wie heeft er nog meer slechte ervaringen met de kwik fit?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Madelief
Geregistreerd lid

wie heeft er nog meer slechte ervaringen met de kwik fit?

Bericht door Madelief » do 16 jun, 2005 14:49

Nou een paar maanden geleden is onze saab voor een kleine beurt geweest bij de kwik fit. Ze stonden gewoon 5 minuten op de uitlaat te rammen. Maar gelukkig begaf hij het niet.
Daar hebben ze ook de remmen gedaan.
Maar toen we 1 ritje hadden gereden deden de remmen het al niet meer goed. We zijn toen terug geweest omdat er garantie op zet. Toen hebben ze weer een poging gedaan om de remmen te maken. We werden echt onbeschoft behandeld daar.
We kregen de auto weer mee. Dus wij er weer mee rijden. En we moesten opeens wat harder remmen dan normaal, je kent het wel als er een flitspaal staat bij het stoplicht en die gaat net op rood.
Toen hebben we de remdruk cilinder kapot getrapt omdat de remmen niet goed werkten.
Dus vd week is de saab naar een andere garage gegaan waar ze normaal me je saab omgaan.
En die zijn gaan kijken naar de remmen. Daar bleek dat onze nieuwe remblokjes van de kwik fit waren verkoold. En dat terwijl we na die kleine beurt niet meer als 250 km hadden gereden. En doordat er een oneffenheid in de remschijf zat was dat gebeurd. En doordat de remmen niet goed waren gerepareerd is de remdruk cilinder ook kapot gegaan. En dat alleen door dat gekluns van kwik fit. Dus ik naar die toko gebeld en alles gezegd. Zegt die vent gewoon tegen me van mevrouw ik weet uw achtergrond niet. Nou wat zijn dat voor oulie boellies zeg.
Dus zaterdag als het lekker druk is de in toko gaan we naar de kwik fit toe. En vragen we ons geld terug. En als dat niet lukt dan zijn we gelukkig rechtsbijstand verzekerd. Dus hoe dan ook mn geld zal ik krijgen.

(word vervolgd!)

Marknett
Lid van verdienste

Re: wie heeft er nog meer slechte ervaringen met de kwik fit

Bericht door Marknett » do 16 jun, 2005 15:23

Auw, that s*cks ... ;-(+ Zeker werk van maken.

Moet zeggen dat ik zelf best goede ervaringen heb met kwikfit. Een keer een uitlaat (niet voor een Saab), wielen balanceren, apk-tje. Allemaal prima gedaan en prettig geholpen.

Heb wel gemerkt dat het heel erg afhangt van het filiaal. Zullen wel franchisenemers zijn, waarbij de een het wat professioneler aanpakt dan de ander.

Succes ermee ..

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » do 16 jun, 2005 16:13

Ja, mijn ervaring met KwikFit zijn ook zozo. Voor heel eenvoudige zaken kun je er langs. Zoals andere accu, banden e.d. Hoewel ik denk dat het per vestiging zal verschillen. Ik heb ze een keer remmen laten doen. Schoenen en schijven waren verkloot. Duur opnieuw moeten laten doen bij Alfadealer. A.d. andere kant hebben ze een keertje mij voor nop geholpen met vastmaken van een rammelende uitlaat.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 16 jun, 2005 17:38

Lees mijnn relaas in dit topic eens. viewtopic.php?p=29622&highlight=kwik+fit#29622

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » do 16 jun, 2005 17:46

Ik merk al: voor remmen :donot: NO way naar KwikFit!!!

John.K
Geregistreerd lid

Bericht door John.K » do 16 jun, 2005 22:10

Zowel banden als uitlaatmontage door een 17 jarige puistenverzamelaar die het niet snapte en eigenlijk ook niet zo'n zin had.
De chef,,,, uh ja die was aan het bellen, heel veel aan het bellen, eigenlijk alleen maar aan het bellen.

Nee nie voor mij.
Was trouwens de befaamde aan de hoofdweg :wink:

rudolphw
Geregistreerd lid

Bericht door rudolphw » vr 17 jun, 2005 0:50

Ik schreef op 18 mei j.l. het volgende over KwikFit:

"Iets over mijn nieuwe Michelin banden."

