Gratis 3D CAD software (geen reklame)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
tgremlin
Geregistreerd lid

Gratis 3D CAD software (geen reklame)

Bericht door tgremlin » vr 15 jul, 2005 10:28

Er loopt een campagne waarbij 100.000 licentie's van een commercieel 3D parametrisch CAD programma worden weggegeven. Enige voorwaarde is dat er voor 1 augustus 100.000 registratie's voor de licenties binnen moeten zijn.

Je kunt geheel vrijblijvend registreren voor een gratis licentie op www.x-cad.net.

Dus als je iets met 3D CAD doet of wilt doen, dan is dit een mooie kans om gratis aan professionele software te komen (en mij en anderen te helpen om onze licentie te krijgen). De teller staat iets over de 80.000, dus er zijn nog wat registratie's nodig :wink:

Disclaimer: ik heb geen enkel belang in deze onderneming, enkel dat ik graag een licentie wil hebben 8)

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » vr 15 jul, 2005 11:44

Het lijkt er overigens op (99% zeker) dat het gaat om de CAD-software van Alibre. Als dit inderdaad zo is (en daar lijkt het op) dan is dit dus zeker hele mooie software en interessant voor mensen die met dergelijke software willen werken. Ik heb er zelf in ieder geval al een klus voor :-D

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » vr 15 jul, 2005 13:22

klinkt als een hoax of een leuke manier om snel veel e-mail adressen te ontvangen... :roll:

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » vr 15 jul, 2005 14:15

Niels schreef:klinkt als een hoax of een leuke manier om snel veel e-mail adressen te ontvangen... :roll:
Waarom ? Ik heb een kast vol met commerciele software die ik legaal gratis heb gehad: simpelweg omdat veel commerciele leveranciers speciale versies maken en die bijvoorbeeld mee laten bundelen met computer magazines (dat is ook hoe ik er aan kom). Veel van die software is simpelweg een vereenvoudigde versie, maar ook is er vaak sprake van volwaardige versie's maar dan een of twee releases ouder dan de actuele release.

Kijk maar eens naar deze website (overigens ook interessant voor diegene die zelf aan het website bouwen is: http://www.freeserifsoftware.com/default.asp

Alibre (zie link in vorig bericht van mij) is zeer agresief aan het marketten, dus deze actie sluit zeer goed aan bij hun plan om meer naamsbekendheid te krijgen. Geloof maar dat als de 100.000 gehaald worden en de naam wordt bekend gemaakt (Alibre dus) dan geeft dat hun een ongelofelijke hoeveelheid free publicity.

Maar wij krijgen er mooi een gratis software pakket mee 8)

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » vr 15 jul, 2005 14:20

Maar het is dus niet zeker of die partij er achter zit. Daarom bekijk ik dit met enige scepsis. Gratis bestaat niet ;)

Overigens werk ik zelf enkel met producten van Adobe en (vnl.) Macromedia. Daar heb ik nog nooit gratis software van mogen ontvangen :) Veelal betreft de software op een cd bij bv. de computerarts een trailversie.

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » vr 15 jul, 2005 14:32

Niels schreef:Maar het is dus niet zeker of die partij er achter zit. Daarom bekijk ik dit met enige scepsis. Gratis bestaat niet ;)
Gratis bestaat natuurlijk wel: Open Source Software. Maar bij commerciele software is gratis=reklame-actie. Het is overigens in de internationale graphic-community wel al bevestigd dat het om Alibre gaat.
Overigens werk ik zelf enkel met producten van Adobe en (vnl.) Macromedia. Daar heb ik nog nooit gratis software van mogen ontvangen :) Veelal betreft de software op een cd bij bv. de computerarts een trailversie.
Inderdaad, ik heb van adobe ook nog nooit een gratis versie gezien. Maar in het verleden wel van MacroMedia. Computer Arts CDroms heb ik idd nooit veel soeps op zien staan. Maar kijk maar eens naar PC-Plus en PC-format.

Maar ik kan zo een berg links oplepelen waar je volledig legaal ( =bij de originele producent) compleet werkende versie's (enkele versie-nummers oud) kunt downloaden. Zeg maar wat je nodig hebt 8)

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » vr 15 jul, 2005 16:41

Voor niets gaat de zon op.

Maar als k hier mooie software mij krijg doe k dat toch ff,
Als er wat voor betaald moet worden sla ik het aanbod of, ze hebben alleen maar m´n email :wink:

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » do 21 jul, 2005 9:48

Zoals het gezegde is: The cat is out of the bag ! De X-CAD website heeft nu een link naar een speciaal deel van de Alibre website. Daar is nu ook meer info over de software te vinden. Zoals het er nu uitziet worden de 100.000 registraties morgen gehaald 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » do 21 jul, 2005 13:06

mooi, kan ik weer eens mijn CAD-skills weer gaan afstoffen... :P

Nou nog iets vinden om te ontwerpen... :roll:

EvelKnievel
Geregistreerd lid

Bericht door EvelKnievel » ma 25 jul, 2005 14:32

hmmm.......... :?

Kan best interessant zijn, ik loop regelmatig tegen de beperkingen van standaard ACAD 3D op.

Helaas lees ik dit nu pas, maar als ik het goed begrijp gaat men voorlopig nog ff door met gratis registreren. 8)
Current Registrations 103491
Ik ben benieuwd!
I.i.g. bedankt voor de tip. :wink:

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » ma 25 jul, 2005 15:47

EvelKnievel schreef:Helaas lees ik dit nu pas, maar als ik het goed begrijp gaat men voorlopig nog ff door met gratis registreren. 8)
Current Registrations 103491
Ja en nee... iedereen kan binnenkort de vrij beschikbare versie downloaden (is dus wel interessant) maar dit is een enigzins beperkte versie, die overigens wel degelijk gebruikt kan worden voor serieus werk (maw, je kunt je werk opslaan en printen zonder watermerk, in tegenstelling tot bepaalde demo software). Maar de eerste 100.000 registratie's krijgen een 'extra pakket' met meer mogelijkheden.

EvelKnievel
Geregistreerd lid

Bericht door EvelKnievel » ma 25 jul, 2005 16:17

tgremlin schreef: Ja en nee...
Maar de eerste 100.000 registratie's krijgen een 'extra pakket' met meer mogelijkheden.
Fock - Fock !!!
weer te laat :cry:

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » ma 25 jul, 2005 16:36

Ik neem aan dat je daar een mailtje over krijgt?
Anders zie ik het nog wel zo ver komen dat ik eht vergeet en de hele aanbieding mis loop ondanks mijn regestratie

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » ma 25 jul, 2005 16:46

Oostland schreef:Ik neem aan dat je daar een mailtje over krijgt?
Anders zie ik het nog wel zo ver komen dat ik eht vergeet en de hele aanbieding mis loop ondanks mijn regestratie
Als het goed is heb je al een mail gehad (ik wel in ieder geval) dat de software binnenkort beschikbaar is. Je krijgt ook, als een van de 100.000 geregistreerden een mail als de software inderdaad beschikbaar is.

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » ma 25 jul, 2005 17:07

zul je het hebben dat ik een verkeerd adres heb ingevuld

Plaats reactie