Nieuwe Alfa 159 en Brera met Saabachtig interieur

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Vorticity
Geregistreerd lid

Nieuwe Alfa 159 en Brera met Saabachtig interieur

Bericht door Vorticity » ma 07 mar, 2005 18:40

Afbeelding

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Nieuwe Alfa 159 en Brera met Saabachtig interieur

Bericht door Style&Co » ma 07 mar, 2005 21:21

da's grappig dat je er over begint... ik zat zaterdag mijn autovisie te lezen en zat te denken/hopen dat Saab een 9-3 (of 9-4 voor mijn part) obv dit onderstel gaan doen... volop beschikbaarheid van GM/JTD blokken en de saab turbomotoren (2.0T of de 2.8T aero voor mijn part) in combi met de optionele 4wheel drive.... Doen! Moeten ze van die 9-4 ook weer een bmw/audi-basher maken in coupe koets (al la de oude T16s)... Ze hebben t al eens eerder gedaan met de lancia thema, alfa 164 en Saab 9000 (en ook de fiat croma?) tenslotte. Maar goed... dream on!

Wil trouwens hier geen GM discussie opstarten die negatief geladen is (daarvoor hebben we prikord van saabpagina)... wil juist de positieve synergiemogelijkheden benadrukken. En die is er plenty

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » ma 07 mar, 2005 21:24

Waarom is dit interieur Saabachtig? Vind het zelf nogal meevallen.
Ik moet zeggen dat ik de nieuwe Alfa's prachtige autos vind!!! Die oude ook, maar dit is toch wel mijn eerste alternatief na een Saab. :D

9000 freak
Geregistreerd lid

Bericht door 9000 freak » ma 07 mar, 2005 22:07

Ik vind het Interieur van deze alfa hetzelfde als alle andere Alfa's, zeer mooie interieurs, wat niet eens in de buurt komt van de cockpit van Saab.

Bart B
Geregistreerd lid

Bericht door Bart B » ma 07 mar, 2005 22:42

Altijd als ik in een Alfa zit vind ik het weer leuk zon sportief klokkenhuis met het italiaans vormgegeven dashboard eromheen, maar toch maakt zon bloedserieuze cockpit van een Saab meer bij me los, het is allemaal net iets anders.

Trouwens Alfa Romeo heeft evenals Saab ook een behoorlijke eigen identiteit
opgebouwd in de jaren, iets waar ze best trots op mogen zijn.

Jelmer
Geregistreerd lid

Bericht door Jelmer » ma 07 mar, 2005 23:55

Net zoals bij saab zit er een vrij nadrukkelijke buiging in het dashbord. Vandaar 'saabachtig' m.i.
Ziet er wel geslaagd verder...

Speed4Life
Geregistreerd lid

Bericht door Speed4Life » di 08 mar, 2005 0:25

Ik vind het een prachtig! Maar het Saab-interieur vind ik toch iets mooier :D ! Alfa is trouwens ook mijn favoriete merk (op saab na dan :wink: )!!

En ik ben het helemaal met Style&Co eens..! 8)

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » wo 09 mar, 2005 22:02

Het is dat ik vanavond toevalling in een 9-3 zat en mij het stuur opviel wat wel enigzins op dat van bovenstaande foto staat leek. Iedere andere gelijkenis ontgaat mij volkomen.... wellicht dat ik er vaker in zou moeten zitten wil ik het zien... :?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 09 mar, 2005 22:10

Manic schreef:Het is dat ik vanavond toevalling in een 9-3 zat en mij het stuur opviel wat wel enigzins op dat van bovenstaande foto staat leek. Iedere andere gelijkenis ontgaat mij volkomen.... wellicht dat ik er vaker in zou moeten zitten wil ik het zien... :?
9-3? heb ik iets gemist????

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » wo 09 mar, 2005 22:13

Injectie schreef:
Manic schreef:Het is dat ik vanavond toevalling in een 9-3 zat en mij het stuur opviel wat wel enigzins op dat van bovenstaande foto staat leek. Iedere andere gelijkenis ontgaat mij volkomen.... wellicht dat ik er vaker in zou moeten zitten wil ik het zien... :?
9-3? heb ik iets gemist????
Kijk morgen als je binnenkomt in de werkplaats maar eens bij de meest linkse brug..... vooral als Henk deze probeert te starten! :cry:

Greetz,

Dennis

P.S. Wel een service daar bij jullie zeg: Kreeg bier ipv koffie bij het wachten en werd nog netjes thuis afgezet ook! Liever de dealer zeg ik dan maar!

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 09 mar, 2005 22:14

Turbo of koppakking?

Zag je naam al voor vrijdag in het planbord staan.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » wo 09 mar, 2005 22:16

Ik vermoed de koppakking of de kop...., zal je de rest zodadelijk wel vertellen voordat we dit onderwerp teveel vervuilen.....

:offtopic:

Excuse moi!

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 09 mar, 2005 22:16

Mijn excuses.

On top[ic: ik zie geen overeenkomsten tussen deze alfa en een Saab

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » vr 11 mar, 2005 20:13

Je kan hoog- of laag springen maar feit is dat Alfa's qua design errug mooi zijn! Alleen die betrouwbaarheid hey... :cry:

En dat is de reden dat ik waarschijnlijk nooit een Alfa zou kopen. Of ze moeten ineens veranderen qua betrouwbaarheid natuurlijk :roll:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 12 mar, 2005 0:21

Psychotic schreef:Je kan hoog- of laag springen maar feit is dat Alfa's qua design errug mooi zijn! Alleen die betrouwbaarheid hey... :cry:

En dat is de reden dat ik waarschijnlijk nooit een Alfa zou kopen. Of ze moeten ineens veranderen qua betrouwbaarheid natuurlijk :roll:

lichtelijk achterhaald eind jaren '80 antwoord ....

vooroordelen dus.

Waar baseer je dat op?? Vanaf begin jaren '90 is de betrouwbaarheid van nieuwe alfa's op een goed peil. Allicht zullen ze niet zo snel 3 - 5 ton draaien maar toch, welk merk kan dat wel op z'n naam zetten??

Vanaf de 2e fase 33 en de 155 zijn het geen grote uitvallers... Wat te denken van de 75?? één van mijn favorieten!! Vooral de V6. Dat zijn pas onverwoestbare blokken.

ps: wat betreft de gelijkenis? Die houdt bij mij op bij een snelheidsmeter en toerenteller. Lichte glooiïng in het dashboard? Ik kan er zo nog 10 opnoemen

Plaats reactie