shit !!! ik ben gelaserd

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
B235R
Lid van verdienste

shit !!! ik ben gelaserd

Bericht door B235R » zo 07 dec, 2003 23:45

Ik reed vandaag een beetje rond, en opeens stond er een agent met een lasergun. Ik reed maar een kleine 35 km/h te hard, maar natuurlijk moest ik stoppen. Of meneer agent mijn rij,- en kenteken bewijs even mocht zien. Dat mocht, en terwijl hij deze bekeek vroeg hij waar ik zo snel naartoe ging Ik ben op weg naar m'n werk" zei ik. En wat doet u dan voor werk?" wou de agent weten. Ik ben een penisverlenger." zei ik.
"Een penisverlenger?" zei de agent verbaasd, "daar heb ik nog nooit van gehoord! hoe doet u dat?" "Ach," zei ik, "er zijn verschillende manieren voor. Er zijn verschillende gereedschappen voor, maar we hangen de heren ook weleens aan hun geslachtsdeel op totdat deze uitgerekt is tot ongeveer 1,80 meter." "1,80 meter!" riep de agent, "wat moet je in hemelsnaam met een #@$ van 1 80?!?" "Die geven we een lasergun en zetten we langs de weg!" zei ik.
Boete voor 35 km/h te snel rijden: EUR 187
Boete voor de belediging van een ambtenaar in functie: EUR 50

geintje,ben gelukkig nog nooit gelaserd! :twisted:

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Re: shit !!! ik ben gelaserd

Bericht door GRIFFIN » ma 08 dec, 2003 7:21

:donot: Een geluk voor jou dat het een geintje is, ik denk niet dat je er anders zo goedkoop vanaf zou gekomen zijn :twisted:

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » ma 08 dec, 2003 9:51

GRIFFIN schreef::donot: Een geluk voor jou dat het een geintje is, ik denk niet dat je er anders zo goedkoop vanaf zou gekomen zijn :twisted:
Ik denk dat er toch wel wat verschil is tussen de rijkswacht in Belgie en de nederlandse politie (gelukkig). Hoe zuidelijker je gaat des te minder moet je "*" met de politie. Klopt het trouwens dat als je aangehouden wordt in Belgie met een radardetector dat je er gelijk overheen kan rijden of........

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 08 dec, 2003 14:13

Lijkt me sterk dat je je rijbewijs nog hebt met 35 km/h te hard! Volgens mij wordt dit bij 30 km/h te hard ingenomen en moet je voorkomen!!!

900setc
Geregistreerd lid

Bericht door 900setc » ma 08 dec, 2003 15:35

Je bent abuis pas bij meer dan 50 km/u overschrijding rijbewijs inleveren.
En ja je bent je stinger kwijt als je in Belgie gepakt wordt. :cry: :cry:
Maar met een inbouw stinger heb je niet zo snel last dat deze ontdekt wordt.
Heeft me al een paar keer gered in Belgie nl.. :lol: :lol:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » ma 08 dec, 2003 16:56

in belgie 20km te hard: 160 euro.... diezelfde week in duitsland 20km te hard: 40 euro... :evil:

FrankM
Geregistreerd lid

Bericht door FrankM » ma 08 dec, 2003 18:31

In September ben ik een Politiewagen voorbijgezoeft (niet met de Saab) met 220 km/u op de Duitse Autobahn,dat moet je in een ander land niet proberen :P

Groet,Frank

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 08 dec, 2003 18:40

900setc schreef:Je bent abuis pas bij meer dan 50 km/u overschrijding rijbewijs inleveren.
ow, dacht dat je met 50 km/h uur ook nog je auto kwijt was, maar goed, weer wat geleerd, dus ik kan in redelijk opzicht nog meer te planken :twisted:

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » ma 08 dec, 2003 19:35

[quote="B235R"]Ik reed vandaag een beetje rond, en opeens stond er een agent met een lasergun. Ik reed maar een kleine 35 km/h te hard, maar natuurlijk moest ik stoppen. Of meneer agent mijn rij,- en kenteken bewijs even mocht zien. Dat mocht, en terwijl hij deze bekeek vroeg hij waar ik zo snel naartoe ging Ik ben op weg naar m'n werk" zei ik. En wat doet u dan voor werk?" wou de agent weten. Ik ben een penisverlenger." zei ik.
"Een penisverlenger?" zei de agent verbaasd, "daar heb ik nog nooit van gehoord! hoe doet u dat?" "Ach," zei ik, "er zijn verschillende manieren voor. Er zijn verschillende gereedschappen voor, maar we hangen de heren ook weleens aan hun geslachtsdeel op totdat deze uitgerekt is tot ongeveer 1,80 meter." "1,80 meter!" riep de agent, "wat moet je in hemelsnaam met een #@$ van 1 80?!?" "Die geven we een lasergun en zetten we langs de weg!" zei ik.
Boete voor 35 km/h te snel rijden: EUR 187
Boete voor de belediging van een ambtenaar in functie: EUR 50

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAH :D :D :D

toppertje

erwin
Geregistreerd lid

Bericht door erwin » ma 08 dec, 2003 22:37

Woensdag wordt mijn lpt bij tholen getuned , map tun. Ik heb begrepen dat ik een paar 'adaptional runs 'moet maken om de moter te laten wennen. Hoe zou dat zijn , met 220 aangehouden worden , vraag waarom reed u zo hard , sorry agent ik moest even een adaptional run maken.

