Schimmellucht...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
jev
Geregistreerd lid

Schimmellucht...

Bericht door jev » wo 05 dec, 2007 13:37

Mijn vriendin rijdt een paar maandjes een Alfa 147 (tijdelijke oplossing in afwachting van het nieuwe lease-doosje). Mooi ding, leren bekleding enzo. Alleen... zodra je de deur open trekt komt de schimmel-lucht je tegemoet. Alsof er ergens fruit ligt te rotten ofzo. Je krijgt er gewoon koppijn van als je er langer dan 5 minuutjes in zit!

Alles in het interieur ondersteboven gehaald, niks te vinden. Alleen die lucht :shock: . Ergo... wellicht weet een van jullie er wat op (ja, inruilen, maar het alternatief is een Astra die niet vooruit te branden is)?

Kerstboompje in de auto helpt niet. Febreze... op leer? En we weten niet waar de lucht vandaan komt...

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » wo 05 dec, 2007 13:53

Bacteriën in het aircosysteem? Oplossing hiervoor zou onderhoud van de airco zijn waarbij deze ook wordt gereinigd. Er zijn speciale middelen hiervoor verkrijgbaar.

jev
Geregistreerd lid

Bericht door jev » wo 05 dec, 2007 14:09

Interieurfilter is kortgeleden vervangen (tenminste, volgens het onderhoudsboekje... zal eens kijken of ik er makkelijk bij kan komen). Airco ruikt toch anders (als natte jassen, zeg maar), dit is meer de schimmellucht van een appel die ergens ligt te rotten ofzo.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 05 dec, 2007 14:42

Het is toch nog een lease auto?
Gewoon de maatschappij opbellen. Laat hen het maar oplossen!

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 05 dec, 2007 14:43

Tja het is sinterklaastijd

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 05 dec, 2007 14:58

nacra 93 schreef:Tja het is sinterklaastijd
:green_many:

Ik zat ook te denken aan de airco inderdaad, maar dat sluit je dus uit.
Dan zou ik `m gewoon bij de garage houder zetten en zeggen dat ze het op mogen lossen en zij in de tussentijd in een Brera wil sturen :O:

Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » wo 05 dec, 2007 17:04

Ik las laastst in de ANWB auto schoonmaaktips van Liny en Marja (RTL tantes). Ze hadden twee manieren om van de schimmellucht af te komen: een appel met kruidnagels erin in de auto leggen, of wasmiddel onder de vloermatten strooien. Dat laatste hebben we laatst geprobeerd toen we een dergelijk probleem hadden (niet bij onze auto), het hielp redelijk. Een spuitbus met Oust oid is ook nooit weg. :wink:

Je kan natuurlijk het beste de bron aanpakken, maar zo lang je niet weet waar je het moet zoeken heb je hier misschien wat aan..

jev
Geregistreerd lid

Bericht door jev » wo 05 dec, 2007 21:04

Thx guys, ik ga eens wat proberen met wasmiddel enzo... :wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 05 dec, 2007 21:07

Flèche Rouge schreef:Het is toch nog een lease auto?
denk dat die je veel sterkte en wijsheid gaan wensen, verwacht niet dat ze meer dan dat doen

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 05 dec, 2007 21:59

verde900 schreef:
denk dat die je veel sterkte en wijsheid gaan wensen, verwacht niet dat ze meer dan dat doen
Is ook het geval bij mijn leasemaatschappij. Onderhoud is voor hun rekening (uiteraard) maar schoonmaken / wassen / ruitenwisservloeisof moet ik zelf betalen.

Zo'n geur uit een auto lijkt mij hier ook onder te vallen.

Behalve wellicht als de auto het al vanaf het begin heeft.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » wo 05 dec, 2007 22:29

Douchen?

:wink:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 05 dec, 2007 22:40

jonatas 900s schreef:Douchen?

:wink:
Het is een Alfa. Dan gaat ie roesten! :D

Non-Turbo
Geregistreerd lid

Bericht door Non-Turbo » wo 05 dec, 2007 23:01

Mocht de koffie niet werken: zet een teil (huishoud)azijn een nacht in de auto. Zure geur vervliegt binnen enkele minuten met de ramen open, overige geuren worden geabsorbeerd. Werkt in ieder geval goed tegen rooklucht...Succes!

jev
Geregistreerd lid

Bericht door jev » do 06 dec, 2007 22:21

RobbertS schreef:
verde900 schreef:
Is ook het geval bij mijn leasemaatschappij. Onderhoud is voor hun rekening (uiteraard) maar schoonmaken / wassen / ruitenwisservloeisof moet ik zelf betalen.
De leasemij zegt inderdaad: "zoek het lekker zelf uit". De werkgever echter weet dat het in zijn voordeel is als deze auto uit de pool gereden wordt ipv dat'ie stilstaat en er een ander contract afgesloten moet worden. En die zegt: "kijk even of je kunt uitvinden waar het vandaan komt en dan kun je het laten schoonmaken". De grapjassen...

Douche? Het kreng roest nu al :shock: (ja, het is allemaal echt waar wat ze zeggen over Alfa. Het rijdt leuk - als het rijdt, maar er is altijd wel wat aan kapot. Richtingaanwijzer-verklikker doet het af en toe niet (knipper zelf wel), bij starten af en toe wat lampjes die blijven branden (klap er op en ze doen het weer, alleen moet je daarna het handschoenenkastje weer dicht doen), remschijf linksvoor is schoon maar rechtsvoor is'ie verroest (blijft er een rem hangen?). Zaterdag hakken we de knoop door; C30 of BMW1 (*griezel*). Jammer dat die SAAB 1 nog steeds vaporware is!

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » do 06 dec, 2007 22:35

Dat douchen was meer een grapje van mij.. en had ook in minder mate betrekking op de auto.. :wink:

Er zal wel eens (bij de vorige berijder/ster, een pak melk oid. over het tapijt gegaan zijn.
Even naar een autopoetsbedrijf de bekleding laten reinigen, dat zou het probleem moeten oplossen.

Succes.

Plaats reactie