Top of Holland Nordconnect challenge 2008

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Otto
Donateur
Donateur

Top of Holland Nordconnect challenge 2008

Bericht door Otto » do 14 feb, 2008 16:51

Hallo,

Mijn vader en ik hebben het idee om hier aan mee te gaan doen. Dit is een rally die start in Leeuwarden en finished in Groningen acht dagen later. De rally gaat via o.a. Berlijn, Gdansk, Kaunas, Riga, Tallinn, St. Petersburg, Helsinki, Turku, Stockholm, Kopenhagen en de finish is dus in Groningen

Voor meer info:
KLIK

We willen in de klasse tot en met 1980 gaan rijden, met een Saab! (natuurlijk)

Hebben jullie ideeën en suggesties qua model en type auto?

Zelf dacht ik aan een 99 of een hele vroege 900.

Otto

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 14 feb, 2008 16:53

99 is the weapon of choice denk ik.

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » do 14 feb, 2008 16:55

marq101 schreef:99 is the weapon of choice denk ik.
In een combicoupé lijkt mij ook ideaal.

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » do 14 feb, 2008 16:59

das wel een hele omweg, van leeuwarden naar Grunn:
Afbeelding

wel mooie route lijkt mij !

ik zou dan toch voor een 99 2 of 4 deurs gaan... vooral als je die nog moet gaan kopen ... zijn er meer van en dan ook in betere staat... denk ik

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » do 14 feb, 2008 17:02

DaVinz schreef: ... vooral als je die nog moet gaan kopen ...

Er moet nog wat worden gekocht...

Otto

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 14 feb, 2008 19:57

Wauw, SUPER gaaf idee. Ik zou zeker graag mee willen doen maar op dit moment ligt zoiets nog even buiten budget. Ik zou dan gaan voor een 99 met H-motor, vanwege de betrouwbaarheid. Een '79er 900 is moeilijk te vinden trouwens denk ik.

Als je echt in stijl wilt gaan en je wilt ook aan een latere klasse meedoen koop je een 900 met toppola 8)
Wat overigens het brandstofverbruik aanzienlijk zal doen stijgen :lol:

Vanwaar trouwens dat men dit een 'rally' noemt? Ik neem aan dat het gewoon over de weg gaat, of niet?

succes alvast!

groeten lennard

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » do 14 feb, 2008 22:11

Sapphire schreef:...Ik zou dan gaan voor een 99 met H-motor, vanwege de betrouwbaarheid. Een '79er 900 is moeilijk te vinden trouwens denk ik.

Als je echt in stijl wilt gaan en je wilt ook aan een latere klasse meedoen koop je een 900 met toppola 8)
Wat overigens het brandstofverbruik aanzienlijk zal doen stijgen :lol:
Zijn 99ers van voor '80 met een H-motor te vinden? Want ik zat ook al aan de betrouwbaarheid van het andere blok te denken. Of je moet em laten reviseren 8)

Een toppola is ook top, scheelt hotel kosten :roll:

Otto

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 14 feb, 2008 23:50

Otto schreef:
Zijn 99ers van voor '80 met een H-motor te vinden? Want ik zat ook al aan de betrouwbaarheid van het andere blok te denken. Of je moet em laten reviseren 8)

Een toppola is ook top, scheelt hotel kosten :roll:

Otto
Jelger is net terug uit Moskou met zijn 99 cc met B blok...op gas. Geen vonk verkeerd....alleen een kuil in de weg was te diep waardoor er wat brak maar dat een 900 eerder overkomen. Dus met een gezond B blok is er niets aan de hand

Plaats reactie