Iemand enig idee of het wat is? Garagewaardig of slechts voor twee-/driemalig gebruik...
Gereedschap enzo...
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Gereedschap enzo...
Vond op internet op verschillende sites een aanbieding van een 94-delige Chrom-Vanadium doppenset van het merk Hofftech voor 69 euro.
Iemand enig idee of het wat is? Garagewaardig of slechts voor twee-/driemalig gebruik...
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Ik heb geen ervaring met dit merk, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit troep is.
Jammergenoeg is goed gereedschap duur. Doe jezelf een plezier en besteed meer geld aan je gereedschap. Niet alleen sleutelt het lekkerder door de vaak betere pasvorm, maar het gaat ook veel langer mee. Je zou daarom ook kunnen overwegen een 2de-hands set de kopen van een goed merk. Heb ik wel gedaan bij mijn doppenset, en bevalt erg goed.
Jammergenoeg is goed gereedschap duur. Doe jezelf een plezier en besteed meer geld aan je gereedschap. Niet alleen sleutelt het lekkerder door de vaak betere pasvorm, maar het gaat ook veel langer mee. Je zou daarom ook kunnen overwegen een 2de-hands set de kopen van een goed merk. Heb ik wel gedaan bij mijn doppenset, en bevalt erg goed.
-
Bart B
- Geregistreerd lid
-
bennie
- Geregistreerd lid
Re: Gereedschap enzo...
De mallen waar ze in gegoten worden zijn een keertje op, maar dan gieten ze nog even door en die gaan dan door voor tweede klas.RoccoH schreef:Vond op internet op verschillende sites een aanbieding van een 94-delige Chrom-Vanadium doppenset van het merk Hofftech voor 69 euro.
De afwerking is wat minder, maar kwaliteit hetzelfde
Leuk voorbeeld:
Gedore sleutelset gekocht van maat 6 tot 22 voor 50 euro.
Toen ik het setje zag viel mij meteen op dat de afwerking minder was dan de sleutels die ik heb voor mijn werk. (sleuteltje 13 los een keer gekocht voor 10 euro per stuk)
Ghrom-vanadium vind ik geen best merk!
Gr, Bennie
-
MXL
- Geregistreerd lid
Re: Gereedschap enzo...
Bedoel je Ghrom-vanadium of CHrom-vanadium, want dat laatste is geen merk maar een materiaal.bennie schreef:De mallen waar ze in gegoten worden zijn een keertje op, maar dan gieten ze nog even door en die gaan dan door voor tweede klas.RoccoH schreef:Vond op internet op verschillende sites een aanbieding van een 94-delige Chrom-Vanadium doppenset van het merk Hofftech voor 69 euro.
De afwerking is wat minder, maar kwaliteit hetzelfde.
Leuk voorbeeld:
Gedore sleutelset gekocht van maat 6 tot 22 voor 50 euro.
Toen ik het setje zag viel mij meteen op dat de afwerking minder was dan de sleutels die ik heb voor mijn werk. (sleuteltje 13 los een keer gekocht voor 10 euro per stuk)
Ghrom-vanadium vind ik geen best merk!
Gr, Bennie
Gun jezelf altijd de lol van goed gereedschap, het kost je veel geld om aan te schaffen maar je doet er ook lang mee. Ik zweer zelf bij gedore of hazet. Het laatste heeft een wat mooiere afwerking maar is ook iets duurder. Beide merken hebben beperkt levenslange garantie.
-
Injectie
- Moderator
-
Red76
- Geregistreerd lid
-
tgremlin
- Geregistreerd lid
Goed onderwerp, ik ben zelf ook net weer begonnen mijn gereedschap aan te vullen. Dus meteen ook enkele relevante vragen:
Waar koop ik een goede momentsleutel, welke range moet ik hebben, en wat ben ik daar ongeveer voor kwijt (het is al weer wat jaartjes geleden dat ik met dergelijk gereedschap heb gewerkt).
Ik heb pas een nieuwe set imbus-sleutels gekocht maar zag laatst ergens ook een mooie set kruk-imbus sleutels staan. Heb ik iets aan kruk-imbus sleutels bij een Saab 900 of is dit zinloos (afgelopen week met het vervangen van mijn waterpomp de dynamo moeten lossen en had daar dus nooit met een kruk tussen gekomen).
Waar koop ik een goede momentsleutel, welke range moet ik hebben, en wat ben ik daar ongeveer voor kwijt (het is al weer wat jaartjes geleden dat ik met dergelijk gereedschap heb gewerkt).
Ik heb pas een nieuwe set imbus-sleutels gekocht maar zag laatst ergens ook een mooie set kruk-imbus sleutels staan. Heb ik iets aan kruk-imbus sleutels bij een Saab 900 of is dit zinloos (afgelopen week met het vervangen van mijn waterpomp de dynamo moeten lossen en had daar dus nooit met een kruk tussen gekomen).
-
RoccoH
- Donateur (5x)

heb zelf de laatste jaren ook wel eens professioneel gesleuteld en ben ook bekend met het kwaliteitsverschil van merken als Gedore, Hazet, Snap-On en Hytorc. Iets tweedehands van deze merken is altijd beter dan dat Gamma-spul. 
Blijkbaar kent niemand dit merk dus laat ik het lekker links (of rechts
) liggen, beter het zekere voor het onzekere nemen want ik weet hoe belangrijk goed gereedschap is...
heb trouwens wel een nieuw sleutelsetje van Rahsol op het oog...
Blijkbaar kent niemand dit merk dus laat ik het lekker links (of rechts
heb trouwens wel een nieuw sleutelsetje van Rahsol op het oog...
-
MXL
- Geregistreerd lid
Het probleem vaak met een moment sleutel is dat je er minimaal twee moet hebben. Er bestaan geen goede betaalbare sleutels met zowel een zeer laag als een zeer hoog bereik.tgremlin schreef:Goed onderwerp, ik ben zelf ook net weer begonnen mijn gereedschap aan te vullen. Dus meteen ook enkele relevante vragen:
Goed merk is bijvoorbeeld Rahsol
-
gertjan
- Donateur