"Bij KwikFit hadden ze toevallig een aktie met Michelin-banden en mijn voorkeur zat er ook bij. Ik heb er 4 x Michelin Energy 195/60 R 15H E3A op laten zetten; e.e.a. op de bestaande 5,5 J alu-velgen. Ben zeer tevreden; banden hebben een goede grip; stuurt zelfs lichter dan de oude 175/70 banden; zijn heel comfortabel; remt als “een beest”, stuurt soepel; rijdt als “op rails” en ze staan eigenlijk nog leuk/stoer ook. Ik pas op advies v.d. Saab-dealer in Utrecht als bandenspanning rondom 2,4 atm. toe; bevalt prima en auto rijdt iets zuiniger; van 8,0 (langere afstanden) tot 10,0 (stads/file-verkeer) liter per 100 km.
Kosten KwikFit : 4 x Euro 89,- voor de banden, plus 4 x balanceren, nieuwe ventielen en incl. verwijderingsbijdrage; totaal Euro 414,-"

"Nog even dit; ik ben zelf nogal huiverig voor KwikFit op basis van wat matige/minder goede ervaringen in het verleden, echter weet dat dit per filiaal erg kan verschillen.
Ben daarom naar het filiaal gegaan waar ik al eens eerder goede ervaringen mee heb gehad en ook ditmaal ben ik uitstekend geholpen, d.wz. auto werd zorgvuldig opgekrikt, er werd voorzichtig met de alu-velgen gewerkt; juiste wijze van alle velg- en banden-handelingen etc. en ik trof begrip aan voor mijn (wat overdreven) voorzichtigheid met velgen en auto.
Het betreft hier het KwikFit-filiaal in Utrecht, op het adres Oudenoord 1."

Met vriendelijke groeten, Ruud

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » vr 17 jun, 2005 6:53

Tuurlijk sommige kunnen het wel. En banden, velgen Kun je zowieso al veel minder mee fout doen. Maar zulke grove dingen als je hier leest over de remmen. Dat mag gewoonweg niet! Remmerij moet gewoon 100% in orde zijn.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » vr 17 jun, 2005 9:20

Toen ik mijn classic cabrio net had was mijn accu bijna 'dood'.. Ik was net bij de Kwik fit in de buurt. Doe ik de motorkap open en zegt de monteur: 'mooi zo'n 6 cilinder'.........

Autoschool niet afgemaakt zeker.........?

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » vr 17 jun, 2005 9:21

Mijn ervaringen zijn variabel.
Een kleine opsomming dan maar:

Uitlijnen is te moeilijk voor de Kwikfitknulletjes. Zeker als blijkt dat er steeds een verloop zit is het zoeken naar de oorzaak niet gegeven voor Kwikfit. Wel positief: 3x gratis! uitlijnen (elke week opnieuw). Kostte mij wel tijd, maar ok. Toen werd de schuld aan de remmen gegeven (ondanks dat de remmentestbank iets anders zei) ivm scheeftrekken (steeds naar rechts). Vernieuwd zijn leidingen, slangen, hoofremcylinder en de remklauwen zijn gereviseerd. Fijn dus dat nu de complete reminstallatie vernieuwd was, maar het probleem bleef. Bleek uiteindelijk een uitgelubberd/gescheurd ophangrubber in de draagarm het probleem van het verlopen en scheeftrekken te zijn................ Als ze dat hadden ontdekt, dan had dat heel veel tijd, geld en moeite gescheeld.

Banden repareren ze liever niet. Ze verkopen graag nieuw. Heb uiteindelijk bij een Profile tyre center de band wel laten repareren waar Kwikfit weigerde (ik was over een kapotgereden palet gereden en dus hebben de nieten waarmee het hout aan elkaar zat enige perforaties in de band aangebracht). De band had nog 6mm profiel en bleek niet meer leverbaar; Kwikfit adviseerde mij dan maar gelijk 2! nieuwe banden aan te schaffen. Profile Tyre center zag wel reden en kans voor reparatie. Toen de band de volgende dag weer zacht was en toch nog een lekje had is dat gratis (en dus ook weer incl uitbalanceren) door het Profile Tyre center gerepareerd. Klasse!

Uitlaten is een verhaal apart; omdat het imitatie is past het dus nooit. Ik kwam voor een lekke tussendemper, dat werd dus uiteindelijk de complete uitlaat. Die hadden ze dus niet en (dat is wel snel) binnen een uur werd de hele pijperij bezorgd. Tja bij montage bleek dat imitatie toch iets anders is dan origineel (het ging hier om een 900 GL uit 84); waar bij Saab de voorpijp tot de eerste demper uit een pijp bestaat, is de imitatie uit 2 delen. Dat hoeft geen probleem te geven maar er zijn dan wel meer variabelen. Afijn, om kort te gaan moest er de brander bij om alle pijpen te buigen zodat eea paste en nergens tegenaan liep. Dat duurde wel even maar de kwikfitter in dit geval heeft z'n best gedaan, hier lag er dus dit keer het manco aan het materiaal.

