Wat een onzin zo'n verbod, in iedergeval onder hieronder staande post genoemde beweegredenen.
Ten eerste zijn er inderdaad veel verkeersonveiliger zaken in auto's, neem zaken als bellen (handfree of niet, het blijft afleidend en uit onderzoek is gebleken dat het aantal ongevallen door mobiel bellen in de auto niet of nauwelijks is afgenomen doordat men handsfree belt).
Navigatiesystemen zijn ook erg afleidend, ongemerkt kijk je toch steeds op dat ding en wordt je afgeleid door de informatie die wordt genoemd (ik heb weleens voor de baas met zo'n ding gereden, nou, ik ben van Vaassen naar ergens achter Amsterdam gereden, ik had het idee dat ik er helemaal niet bij was) van ellende heb ik dat ding uiteindelijk maar weer uitgezet.
DVD en andere video en onzin systemen horen mijnsinziens ook niet in auto's, in iedergeval niet voorin. Een vriend van me heeft zo'n ding in de auto, nou, je ziet niets meer van de weg hoor.
Dan heb je nog de algemene kennis van het autorijden op zich, algemene kennis van verkeersregels en het rijgedrag dat nog wel eens te wensen overlaat.
Laat de overheid dit eerst maar eens aanpakken dan mensen die te hard rijden het moeilijk maken en dwarszitten, ik heb zelfs een een politieagent gesproken (ik werd aangesproken door hem, hadden zo'n 15 km met een videoauto achter me aangereden met 140 - 150 op de snelweg) hij zei dat hij liever had dat mensen netjes en geconcentreerd, en aniciperend een km of wat te hard rijden dan mensen die zich aan de snelheid houden en zich compleet asociaal op de weg gedragen of gewoon simpelweg onkundig (deze man sprak uit pure ervaring, hij deed bijna niet anders dan rond rijden met een videoauto).
Na de beelden met hen bekeken te hebben, hier en daar een complimentje voor m'n rijgedrag en een kleine preek over m'n snelheid mocht ik weer doorrijden, het is dat ik te hard reed, anders hadden ze m'n filmpje misschien wel als voorbeeld gesteld van hoe het wel moest, aldus die agent.
Altijd aardig die agenten (alleen 4 keer op 1 avond blazen, overigens nuchter, vond ik wel wat overdreven

)