Ik heb zelf veel van Beta en Stahlwille. Hierover ben ik super tevreden. Vroeger nog wel eens met goedkope troep gesleuteld, maar als je dan weer eens een paar uur staat te klooien omdat je een bout hebt rondgedraaid
Wel vind ik dat je goed na moet denken wat je zelf wilt, af en toe wat sleutelen of je trouwe saabje van boven tot onder uitelkaar gooien?
Voor de eerste optie is het natuurlijk gekkenwerk om voor een klein vermogen te investeren in goed gereedschap (voor de 2e misschien ook wel?? maar hobby's mogen geld kosten toch????)
Wat betreft de momentsleutels; ik heb er inderdaad ook twee(Beta). 1 van 8 - 60 N.m. en een van 40 - 200 N.m.. Zoals ook al door MXL gezegd, er is bij mijn weten geen goede sleutel die van zeer laag tot zeer hoog gaat!
Wel vind ik dat je goed na moet denken wat je zelf wilt, af en toe wat sleutelen of je trouwe saabje van boven tot onder uitelkaar gooien?
Voor de eerste optie is het natuurlijk gekkenwerk om voor een klein vermogen te investeren in goed gereedschap (voor de 2e misschien ook wel?? maar hobby's mogen geld kosten toch????)
Wat betreft de momentsleutels; ik heb er inderdaad ook twee(Beta). 1 van 8 - 60 N.m. en een van 40 - 200 N.m.. Zoals ook al door MXL gezegd, er is bij mijn weten geen goede sleutel die van zeer laag tot zeer hoog gaat!
-
tgremlin
- Geregistreerd lid
Dat er geen sleutels zijn voor het hele bereik dat wist ik natuurlijk wel, maar niet wat de meest voorkomende moment-waarden zijn die je tegen komt bij het sleutelen aan een Saab. Dus de volgende vraag: welke van de twee gebruik je het meest (dan koop ik die eerst, beetje kosten-spreidinggertjan schreef:Wat betreft de momentsleutels; ik heb er inderdaad ook twee(Beta). 1 van 8 - 60 N.m. en een van 40 - 200 N.m.. Zoals ook al door MXL gezegd, er is bij mijn weten geen goede sleutel die van zeer laag tot zeer hoog gaat!
-
gertjan
- Donateur

Door elkaar genomen denk ik beide evenveel.
Maar als ik moest kiezen welke ik eerst zou kopen zou het de kleine worden! Het blijkt vaak dat je je eigen krachten niet goed kent en bij lichtere aanhaalmomenten draai je snel iets "te vast" zonder momentsleutel!
Maar wil je bijv. je cilinderkoppakking gaan vervangen zit je toch al weer met waardes van 90 (16v) of 100 (8v) N.m. te klooien voor je cilinderkopbouten en bijv. 18 N.m. voor je inlaatspruitstuk
Conclusie, toch op zoek naar die suikeroom/tante en flink slijmen
Maar als ik moest kiezen welke ik eerst zou kopen zou het de kleine worden! Het blijkt vaak dat je je eigen krachten niet goed kent en bij lichtere aanhaalmomenten draai je snel iets "te vast" zonder momentsleutel!
Maar wil je bijv. je cilinderkoppakking gaan vervangen zit je toch al weer met waardes van 90 (16v) of 100 (8v) N.m. te klooien voor je cilinderkopbouten en bijv. 18 N.m. voor je inlaatspruitstuk
Conclusie, toch op zoek naar die suikeroom/tante en flink slijmen
-
werli
- Donateur (2x)

geef mij maar facom levenslang garantie
laast bij makro in de aanbeiding :
een volledig kastje mooi geordend voor 700€ en voorzien van facom sleutels zowel doppen ,schroevendraaiers de hele mik mak
ik heb goed gereedschap ,en ook goedkoop van èèn of andere doe het zelf zaak
kan ik ergens niet goeg bij dan verzaag je die 'rommel' of las je er zo een stuk bij aan
bij het los zetten van een voorcardan met een buis van 3 meter (als hefboom) begaf toch wel de ratel van de doppen doos- naar de winkel gegaan en zonder problemen omgeruild
dan mag goed gereedschap een prijs hebben
mvg werner
laast bij makro in de aanbeiding :
een volledig kastje mooi geordend voor 700€ en voorzien van facom sleutels zowel doppen ,schroevendraaiers de hele mik mak
ik heb goed gereedschap ,en ook goedkoop van èèn of andere doe het zelf zaak
kan ik ergens niet goeg bij dan verzaag je die 'rommel' of las je er zo een stuk bij aan
bij het los zetten van een voorcardan met een buis van 3 meter (als hefboom) begaf toch wel de ratel van de doppen doos- naar de winkel gegaan en zonder problemen omgeruild
dan mag goed gereedschap een prijs hebben
mvg werner