Accu's is ook zo'n verhaal apart; je krijgt alleen garantie als zij de accu monteren en als de dynamo nog goed is (in dit geval was de oude accu al 8 jaar en de auto had een jaar stilgestaan zonder de accu los te koppelen; beetje dom van mij, maar goed). Toen ik zei dat de auto dus niet naar de Kwikfit kon komen ivm het overlijden van de accu is het me na veel gepraat gelukt om toch de condities van garantie enzo te verkrijgen en de accu mee te kunnen nemen. Ik moest dan wel na montage terugkomen voor doormeten van de dynamo. Dat heb ik ook gedaan en er was dus niets an de hand met de dynamo dat wist ik dus al, maar ja het woord van de klant is kennelijk niet altijd geloofwaardig). Dan komt daar nog bij dat ze niet precies de goede accu hadden maar "deze" past ook. En inderdaad die paste ook, alleen wat minder vermogen, maar dat hoefde geen probleem te zijn (was het dus ook niet)

Voor remmen kun je maar beter de kwikfit mijden; ik heb gezien, terwijl ik stond te wachten, hoe 2 van die kwikfitknulletjes met geweld remblokjes in een 86-er 900 stonden te proppen; met een grote hefboom proberen de zuiger terug te drukken. Dat gaat dus niet lukken want die moet je dus terugdraaien. Toen ik dat zei geloofden ze dat niet maar "de baas" stond er vlakbij en hoorde dat ook en voor de schade groter werd hebben ze met een puntbektang de zuigers toch teruggedraaid.

Kortom, voldoende info voor mij om niet meer naar de kwikfit te gaan. Elke auto heeft zo z'n eigen specifieke kenmerken en je kunt niet alles weten dus er gaat wel eens wat fout bij die universele bedrijven. Dat kan, zeker als er van die zaterdaghulpjes rondlopen.
Voor mij in ieder geval voldoende reden om niet meer naar de Kwikfit te gaan.

ps
Het betrof hier verschillende auto's van verschillende makelij, maar de algehele tendens blijft dus voor mij hetzelfde.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » vr 17 jun, 2005 9:46

stond laatst te wachten op een nieuw bandje en naast mij waren ze bezig met de voorremmen van een laguna. ze lieten gewoon de remklauwen aan de remslang bengelen zonder de klauwen even op te knopen ter ondersteuning ofzo. lekker gezond voor je remslangen... :?

richard
Geregistreerd lid

Bericht door richard » vr 17 jun, 2005 22:09

Hoorde van een saab kennis dat bijde Kwik Fit in Zoetermeer of daar in de omgeving bij een kleine beurt de olie uit de automaat was afgetapt en 4 liter olie bij in de motor was gegooid. Automaat naar de gallemiezen en blok droop van de olie.
De beste man heeft geen verhaal kunnen halen.

Richard

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » vr 17 jun, 2005 22:48

Madelief, rot voor je dat je deze kwikfit ellende hebt moeten meemaken. Een troost, heel veel mensen gingen je voor.

Ik ging voor de grap eens kijken bij de forums op de websites van Kassa en Radar. Zoek op "kwikfit". Daar staan letterlijk honderden van dit soort gevallen. En telkens weer dezelfde klachten. Met ook telkens weer hetzelfde antwoord: er lopen daar te veel onbekwame figuren rond.

Kassa

Radar

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » za 18 jun, 2005 11:45

RoccoH schreef:stond laatst te wachten op een nieuw bandje en naast mij waren ze bezig met de voorremmen van een laguna. ze lieten gewoon de remklauwen aan de remslang bengelen zonder de klauwen even op te knopen ter ondersteuning ofzo. lekker gezond voor je remslangen... :?
oh ja, en dan bij het vastdraaien van de wielbouten van mijn net verwisselde band eerst met de luchttol alles goed vastdraaien en daarna met de momentsleutel alles nog een extra goed vastzetten: klikklikklikklikklikklikklik :? weet jij wel hoe een momentsleutel werkt mannetje?!?

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » za 18 jun, 2005 12:38

Heb eens banden gekocht bij KF , deze waren geproduceerd 2,5 jaar eerder :shock: (het was een aanbieding!)

Oude troep of niet passende....!!!!!!! :evil: :evil:

Plaats reactie