wel

maar aan de andere kant kost het een halve snipperdag en een hoop stress
tja. op zaterdag kan ook aangifte gedaan worden dacht ik. :wink:
maar goed. hopelijk kom je er nog uit.

Titus
Geregistreerd lid

Bericht door Titus » di 04 dec, 2007 16:29

http://aangifte.politie-amsterdam-amste ... /index.asp zo nu kun je vanaf je werk aangifte doen in de lunchpauze? Als de regio goed is. Maar goed marktplaats is universeel :roll: .

Ging het trouwens om de aanschaf van een mobiele telefoon? En dat de verkoper uit het zuiden des lands kwam?

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: opgelicht

Bericht door Tjøørd » di 04 dec, 2007 17:36

willeme 1 schreef:wat kun je aan zoiets doen
Zijn naam op zoveel mogelijk plekken op internet achterlaten zodat anderen niet in hetzelfde geintje trappen is 1.
Aangifte doen bij de politie is 2. Als er meer mensen aangifte doen tegen zo iemand gaan ze er echt wel achteraan.
Balen en de DVD-box downloaden is 3, je hebt er nu tenslotte al voor betaald ;)

en hoe kom je via een ip adres aan het werkelijke adres
Daar kom je normaal gesproken niet aan. De enige die je dat kan vertellen is zijn internetprovider, en die zal dat alleen doen voor de politie (en zelfs dan doen ze soms moeilijk omdat ze het niet altijd eens zijn met de redenering van de politie).

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 04 dec, 2007 17:47

dat laatste gebeurt inderdaad niet zomaar even, en ook zeker niet op basis van aangifte 1 dvd-box twv 27 euro, hoe sneu ook.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » di 04 dec, 2007 20:44

digitaal aangifte doen kan tegenwoordig ook.

tis een idee.

http://www.politie.nl/Aangifte/

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 05 dec, 2007 0:04

Een zelf over geschreven bedrag wat via internet bankieren is over geschreven kan je meestal binnen het half uur nog ongedaan maken. Ze zullen je zeggen dat het niet kan, maar dat kan nog echt wel hoor... Na ongeveer een half uur zit je al in de verwerking en staat het soms al bij de tegenpartij op de rekening.

Oplichten is altijd klote... Bij dit soort dingen laat ik het meestal per rembourspost opsturen, en dat doe ik zelf ook als ik iets verkoop via internet.

Plaats reactie