In wat voor auto heb jij leren rijden?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
doktorevil
Geregistreerd lid

In wat voor auto heb jij leren rijden?

Bericht door doktorevil » zo 21 dec, 2003 17:57

Weer een leuke, dacht ik zo..

Ik heb mijn B rijbewijs in dit ding gehaald (op 08-09-1994):
Afbeelding

mijn C&E in (op 16-01-1996) dit apparaat:
Afbeelding

En F (op 24-11-1994) in dit ding:
Afbeelding

Waar zou dat nu geweest zijn?

Sander
Forum Admin

Re: In wat voor auto heb jij leren rijden?

Bericht door Sander » zo 21 dec, 2003 18:17

Ik in een toendertijd gloednieuwe Volkswagen Golf 4, SDI. Fijne auto. Luxe als je daarna in een oude Peugeot 205 gaat rijden.

Afbeelding

Sander

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 21 dec, 2003 18:24

Ik had een "geweldige" Nissan Almera 4drs sedan tot mijn beschikking.
Zelfs die oude bestelbus die ik daarna tot mijn beschikking had reed beter. :( :(

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » zo 21 dec, 2003 18:25

Ook in een VW Golf IV, maar dan 110 pk TDI. Helaas kon ik nergens een Saab-lesauto vinden! :P

Rijbewijs verkregen op 29-01-2001. Praktijk en theorie beide in 1x gehaald. Had er 31 praktijklessen voor nodig. Gelukkig geen "puntenrijbewijs". :O:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » zo 21 dec, 2003 18:54

19-01-2001 na 24 lessen in een rode Opel Astra DTI ...

Fijne gevoelloze makkelijk te rijden auto, niets aan dus :D

Toch nog bedankt, Paul Lam ;)

FrankM
Geregistreerd lid

Bericht door FrankM » zo 21 dec, 2003 19:06

Oei,da's lang geleden bij mij: December 1982,na 12 lessen in een Blauwe Volvo 244 GL :D
Mijn eerste eigen auto was een NSU Prinz 4L uit 1970,dus die Volvo was wel heeeeel luxe ;)

Groet,Frank

Pieter
Geregistreerd lid

Bericht door Pieter » zo 21 dec, 2003 19:21

Ik heb leren rijden (november '99) in de golf III van mijn ouders. Oh ja, in Belgie mag je het eerst zonder rijschool proberen. Die Golf, een 1.4 benzine, had ruim 180.000km gereden en op goeie dag, terwijl ik nog met zo'n grote blauwe L op de achterruit reed, viel dat ding zomaar stil. ik reed 90km/u, maar plots deed de auto helemaal niks meer. Iedereen reed voorbij met een bedenkelijke blik, "éweer eentje die leert rijden", maar toen de wegenwacht kwam, bleek de benzinepomp defect. Ik heb mijn examen nog met die auto kunnen doen (bij de eerste poging geslaagd) en toen is de auto verkocht.

En nu dus Saab...

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » zo 21 dec, 2003 20:17

Een vriendin van mij heeft ruim 20 lessen in NL gehad waarna ze naar Belgie verhuisde. Examen in NL kon niet, in Belgie kon ze ook nog niet beginnen...

Die lessen zijn in Belgie niets waard en ze moet weer van voor af aan beginnen, is het niet zo in Belgie dat je afhankelijk van de hoeveelheid lessen een aantal maanden met een L en een volwassene naast je moet rijden?

Raar land ;)

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » zo 21 dec, 2003 20:46

In ford fiesta toen ik 14 was, fijnere werk geleerd in een 100 tal saab's.. :wink:

Toen ik eindelijk 18 werd heb ik 16 lessen gehad in een Golf TDi (66 kW), in 1x de theorie en praktijk. Praktijk had ik om 9.00 was om 9.25 weer terug, mijn instructeur dacht dat er wat ergs wat gebeurd....

ik had mijn rijbewijs :twisted: :O:

janmar
Geregistreerd lid

Bericht door janmar » zo 21 dec, 2003 21:01

in een rode golf III en met een bloedmooie instructrice, zal er daarom wel drie keer overgedaan hebben :D

wijba
Geregistreerd lid

Bericht door wijba » zo 21 dec, 2003 21:26

Ik leer nu pas echt rijden in mijn 900 T8! :wink:

Nee, ik heb autorijles in een Opel Kadett gehad (1988) en motorrijles op een Suzuki chopper.

GTZ WijB@ 8)

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » zo 21 dec, 2003 21:45

Ik heb mijn rijbewijs nu 15 jaar, even graven dus.

Een V*lv* 340 op gas, traag als dikke str*nt.

Na het verkrijgen van mijn rijbewijs een Toyoyo corolla gekocht voor Fl. 350,- daarmee pas echt leren crashen :x .

bye

René

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » zo 21 dec, 2003 22:04

Ik heb rijles gehad in een knalrode Nissan Almera Sedan (4drs). Ik heb leren rijden in de auto van mijn ouders en niet veel later mijn eigen auto gekocht, een polo'tje 1.1 uit 1986. M'n theorie met 0 fouten in 1 keer, m'n tussentijdse toets zou voldoende zijn geweest, als het een examen was geweest, praktijk daarna ook vrij gemakkelijk in 1 keer gehaald in mei 1999.
Met rijlessen leer je hoe het moet (tenminste, dat is de bedoeling, sommigen snappen het daarna nog lang niet), leren rijden doe je door veel te rijden, zonder instructeur.

Sjaak
Geregistreerd lid

Bericht door Sjaak » zo 21 dec, 2003 22:05

Voor velen van jullie denk ik prehistorisch, maar ik heb in 1977 gelest in een Opel Ascona 1.9 en daarmee na 18 lessen in 2* mijn B-E rijbewijs gehaald,daarna meteen doorgegaan voor mijn vrachtwagen/bus rijbewijs ,gelest in een Opel Blitz met een blok beton op de laadvloer,na 2 lessen meteen de eerste keer geslaagd. in 1980 mijn motorrijbewijs in 2*gehaald.Ik ben inmiddels 28 auto's verder en heb nu mijn eerste echte automobiel, ja een SAAB dus.

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » zo 21 dec, 2003 22:20

Mijn eerste "rijlessen" had ik op eigen terrein in een Lancia A112, het officiële werk volgde daarna in een BMW 316...

Plaats reactie