Nu weet ik wel dat het geen Saab is, maar een ritje met deze meesterlijke V8 compressor kon ik echt niet weerstaan. Het geluid dat uit de 4 uitlaten komt is hemels, om nog maar te zwijgen over de prestaties. Met 500pk en 700nm koppel aan boord schiet je bij elke streling van het gaspedaal al vooruit. 0-100 gaat in amper 4.7 seconden, om nog maar te zwijgen over de 0-200 cijfers... Nl.: nog geen 13 seconden
Het was me een hele ervaring om met deze te rijden, al bleek redelijk snel dat dit niet iets is voor mensen met weinig ervaring. Temmen of getemd worden! Na een kleine schuiver doordat onderstuur plots resulteerde in overstuur wist ik genoeg
De flippers aan het stuur voor op of af te schakelen zijn enorm leuk, bij deze reageren ze namelijk meteen wanneer je het knopje induwt en niet pas 2 seconden later zoals bij andere merken
Al bij al duurde het ritje veel te kort... Een kwartiertje is echt niet genoeg, alhoewel.... Ik was toch in staat om 1/4 van de tank erdoor te blazen
Het klinkt misschien cliche, maar voor deze wil ik mijn Saabje altijd inruilen... Gelukkig genoeg zal dit voor mij helaas geen reeele optie zijn