Nou mag iedereen best in mijn portemonnaie kijken. Die is namelijk erg klein en vooral leeg. De aanschaf van mijn Saab geschiedde door werkelijk alle kleine beetjes bij elkaar te schrapen. De overige lasten betaal ik van mijn bijbaantje. Nu is het wel zo dat ik maar weinig kilometers maak, dus is het nog te doen. Naar de uni, naar m'n werk e.d. doe ik gewoon met het ov.
De verzekering is voor mij het grootste struikelblok. 80 eur per maand voor een WA. Als ik 2 jaar no-claim zou hebben, had ik m'n auto voor slechts 50 eur kunnen verzekeren bij Ohra. Helaas namen ze daar geen genoegen met m'n reeds opgebouwde 1,5 jaar.
Mijn mini zit ook in de WA, dit heb ik destijds bewust gedaan om zo heel goedkoop no-claim op te bouwen. De mini had ook een klassieker-verzekering kunnen hebben. Nog veel goedkoper, maar je bouwt geen no-claim op. En ik wist dat ik in de nabije toekomst wel naar 'exotischer' auto's zou gaan kijken.
Ik neem aan dat al mijn leeftijdgenoten hier tegen dezelfde problemen aanlopen: te jong, te weinig no-claim, te veel vermogen (turbo's). Hoe hebben jullie dit opgelost?