Vandaag heb ik me even mogen amuseren met....

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Marc
Lid van verdienste

Vandaag heb ik me even mogen amuseren met....

Bericht door Marc » vr 21 nov, 2003 23:33

DIT:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu weet ik wel dat het geen Saab is, maar een ritje met deze meesterlijke V8 compressor kon ik echt niet weerstaan. Het geluid dat uit de 4 uitlaten komt is hemels, om nog maar te zwijgen over de prestaties. Met 500pk en 700nm koppel aan boord schiet je bij elke streling van het gaspedaal al vooruit. 0-100 gaat in amper 4.7 seconden, om nog maar te zwijgen over de 0-200 cijfers... Nl.: nog geen 13 seconden :shock:

Het was me een hele ervaring om met deze te rijden, al bleek redelijk snel dat dit niet iets is voor mensen met weinig ervaring. Temmen of getemd worden! Na een kleine schuiver doordat onderstuur plots resulteerde in overstuur wist ik genoeg :oops: Oppassen dus.
De flippers aan het stuur voor op of af te schakelen zijn enorm leuk, bij deze reageren ze namelijk meteen wanneer je het knopje induwt en niet pas 2 seconden later zoals bij andere merken :roll:

Al bij al duurde het ritje veel te kort... Een kwartiertje is echt niet genoeg, alhoewel.... Ik was toch in staat om 1/4 van de tank erdoor te blazen :oops: ... De boordcomputer gaf een gemiddeld verbruik aan van 33.8liter/100km :shock:

Het klinkt misschien cliche, maar voor deze wil ik mijn Saabje altijd inruilen... Gelukkig genoeg zal dit voor mij helaas geen reeele optie zijn :D

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Vandaag heb ik me even mogen amuseren met....

Bericht door Style&Co » za 22 nov, 2003 0:59

u lucky bastard!

mocht zo'n ruil zich ooit voordoen... graag een ster voor mijn voorruit! (wel een spicy ster zoals deze)

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » za 22 nov, 2003 21:04

Dit is zeker leuk (gaat al veel te hard) heb al wel eens in de SL500 gereden maar een kennis van mij heeft een Carlsonn SL CK55RS.

Daar kan een standaard auto niet tegen op, heel mooi handbuild interieur echt heel mooi, maar ook motorisch is een Carlsson het echte werk. Een paar foto's zal ik proberen binnenkort online te zetten :mrgreen:

eli
Geregistreerd lid

Bericht door eli » za 22 nov, 2003 21:05

He Marc,

Je weet toch dat ik binnen 30 minuten bij je voor de deur kan staan he :lol:
Volgende keer even waarschuwen vooraf :D en ik ben er in 20 minuten 8)

Eli

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » zo 23 nov, 2003 0:25

B235R schreef:Dit is zeker leuk (gaat al veel te hard) heb al wel eens in de SL500 gereden maar een kennis van mij heeft een Carlsonn SL CK55RS.
Zelf heb ik via dezelfde vriend ook al eens mogen rijden met een CL500, welke niet te vergelijken valt met dit beest. Van de zomer ook eens een toertje gemaakt met de C30 AMG diesel... Ook een enorm leuk ding, toch zeker voor een diesel 8)

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 01 dec, 2003 21:39

Vandaag weer eventjes met dit monstertje kunnen rijden, heb deze keer wel een paar foto's kunnen nemen, helaas was het al te donker voor deftige foto's van de buitenkant :cry:

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag heb ik een half uurtje met dit kunnen rondtuffen. Deze keer had ik wel mijn camera bij, dus hier enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inderdaad, een Hummer H2 :bullie:

Geweldige bak, welke zelfs meer bekijks heeft dan die AMG. De topsnelheid kon ik zowel in derde als in vierde versnelling bereiken en was gelimiteerd tot 160. Deze wordt overigens met de 6.0 V8 motor zeer snel bereikt 8), ook niet moeilijk met 316pk en 488nm :wink: . Vanbinnen heb je een zee van ruimte (meer dan 2 meter breed!) en viel me de goede klank van de standaard bose stereo installatie op. Deze zag er wel niet zo mooi uit, maar klinkt beter als de bose versie van mercedes. Het verbruik was ook beter, 'slechts' 24.7 liter per 100km. 1 op 4 dus. :O:

Alleen jammer dat de amerikaanse makelijk zo nadrukkelijk aanwezig is... Vooral in het interieur is dit te merken, net zoals bij de corvette... Een mooi voorbeeld hiervan is de goedkoop ogende contactsleutel. Jammer. Voor de rest... :-P+ :-P+ :O: :-P+ :-P+

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » di 02 dec, 2003 0:12

:shock: :shock: Afbeelding

Wat een monster! Heb je daar geen groot rijbewijs voor nodig :wink: ?

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » di 02 dec, 2003 5:30

Nee, Ze weegt net geen 3 ton, dus het kan nog net :mrgreen:

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » di 02 dec, 2003 9:44

Marc wat voor een vrienden heb jij die in zo'n auto rijden?

Begeef jij je in hogere klassen??

:lol: :lol: :lol:

gr bram

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » di 02 dec, 2003 9:50

ik vind die Hummer gewoon een geldtransport-vrachtautootje.. geen gezicht man.. en hij rijdt 160..wat heb je er aan?

even serieus: wat moet je nou met zo een ding hier..?

als je power wil kun je ook een tractor kopen.. :wink:

easy
Geregistreerd lid

VERSCHRIKKELIJK

Bericht door easy » di 02 dec, 2003 10:02

GAAF zo`n Hummer, :O:

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » di 02 dec, 2003 13:38

Heb je hiervoor in Nederland niet een speciale ontheffing nodig? Meen dat een keer gehoord te hebben, omdat ie zo breed is

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » di 02 dec, 2003 14:50

Manic schreef:Heb je hiervoor in Nederland niet een speciale ontheffing nodig? Meen dat een keer gehoord te hebben, omdat ie zo breed is
Nee niet voor deze maar voor zijn voorganger de H1 moet je bij de RDW registreren als vrachtwagen :wow: :wow:

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » di 02 dec, 2003 16:00

Ah, dacht ik al zoiets, meende zelfs eens gehoord te hebben dat zelfs dat nog niet eens helemaal voldoende was, maar ik kan me vergissen, maar goed, is ook net een tank, dus terecht :P

Plaats reactie