kenteken niet bekend bij rdw

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
everlast
Donateur (2x)
Donateur (2x)

kenteken niet bekend bij rdw

Bericht door everlast » wo 06 feb, 2008 20:46

ik heb een ander auto op het oog maar de rdw site kent het kenteken niet.
ik weet wel dat het geen importauto is,weet iemand wat dit zou kunnen betekenen?

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » wo 06 feb, 2008 21:56

Als je de auto alleen maar op het internet hebt gezien, dan kan het wel eens zijn dat ze het kenteken geshopt hebben.. dan zal je hm idd niet vinden.

B235R
Lid van verdienste

Re: kenteken niet bekend bij rdw

Bericht door B235R » do 07 feb, 2008 13:52

everlast schreef:ik heb een ander auto op het oog maar de rdw site kent het kenteken niet.
ik weet wel dat het geen importauto is,weet iemand wat dit zou kunnen betekenen?
die auto zal pas op te vragen zijn, zodra er een datum eerste afgifte nederland is gestempeld en de BPM betaalt is/word.
Tool schreef:Als je de auto alleen maar op het internet hebt gezien, dan kan het wel eens zijn dat ze het kenteken geshopt hebben.. dan zal je hm idd niet vinden.
zou kunnen, maar dat lijkt mij eerlijk gezegt wat onzinnig :?

noknokius
Geregistreerd lid

Bericht door noknokius » do 07 feb, 2008 15:32

B235R schreef:
everlast schreef:ik heb een ander auto op het oog maar de rdw site kent het kenteken niet.
die auto zal pas op te vragen zijn, zodra er een datum eerste afgifte nederland is gestempeld en de BPM betaalt is/word.
Hij zou al bekend moeten zijn. :wink:

everlast
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door everlast » do 07 feb, 2008 16:19

noknokius schreef:
B235R schreef:
Hij zou al bekend moeten zijn. :wink:
het gaat om deze auto

http://link.marktplaats.nl/131721747

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 07 feb, 2008 16:51

Inderdaad, gek :? . Wel een nette auto, kennelijk.

TV9000aero
Geregistreerd lid

Bericht door TV9000aero » do 07 feb, 2008 17:12

Het is natuurlijk wel een import auto, dus goed opletten of er geen schade verleden is en of de km-stand niet is terug gezet. Ziet er op het oog netjes uit, wel vreemd van dat kenteken trouwens, aan de apk datum en kenteken te zien is de auto in oktober 2007 ongeveer ingevoerd in Nederland

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » do 07 feb, 2008 19:38

Is een import auto die nog nooit tenaam is gesteld. Naast mijn werkgever zit een buitenlander die uit Finland oude Volvo's en VW T2 busjes haald. Heeft ook diverse kentekens die de RDW site niet kent. Hij wist mij uit te leggen dat dat kwam doordat ze wel kenteken hadden gekregen, maar hij ze niet tenaam had gesteld.

everlast
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door everlast » do 07 feb, 2008 20:07

jwaterink schreef:Is een import auto die nog nooit tenaam is gesteld. Naast mijn werkgever zit een buitenlander die uit Finland oude Volvo's en VW T2 busjes haald. Heeft ook diverse kentekens die de RDW site niet kent. Hij wist mij uit te leggen dat dat kwam doordat ze wel kenteken hadden gekregen, maar hij ze niet tenaam had gesteld.
nu word het duidelijk,waarschijnlijk dus een importauto :(
ik denk dat ik maar doorzoek naar een 9-5 estate.
bedankt allemaal voor de input

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 07 feb, 2008 21:07

Maar hoe kom je zonder tenaamstelling aan een kenteken? Dat kun je toch niet anoniem aanvragen :?:

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » do 07 feb, 2008 21:10

Hij is gewoon nog niet tenaam gesteld. Er is puur een rdw controle geweest en er is een kenteken afgegeven. Ding is direct in de handelsvoorraad gegaan en er is nog nooit wegenbelasting voor dat ding betaald. thats it.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 07 feb, 2008 21:23

Tenaamsteller en tenaamgestelde hoeven dus niet dezelfde te zijn :?: Hoe werkt dat dan precies :?: :withstupid: .

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » do 07 feb, 2008 21:56

Italiaanse import met een 2 litertje. Zou je niet liever een 2.5 kopen? Zo'n 2 liter is onderbemeten voor een grote volvo (en bovendien alleen in Italie geleverd).

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 07 feb, 2008 22:07

Ik heb in de voorloper gereden; 850 2.0i 25V. Een 5 cilinder, 2-liter dus. En dat ging als de brandweer :!: Dus hoezo: ondergemotoriseerd :?: Zelfs bij 180 km/h zat er nog 'trek'in. Dus ik denk dat dat wel mee valt. En dat was echt geen importwagen 8) .

Papieren nog eens goed bekeken: het 25V symbooltje was er door de vorige eigenaar ten onrechte opgeplakt. En ik was destijds zo blij :oops: :cry:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » do 07 feb, 2008 22:18

Reub schreef:Ik heb in de voorloper gereden; 850 2.0i 25V. Een 5 cilinder, 2-liter dus. En dat ging als de brandweer :!: Dus hoezo: ondergemotoriseerd :?: Zelfs bij 180 km/h zat er nog 'trek'in. Dus ik denk dat dat wel mee valt. En dat was echt geen importwagen 8) .
Een 2 liter 25 klepper is nooit geleverd... ook geen 20 klepper. Wel de 10 klepper en die heeft 126pk. Ik zie nu op carbase dat die inderdaad ook in NL is geleverd als absoluut basismodel.

Persoonlijk vind ik het jammer. Een 2.5 10v vind ik al niet overhouden in de V70 van mijn ouders. Zou absoluut niet lagere motorisering dan een 2.5 10v kiezen.

My 2 cents.

Plaats reactie