Binnenkort maar proberen.

Ik zeg altijd maar zo , een dag niet gekleefd is een dag niet geleefd.

Groet,
Erwin.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » di 09 dec, 2003 0:51

easy schreef:HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAH :D :D :D

toppertje
vergeet nog 1 ding

BLIK IN DE AGENT Z'N OGEN: ONBETAALBAAR!! :-P+ :bullie: :-P+

eli
Geregistreerd lid

Bericht door eli » di 09 dec, 2003 10:13

Erwin,
Fantastische slogan. Deal sluiten voor Pattex voor een nieuwe reclamecampagne !! :lol:

Hoe laat ben je bij Tholen ?? Ik werk er 15 minuten vandaan in Roosendaal....koffie naar afloop ??

Eli

erwin schreef:Woensdag wordt mijn lpt bij tholen getuned , map tun. Ik heb begrepen dat ik een paar 'adaptional runs 'moet maken om de moter te laten wennen. Hoe zou dat zijn , met 220 aangehouden worden , vraag waarom reed u zo hard , sorry agent ik moest even een adaptional run maken.

Binnenkort maar proberen.

Ik zeg altijd maar zo , een dag niet gekleefd is een dag niet geleefd.

Groet,
Erwin.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 10 dec, 2003 11:24

Ik kom nog even terug op het onderwerp snelheidsovertredingen en het gebruik van een radar detector in België:
Bij meer dan 30 km/h ben je inderdaad je rijbewijs kwijt (indien het de eerste keer is heb je misschien nog geluk) en is de kans groot dat je je voor de rechtbank moet verschijnen.
Wil je vermijden dat ze je flitsen aan meer dan 30 km/h teveel, zou je eventueel een radar detector kunnen overwegen.
Indien ik hier nu ga vertellen dat ik zo'n toestel gebruik, weet ik uit ervaring dat ik binnen de 2 dagen 'ongewenst bezoek' krijg (zo ver gaan ze dus wel!), dus bericht aan de heren van de federale politie: gelieve mij hiervoor niet te komen lastigvallen, want mijn antwoord (ze vragen het dus wel nog vriendelijk) zal hetzelfde zijn als vorige keer.
Jullie begrijpen het al: in België is het gebruik van een radar detector ten strengste verboden. Al willen ze dat doen geloven, maar volgens mij is die wet nog niet heel duidelijk, en dus zeer betwisbaar.
Een radar detector is uiteindelijk enkel maar een toestel die frequenties ontvangt net zoals een radio en een CB.
Een tweede wet is indien ik mij niet vergis dat zo'n detector trouwens zelf helemaal niet verboden is, het gebruik ervan zou dat dan wel zijn. Maar dan moeten ze nog kunnen bewijzen dat je werkelijk het toestel gebruikte.
Wat er hierover allemaal precies vermeld staat in het Nederlands wetboek weet ik niet, maar misschien dat iemand die voor justitie werkt hier meer kan over vertellen. Ik dacht dat er hier op het forum zo iemand zat...

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 10 dec, 2003 15:42

Griffin

Een stelletje debielen in Den Haag wil ook heel Nederland doen geloven dat zo'n ding per 1 januari strafbaar is gebruik, en de verkoop ervan.... :?

Target Automotive (importeur van radardetectoren) is al begonnen met een bodemprocedure tegen dit verbod. volgende persbericht komt van hun site
4/12 Target Automotive spant kort geding en bodemprocedure aan tegen de staat der Nederlanden

Als het aan de Minister ligt wordt er in Nederland met ingang van 1 januari 2004 een radar detector verbod van kracht. Noodzakelijk, volgens Karla Peijs, Minister van Verkeer en Waterstaat, omdat de verkeersveiligheid in het geding is. Radardetector bezitters zouden stelselmatig te hard rijden en daarmee de effectiviteit van de snelheidscontroles ondermijnen. Onzin, is onze stelling. Het hele voorstel is gebaseerd op aannames en ondeskundigheid bij het betrokken Ministerie.

