Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
pistolp71
- Geregistreerd lid
Bericht
door pistolp71 » di 08 jan, 2008 16:03
Wie kan mij helpen? Ik ga voor de eerste keer de plas over naar de UK.
Moet de 900 nog aan bepaalde eisen voldoen? Koplampen o.i.d.?
Zijn er nog handigheidjes om die vreselijk links rijdende engelsen te ontwijken?

-
Banninc
- Geregistreerd lid
Bericht
door Banninc » di 08 jan, 2008 16:08
Om een keer mee te maken: rijd savonds als er echt niemand is op een verlaten rotonde eens de "verkeerde" kant om....
Blijft een vreemde gewaarwording.
op anwb.nl kan je alles vinden over vakantiebestemmingen
of kijk op:
DEZE SITE
-
pistolp71
- Geregistreerd lid
Bericht
door pistolp71 » di 08 jan, 2008 16:12
TACK! Gaan we doen!
-
Banninc
- Geregistreerd lid
Bericht
door Banninc » di 08 jan, 2008 16:14
Mocht je een LPGinstallatie hebben(hoewel ik het me niet voor kan stellen) dan mag je daar niet mee door de kanaaltunnel...
O ja, lampen gedeeltelijk afplakken als je de britten aardig vind... anders lekker negeren.
En je mag zowel links als rechts inhalen...
-
N207
- Donateur

Bericht
door N207 » di 08 jan, 2008 16:16
Rijden in de UK lijkt erger dan het in werkelijkheid is. Engelsen rijden over het algemeen veel minder agressief als Nederlanders. Bij rotondes is het inderdaad even wennen, maar gewoon met de stroom meegaan en er is niets aan de hand.
Bij grotere rotondes is het vaak wel van belang om op de juiste strook te voorsorteren. Dit is beduidend makkelijker en je hoeft dan niet op de rotonde nog van baan te wisselen (dan zijn Engelsen soms wel wat lastig want "ritsen" kennen ze niet echt).
Ik weet niet of jouw 900 hoogteverstelling van de koplampen heeft. Als dit het geval is kun je de lampen op de laagste stand zetten en hoef je verder niets te doen. Als je geen hoogteverstelling hebt kun je de koplampstickers beter in NL (ANWB) kopen als op de boot naar Engeland (geldkloppers

).
Good luck!
-
N207
- Donateur

Bericht
door N207 » di 08 jan, 2008 16:18
Banninc schreef:(shit ik kom daar te vaak)
Ik merk het, je begint al Engels te praten

-
Banninc
- Geregistreerd lid
Bericht
door Banninc » di 08 jan, 2008 16:20
......
-
Geert9000cse1997
- Geregistreerd lid
Bericht
door Geert9000cse1997 » di 08 jan, 2008 16:42
Ach het links rijden went redelijk snel, afgelopen jaar naar Zuid- Afrika geweest. Daar ijden ze dus ook aan de linkerkant, Rotondes en iedere keer als je 's-ochtend wegrijdt is het even wennen.
-
pistolp71
- Geregistreerd lid
Bericht
door pistolp71 » di 08 jan, 2008 17:03
N207 schreef:Ik weet niet of jouw 900 hoogteverstelling van de koplampen heeft. Als dit het geval is kun je de lampen op de laagste stand zetten en hoef je verder niets te doen. Als je geen hoogteverstelling hebt kun je de koplampstickers beter in NL (ANWB) kopen als op de boot naar Engeland (geldkloppers

).
Good luck!
Thanks man! Is het zo makkelijk met de koplampverstelling???
Als dat zo is, is het helemaal een eitje! Watch out, here come the crazy dutch!
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » di 08 jan, 2008 17:30
Engelsen rijden over het algemeen veel minder agressief als Nederlanders
Helaas hebben wij andere ervaringen, het hard rijden is leuk, maar zoals sommige Engelsen inhalen/invoegen, dat is niet normaal

-
N207
- Donateur

Bericht
door N207 » di 08 jan, 2008 18:24
sjoerdk schreef:Engelsen rijden over het algemeen veel minder agressief als Nederlanders
Helaas hebben wij andere ervaringen, het hard rijden is leuk, maar zoals sommige Engelsen inhalen/invoegen, dat is niet normaal

Daarom had ik al geschreven "over het algemeen"

. Dat van het aso-inhalen en -invoegen heb ik ook wel gemerkt, dat bedoelde ik dus met "ritsen kennen ze niet echt".
-
N207
- Donateur

Bericht
door N207 » di 08 jan, 2008 18:28
pistolp71 schreef:Thanks man! Is het zo makkelijk met de koplampverstelling???
Als dat zo is, is het helemaal een eitje! Watch out, here come the crazy dutch!
Ik kom voor m'n werk gemiddeld twee á drie keer per jaar in Engeland en heb nog nooit koplampstickertjes gekocht maar altijd de lampen in de laagste stand gezet. Nog nooit aangehouden of er bij de douane op aangesproken.
By the way, hou er wel rekening mee dat je bij de grens gecontroleerd zal worden. Dit is een beetje afhankelijk van de plaats waar je het vasteland verlaat en van de samenstelling van de groep. Neem dus geen "verboden":D zaken mee die in NL gedoogd worden en zo...
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » di 08 jan, 2008 18:28
Iets te snel gelezen

-
jwaterink
- Donateur (6x)

Bericht
door jwaterink » di 08 jan, 2008 19:27
Banninc schreef:Mocht je een LPGinstallatie hebben(hoewel ik het me niet voor kan stellen) dan mag je daar niet mee door de kanaaltunnel...
O ja, lampen gedeeltelijk afplakken als je de britten aardig vind... anders lekker negeren.
En je mag zowel links als rechts inhalen... (shit ik kom daar te vaak)
Inderdaad, lpg auto's mogen niet in de kanaaltunnel.
-
Banninc
- Geregistreerd lid
Bericht
door Banninc » di 08 jan, 2008 19:44
Tomtoms snappen de UK niet automatisch