Nou jaaaa zeg...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
JanWessel
Geregistreerd lid

Nou jaaaa zeg...

Bericht door JanWessel » wo 16 jan, 2008 2:33

In 2005 moesten we afscheid nemen van het toenmalige werkpaard van Meriam, haar Renault Clio Diesel, die na een onfortuinlijke ontmoeting met een Golf zodanig in elkaar zat dat reparatie niet lonend meer bleek.

Iemand heeft het ding toen voor 1700 euro overgenomen en wat schetste onze verbazing toen we er achter kwamen dat het ding gewoon weer door de APK heen kwam...

Even voor de beeldvorming: de schade die het ding toen had:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Subframe was geheel ontzet, dynamo afgebroken, voorste frame was kapot en gebroken, her en der platen ontzet, noem maar op. Ding was total loss.

Ik zat vandaag voor de grap nog even wat oude kentekens te checken, waar onder dat ding van Meer... zie ik dat de tenaamstelling net veranderd is. Ik denk: even MP checken.

Ploenk:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Clio! Met lichtmetalen velgen en een V6-badge, maar het is 'm!
Nu achter in elkaar (volgens de verkoper 'hele lichte schade' (m'n reet)) voor de lieve prijs van € 2.900! Is dat ding gemaakt van magnetisch materiaal ofzo, dat-ie elke keer ander blik aantrekt...

http://link.marktplaats.nl/136165426

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 16 jan, 2008 9:46

Ik vind `m op jouw foto's een heel andere kleur hebben Waxle.

Stuur eens een mailtje en vraag de verkoper hoe de schade ontstaan is, zou me niks verbazen als het door een Mazda komt :P

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 16 jan, 2008 9:53

je neemt me de woorden uit de mond Eelco

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 16 jan, 2008 9:58

Hahaha, Mazda's komen toch alleen van links? ;)
Kleur kan afwijken door het verschil in foto's. Feit blijft dat dit 'm wel is... denk dat de verkopende partij ook niet op de hoogte is van de vorige schade. (hij is daar volgens mij ingeruild)

andersson
Geregistreerd lid

Bericht door andersson » wo 16 jan, 2008 10:05

tsja tsja tsja. je kunt de auto zoals die van jou was natuurlijk moeilijk slopen, zo erg lijkt de schade nou ook weer niet. Dus begrijp op zich wel dat ie gerepareerd is. Dit is aan de orde van de dag vrees ik.

andersson
Geregistreerd lid

Bericht door andersson » wo 16 jan, 2008 10:11

ps. staat er bij jou nou een '1tje' op het kenteken en is deze later verdwenen?

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 16 jan, 2008 10:16

Andersson, met alle respect, maar de wagen was krom. Hij zat van voren echt helemaal in elkaar, het subframe was ontzet en de motor was gekanteld.

De schade-expert bevestigde dat destijds ook, maar met een heel kenteken weet je het inderdaad nooit. Ik zou er persoonlijk niemand meer in hebben laten rijden, zeker niet omdat de airbags niet hebben gefunctioneerd, terwijl de aanrijding met zeker 50km/u plaats heeft gevonden.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 16 jan, 2008 10:19

andersson schreef:ps. staat er bij jou nou een '1tje' op het kenteken en is deze later verdwenen?
lijkt er op... niet plus, maar dat is het sowieso al niet ;)

vaos
Geregistreerd lid

Bericht door vaos » wo 16 jan, 2008 11:01

Lijkt er op dat de verkoper de duplicaatcode heeft weg-gephotoshopt...

Linke auto, dat is duidelijk!

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 16 jan, 2008 11:03

Of er kan iemand heel goed uitdeuken of er zijn van twee een gemaakt.
En zo te zien mag dat nog een keertje.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » wo 16 jan, 2008 11:08

Goed dat je de kentekens bijhoudt van auto's die je gehad hebt. Voor je het weet stink je d'r in :idea: :!:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 16 jan, 2008 11:14

Reub schreef:Goed dat je de kentekens bijhoudt van auto's die je gehad hebt. Voor je het weet stink je d'r in :idea: :!:
't is jammer dat je dit niet ergens kan melden ofzo, maar goed...

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » wo 16 jan, 2008 11:49

In de autoschadewereld, is dit een schade van niets.
Je moest eens weten hoeveel auto's er rondrijden die zo in elkaar gezeten hebben als die clio.... :roll:

Vooral omdat het een Renault is, is dat ding zo weer recht. En onderdelen zijn niet duur! (dit zijn geliefde objecten voor knutselaars...)

Vorig jaar nog zo'n Clio diesel verkocht voor 2500 natuurlijk zonder schade. ( wel 235000 km)

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 16 jan, 2008 12:10

Serieus? Ik vind het persoonlijk kwalijk dat dat soort wagens nog weer de weg op kunnen... de kreukelzone heeft zijn werk al eens gedaan dus zal een tweede klap niet zo goed meer kunnen verwerken.

Er was hier op het forum onlangs een 900NG die een kop-staart had gehad, en die werd gesloopt. Feitelijk kun je bij deze wagen van hetzelfde spreken, maar ja... de nietsvermoedende koper zal het waarschijnlijk niet weten.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » wo 16 jan, 2008 12:15

Ja echt, en zelfs nog erger... Maar een Saab is ook velen malen sterker dan een Clio, die kijk je bij wijze van spreken nog recht. :wink:

Als een Saab krom is, is het veel meer werk om die weer in het gareel te krijgen, en dus meestal niet lonend....

En idd. als het netjes gedaan wordt, ziet het niet geoefende oog er niets van.

Plaats reactie