Beetje flauw, toch grappig

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Beetje flauw, toch grappig

Bericht door Guido900T » do 20 jan, 2005 19:59

easy
Geregistreerd lid

Re: Beetje flauw, toch grappig

Bericht door easy » do 20 jan, 2005 20:37

Smakeloos, het is al erg genoeg wat er gebeurd is, voor BEIDE partijen welteverstaan :?

Tasje roven doe je niet, iemand daarom doodrijden ook niet!

peter

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » do 20 jan, 2005 21:03

You're damn right Peter. Te maf voor woorden.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » do 20 jan, 2005 21:07

Dat ze dan uitgebreid op tv laten zien dat de mensen rouwen om de doodgereden misdadiger die net 2 uur voorwaardelijk vrij was vind ik ook onzin. Dat mensen treuren alla, maar dat laten ze toch ook niet bij een neergestoken kassajufrouw zien.
Het was niet de intensie om de jongen dood te rijden ten slotte.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » do 20 jan, 2005 21:10

Ach, niet zo serieus heren, humor hoeft niet altijd zo verfijnd te te zijn..

Met de dief in kwestie heb ik weinig medelijden.. risico van het vak zegmaar... en hij had al een flink strafblad. Ik heb wel medelijden met de automobiliste, die (waarschijnlijk) per ongeluk haar auto tegen de dief parkeerde

kolst007
Geregistreerd lid

Bericht door kolst007 » vr 21 jan, 2005 12:09

Sikbock schreef:Ach, niet zo serieus heren, humor hoeft niet altijd zo verfijnd te te zijn..

Met de dief in kwestie heb ik weinig medelijden.. risico van het vak zegmaar... en hij had al een flink strafblad. Ik heb wel medelijden met de automobiliste, die (waarschijnlijk) per ongeluk haar auto tegen de dief parkeerde
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Wat mij betreft wordt die vrouw niet vervolgt.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 21 jan, 2005 12:15

vervelende kwestie voor beide partijen. Zag trouwens dat het moordwapen ook een auto uit de GM stal was...

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » za 22 jan, 2005 1:21

gij zult niet doden :idea:

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » za 22 jan, 2005 1:28

Gij zult ook niet stelen.

Groeten, Ben

robertw

Bericht door robertw » za 22 jan, 2005 9:21

Nadat Youp van het Hek al de Opel Vectra in 1 adem met "Buckler Bier" wist te vermelden is het nu ook al een "MoordMachine".

Overigens zal ik nog een andere sticker met de tekst;

"Ik rem niet voor tasjesdieven"....

/rw

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 22 jan, 2005 19:58

BenS schreef:Gij zult ook niet stelen.

Groeten, Ben
Kwestie van "de kip en het ei?"

Het wordt door de overheid trouwens aangemoedigd om als burger aanhoudingen te verrichten als zij getuige zijn van strafbare feiten. Het is daarbij toegestaan om enig geweld te gebruiken voorzover zulks nodig is om de dader te beletten om te vluchten. Maar niet meer.

De vrouw heeft de hoeveelheid geweld dus overgedoseerd. Of ze dat opzettelijk heeft gedaan, is vooralsnog niet zeker. Het feit dat ze op vrije voeten is gesteld, doet vermoeden dat van opzet geen sprake was. Als je kwaad bent, kan je inschatting van snelheid en vermogen moeilijk zijn.

Ook werd er gesproken van een hoge snelheid in combinatie met achteruit rijden. Dat betekent ook dat een kleine beweging van het stuur grote gevolgen kan hebben.

In ieder geval kwam Ali El Boontje om zijn loontje.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » za 22 jan, 2005 22:40

al dat tollerante gezwam, gewoon eigen schuld dikke bult. als die @#$ marokaan, het mijn en dijn had gerespecteerd dan had ie nu nog geleefd.

Artikel 41
1.
Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.
2.
Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » zo 23 jan, 2005 0:00

B235R schreef:al dat tollerante gezwam, gewoon eigen schuld dikke bult. als die @#$ marokaan, het mijn en dijn had gerespecteerd dan had ie nu nog geleefd.
Precies

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » zo 23 jan, 2005 13:34

Het is niet zo dat ik de dood van een doorgewinterde crimineel betreur, maar de vrouw moet imho zeker wel vervolgd worden om de geloofwaardigheid van de rechtsstaat enigszins overeind te houden. De proportionaliteit van daad en straf is hier namelijk ver te zoeken. (Wat niet betekent dat ik niet hetzelfde zou hebben gedaan in haar situatie.)

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » zo 23 jan, 2005 14:18

B235R schreef:Artikel 41 lid 1.
Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.
Wat is ogenblikkelijke wederrechtelijke aanranding? Als de tasjesdief er al vandoor is, is er dus geen enkele sprake meer van aanranding. Hij is immers al weg.

B235R schreef:Artikel 41 lid 2.
Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt.
Wat is aanranding? Er is bij een tasjes roof niet een directe lichamelijke bedreiging.

Laten we lekker ophouden met het hanteren van bijbelteksten en allerlei wetsartikelen. Het is gewoon een zuur verhaal.

Plaats reactie