TaTa Motor Limited koopt jaguar en Landrover

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
edwardk
Geregistreerd lid

TaTa Motor Limited koopt jaguar en Landrover

Bericht door edwardk » do 03 jan, 2008 16:36

Het is officieel nu dat het uit India afkomstige TaTa Motor Limited jaguar en Landrover koopt van de Ford Motor Company.

Men krijgt zo een merk bekend uit de wat luxere klasse en een merk met behoorlijk ervaring op terreinwagengebied, een toekomst voor weer wat nieuws in de toekomst ?

TaTa met nu ca 300000 medewerker krijgt er nu 15000 medewerkers bij.

Wat is er nu nog over van de engelse autoindustrie ?

niets meer dacht ik

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=69477

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » do 03 jan, 2008 16:43

Een één of ander onbekende chineese autofabrikant heeft dus 20 keer zoveel werknemers als Jaguar en Land Rover bij elkaar.

Waar gaat het heen met de Engelse auto industrie???
Waar gaat het heen met de Europeese auto industrie!!!

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 03 jan, 2008 16:52

Oostland schreef:Een één of ander onbekende chineese autofabrikant

Waar gaat het heen met de Engelse auto industrie???
Waar gaat het heen met de Europeese auto industrie!!!
http://www.tatamotors.com/, Ta Ta bestaat uit 98 afzonderlijke kleine bedrijven dus..........

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » do 03 jan, 2008 16:53

Nu ook in het Nederlands: http://www.nrc.nl/economie/article87994 ... van_Jaguar

[teacher mode on] :besserwisser:
@ Oostland: Tata is geen Chinese autofabrikant, het is een Indiaas staalconcern, ook eigenaar van "ons eigen" Corus (vh Hoogovens).
[/teacher mode off]
:wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 03 jan, 2008 16:54

Dat wordt een mooie combi, engelse "hightec" gecombineerd met Indiaas pisbakijzer :(

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » do 03 jan, 2008 16:54

Je was me net een minuutje voor edward :D

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 03 jan, 2008 16:56

N207 schreef:Je was me net een minuutje voor edward :D
Hoezo ?

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 03 jan, 2008 16:57

Pisbak-ijzer... :green_many:

Volgens mij is het zo slecht nog niet. Alles wat de Detroitse dinosauriers opkopen maken ze toch shit van. Ik denk dat die indiers tien keer slimmer zijn, en het merk niet zo zullen ont-eren als GM en Ford doen.
Yakeeland is gewoon passee als economische wereldmacht.

AlvarJens
Geregistreerd lid

Bericht door AlvarJens » do 03 jan, 2008 17:01

Engels is misschien allang geen echt Engels meer, maargoed: gaat het om de eigenaar of om de Heritage van het desbetreffende merk? Anders kunnen we het Saab van 2008 (want dat is het alweer jongens en meisjes :D ) ook een naar imago toedichten!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 03 jan, 2008 17:15

AlvarJens schreef:Engels is misschien allang geen echt Engels meer, maargoed: gaat het om de eigenaar of om de Heritage van het desbetreffende merk? Anders kunnen we het Saab van 2008 (want dat is het alweer jongens en meisjes :D ) ook een naar imago toedichten!
90% Fietst nog in India, 2% rijdt olifant, de rest staat stil in de file... wel lekker als dat je grootaandelhouder is

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » do 03 jan, 2008 17:19

Die Tata´s bij Dakar dat zijn volgens mij Tatra´s uit Tsjechië, TATA is een staalfabrikant idd :)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 03 jan, 2008 17:26

Oscar900T schreef:Die Tata´s bij Dakar dat zijn volgens mij Tatra´s uit Tsjechië, TATA is een staalfabrikant idd :)
die maken daar pisbakken voor een wereldmarkt... :wink:

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » do 03 jan, 2008 17:34

Het Indiase staalfabrikant-concern maakt ook al auto's. Kijk maar eens wat voor wonderschone sedans er geproduceerd worden.

Afbeelding

Ik denk dat de gemiddelde Jaguar/Landrover ontwerper heel veel werk gaat krijgen :D

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 03 jan, 2008 17:41

Oscar900T schreef:Die Tata´s bij Dakar dat zijn volgens mij Tatra´s uit Tsjechië, TATA is een staalfabrikant idd :)
:shock:

http://www.tatamotors.com/landing/ :wink:

AlvarJens
Geregistreerd lid

Bericht door AlvarJens » do 03 jan, 2008 17:46

Wat een wónderschoon stukje autotechniek inderdaad :D Wat zitten die voorstoelen trouwens abnormaal hoog in die "koets". Daar moet je verplicht een dakraam in nemen als je de lengte van de gemiddelde Indiër overstijgt! :lol:

Ik begin spijt te krijgen van mijn ingetogen eerste reactie.

Plaats reactie