Op verzoek van Niels. De ReferendumPoll

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.

Wat stem jij voor het referendum.

Peiling eindigde op di 31 mei, 2005 22:00

Voor
28
53%
Tegen
22
42%
Weet nog niet
3
6%

Totaal aantal stemmen: 53

Injectie
Moderator

Op verzoek van Niels. De ReferendumPoll

Bericht door Injectie » do 26 mei, 2005 22:00

In een ander topic kwam dit naar voren.

Dus wat stemmen jullie?

Marc
Lid van verdienste

Re: Op verzoek van Niels. De ReferendumPoll

Bericht door Marc » do 26 mei, 2005 22:24

Wellicht over de europese grondwet?

Wij mogen niet eens stemmen :roll:

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » do 26 mei, 2005 22:41

Hier in Nederland is het alleen maar raadgevend hoor...

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » do 26 mei, 2005 22:44

whoei, op verzoek van mij haha :lol:

Er is gestemd, en ik kijk uit naar 1 juni!

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » do 26 mei, 2005 22:45

Niels schreef:whoei, op verzoek van mij haha :lol:

moeten we het ook nog toelichten :wink:

ja/nee

evt. reden?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » do 26 mei, 2005 22:46

Niels schreef:whoei, op verzoek van mij haha :lol:

had je ook helemaal zelf kunnen doen hoor! :P

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » vr 27 mei, 2005 12:32

Dus de echte Saab kenner, stemt wel of niet, voor of tegen? Ja of nee?

Lijkt mij logisch voor een Europeesche grondwet te stemmen. Dan ben je eindelijk af van een naar binnen gekeerde denkwijze. En een stem tegen, is een stem voor de VS.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » vr 27 mei, 2005 13:04

Leonardo da Vinci schreef:En een stem tegen, is een stem voor de VS
Leg eens uit?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » vr 27 mei, 2005 14:22

omdat door het verder integreren van de Europese landen wij een veel sterkere economie kunnen verkrijgen dan de Amerikaanse. Kijk maar hoe de Euro steeds meer ge-accepteerd wordt als vervanging van de USD bij wereldwijde transacties. Door het overgaan op EUR wordt het voor bedrijven goedkoper om olie te kopen omdat deze wereldwijd nog steeds in USD wordt afgerekend.

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » vr 27 mei, 2005 14:40

Zo is het!
En in noch verdere zin,..
De VS verkeert altijd in een staat van "preemptive war", het nieuwe imperialisme eerder van Groot Brit. Dus voordat een andere cultuur de kop kan opduiken, wordt het als "kwaad" bestempeld, voor het algemeen doel voor "peace" en gelijke waarde,.. alsof dat iets is wat bereikbaar is. En de Europeesche economie betaalt uiteindelijk de humanitaire prijs, de Amerikaanse bedrijven creeren nieuwe economie, en wij lopen daar achteraan.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » vr 27 mei, 2005 14:58

Ik kan niets uit die grondwet halen mbt bovenstaande argumenten.

Vind alleen dat "een stem tegen is een stem voor de VS" (ofwel stem voor is tegen de VS) op hetzelfde nivo als......"ik ben tegen de toetreding van turkije" of...."ik ben tegen de euro". Het zijn geen inhoudelijke argumenten.

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » vr 27 mei, 2005 15:15

Zit iets in, ik ben voor, maar niet omdat ik het zo eens ben met de grondwet, maar omdat ik voor europa ben. Net zo'n (ir)relevante reden als het tegenstemmen omdat je het oneens bent met dit kabinet.

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » vr 27 mei, 2005 19:18

Ik vind het gevaarlijk dat straks de grootste lande het meeste te zeggen krijgen.
Zou Turkije erbij komen zijn zij qua inwoners meteen het grooste land.
Verder zind het me niet dat ze buiten de navo ook nog eens een europees leger in willen zetten.
Iets anders is dat ook een rechtelijke uitspraak door heel europa erkent gaat worden.
En als laatste wanneer je het ergens niet mee eens bent als land moet je minimaal 8 andere landen mee krijgen anders word het niet van de agenda gehaald. de andere kant is dat er best wat voordelen zijn maar ik ben zelf erg voorzichtig.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 27 mei, 2005 19:23

Verder zind het me niet dat ze buiten de navo ook nog eens een europees leger in willen zetten.
dat zindt mij nu juist wel.. NATO weg, WEU erin.
NATO doet wat de amerikanen willen als het erop aankomt....

en dat is iets wat wij in EU vaak toch eigenlijk net niet willen... Een NATO staat ook een helderder buitenlands beleid van de EU in de weg omdat de 2 hoe dan ook met elkaar te maken hebben op dat vlak.

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » vr 27 mei, 2005 19:35

Red Arrow schreef:Ik vind het gevaarlijk dat straks de grootste lande het meeste te zeggen krijgen.
Zou Turkije erbij komen zijn zij qua inwoners meteen het grooste land.
Iets anders is dat ook een rechtelijke uitspraak door heel europa erkent gaat worden.
En als laatste wanneer je het ergens niet mee eens bent als land moet je minimaal 8 andere landen mee krijgen anders word het niet van de agenda gehaald. de andere kant is dat er best wat voordelen zijn maar ik ben zelf erg voorzichtig.
Dit is de werkelijkheid, wat voor en nadelen kent. Als balance dient het een gelijke aantal vertegenwoordigers per land te hebben. En dan ten tweede, een groep wie het aantal inwoners vertegenwoordigt. -Zelfde als met de staten in de VS,.. 1 House of Representatives 2, The Senate.

Voordeel voor Nederland is dat dit het meest bevolkt Europees land is. Meer als 400 mensen per vierkante kilometer. Wat het volgende land is weet ik niet direct maar het scheelt zeker, en is iets als drie keer zo veel of mischien wel 4x in verhouding met het gemiddelde. (Vandaar dat auto bezit hier niet voor ieder gelegen is).

Dus Nederland, kan altijd het slachtoffer rol voortaan op zich nemen in plaats van voorbeeldig landje, en kan de politiek eenvoudig vragen waarom wij ongelijk meer last op ons nemen. Dus wordt de economie sterker, voordat Nederland een beetje het "New York" is van Europa. Het is alleen van cruciaal belang de identiteit behoud wordt en dat dit "landje" niet achter de feiten aanloopt.

Plaats reactie