Niet voor niets noemde een vooraanstaand Nederlands advocaat het voorstel van de Minister zelfs “borrelpraat”. Ook de Raad van State heeft zich uiterst kritisch uitgelaten over het voorgenomen verbod op de apparatuur. Op 19 december a.s. vecht Target Automotive het voorgenomen radardetector verbod in Kort Geding aan voor de rechtbank in Den Haag. Hieronder volgt een opsomming van de feiten. Om te beginnen staat Nederland volgens een onderzoek van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid in de top 3 van meest verkeersveilige landen ter wereld. Als ongevallen met fietsers en scooters niet worden meegerekend staat Nederland zelfs op de eerste plaats in deze lijst. De resultaten van het onderzoek worden des te opmerkelijker als we in beschouwing nemen dat Engeland in het onderzoek als tweede uit de bus komt en net als Nederland geen radardetector verbod kent. Saillant detail is dat de Engelse overheid een jarenlang verbod op radardetectoren in 1998 juist heeft opgeheven. Als leverancier van radardetectoren heeft Target Automotive het Ministerie in 2002 voorgesteld een, door onze organisatie te financieren, onderzoek te starten naar een eventuele relatie tussen radardetector bezit en betrokkenheid bij ongevallen. De reactie van het Ministerie was verbijsterend; “niet nodig, gaat te lang duren”. En dat terwijl diverse onderzoeken in de VS, Australië en Engeland nooit enig verband hebben aangetoond tussen radardetector bezit en verkeersonveilig gedrag. Eén van de vele kritiekpunten van de Raad van State luidt: Waarom een radardetector proberen te verbieden als andere detectiemiddelen zoals GPS systemen, informatie over actuele snelheidscontroles via GSM en internet, meldingen via de radio en in de landelijke dagbladen wel worden toegestaan? Nota Bene waarschuwt de overheid zèlf ook voor locaties waar wordt gecontroleerd. In dat laatste geval gaat er volgens het Ministerie een preventieve werking uit van de waarschuwing terwijl men waarschuwingen via een radardetector juist weer wil verbieden. Tot slot doet het Ministerie in haar poging radardetectoren te verbieden het Europees recht groot geweld aan. De radardetectoren die door onze organisatie worden geleverd voldoen op alle fronten aan de hoogste Europese eisen. Als gevolg daarvan mag geen van de Europese lidstaten de verkoop en het gebruik van de apparatuur belemmeren tenzij er sprake is van verstoring van de openbare orde of het in gevaar brengen van de veiligheid. Zulke zaken zijn meetbaar in een onderzoek. Het Ministerie weigert echter halsstarrig zo’n onderzoek te laten uitvoeren omdat het resultaat te lang op zich zou laten wachten. In aanmerking genomen dat het Ministerie al sinds 1997 aan het bakkeleien is over het verbieden van radar detectoren zou je verwachten dat een paar jaar meer of minder niet meer zo veel uitmaakt. Het begint er echter steeds meer op te lijken dat de Minister de uitslag van een onderzoek absoluut niet kan gebruiken. Het bovenstaande brengt ons bij de vraag of de Minister zich nou zorgen maakt over de verkeersveiligheid of over haar financiële zekerheid.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » wo 10 dec, 2003 16:46

Wat een onzin zo'n verbod, in iedergeval onder hieronder staande post genoemde beweegredenen.
Ten eerste zijn er inderdaad veel verkeersonveiliger zaken in auto's, neem zaken als bellen (handfree of niet, het blijft afleidend en uit onderzoek is gebleken dat het aantal ongevallen door mobiel bellen in de auto niet of nauwelijks is afgenomen doordat men handsfree belt).
Navigatiesystemen zijn ook erg afleidend, ongemerkt kijk je toch steeds op dat ding en wordt je afgeleid door de informatie die wordt genoemd (ik heb weleens voor de baas met zo'n ding gereden, nou, ik ben van Vaassen naar ergens achter Amsterdam gereden, ik had het idee dat ik er helemaal niet bij was) van ellende heb ik dat ding uiteindelijk maar weer uitgezet.
DVD en andere video en onzin systemen horen mijnsinziens ook niet in auto's, in iedergeval niet voorin. Een vriend van me heeft zo'n ding in de auto, nou, je ziet niets meer van de weg hoor.
Dan heb je nog de algemene kennis van het autorijden op zich, algemene kennis van verkeersregels en het rijgedrag dat nog wel eens te wensen overlaat.

Laat de overheid dit eerst maar eens aanpakken dan mensen die te hard rijden het moeilijk maken en dwarszitten, ik heb zelfs een een politieagent gesproken (ik werd aangesproken door hem, hadden zo'n 15 km met een videoauto achter me aangereden met 140 - 150 op de snelweg) hij zei dat hij liever had dat mensen netjes en geconcentreerd, en aniciperend een km of wat te hard rijden dan mensen die zich aan de snelheid houden en zich compleet asociaal op de weg gedragen of gewoon simpelweg onkundig (deze man sprak uit pure ervaring, hij deed bijna niet anders dan rond rijden met een videoauto).
Na de beelden met hen bekeken te hebben, hier en daar een complimentje voor m'n rijgedrag en een kleine preek over m'n snelheid mocht ik weer doorrijden, het is dat ik te hard reed, anders hadden ze m'n filmpje misschien wel als voorbeeld gesteld van hoe het wel moest, aldus die agent.

Altijd aardig die agenten (alleen 4 keer op 1 avond blazen, overigens nuchter, vond ik wel wat overdreven :lol: )

Plaats reactie