Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
Injectie
- Moderator
Bericht
door Injectie » zo 14 aug, 2005 21:30
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » zo 14 aug, 2005 21:38
Die kun je toch ook gewoon bij een poelier kopen? dan zijn de veren er allemaal al af

-
Robbert
- Donateur (6x)

Bericht
door Robbert » zo 14 aug, 2005 21:45
verde900 schreef:Die kun je toch ook gewoon bij een poelier kopen? dan zijn de veren er allemaal al af

Was het dan een kip
Ik vraag me af of de eigenaar nog lichamelijke schade heeft gehad.
-
Hanm
- Lid van verdienste
Bericht
door Hanm » zo 14 aug, 2005 21:45
Deze is wel errug vers!
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » zo 14 aug, 2005 21:49
Robberts schreef:verde900 schreef:Die kun je toch ook gewoon bij een poelier kopen? dan zijn de veren er allemaal al af

Was het dan een kip
Ik vraag me af of de eigenaar nog lichamelijke schade heeft gehad.
Een poelier heeft meer dan alleen kip
ik denk een spettertje of wat (en een gedeukt ego)
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Bericht
door dpw_vd_wijk » zo 14 aug, 2005 21:55
Een soortgelijk iets een keer gezien bij een Subaru Impreza 555 op het de RDW-testbaan in Lelystad. Die had een vogel geraakt bij een snelheid van 200 kmh. Kan me niet herinneren dat die vogel daadwerkelijk door de ruit naar binnen was gekomen. Wel zat er een enorme kuil in die ruit.
Gezien de gevallen van tegenwoordig van nietsnutten die stenen van viaducten afgooien en nu een voorbeeld van een birdstrike denk ik dat ik later maar de lichtste vorm van pantserglas in mijn auto laat aanbrengen.
Goeiedag, je zult die vogel (al dan niet in stukjes) maar tegen je kop aankrijgen bij zo'n snelheid. Heb ik alleen een vraag.... Hoe vaak komt dit voor en komt het ook wel eens voor bij motorrijders.... Dat lijkt me helemaal een ramp.
-
dennis
- Geregistreerd lid
Bericht
door dennis » zo 14 aug, 2005 21:57
wooooh! dat is een klap geweest!! je wil niet weten hoe de eigenaar er na deze "aanvaring" uit gezien heeft...
Ik heb zelf in de VS bij 90 km/u een halve vrachtwagenband door de voorruit gehad... dat vergeet je niet snel!
-
Robbert
- Donateur (6x)

Bericht
door Robbert » zo 14 aug, 2005 21:59
dennis schreef:wooooh! dat is een klap geweest!! je wil niet weten hoe de eigenaar er na deze "aanvaring" uit gezien heeft...
Ik heb zelf in de VS bij 90 km/u een halve vrachtwagenband door de voorruit gehad... dat vergeet je niet snel!
Dan heb je nog geluk gehad dat je dat kan navertellen. Het lijkt mij dat een band niet veel minder weegt dan een flinke steen.
-
tgremlin
- Geregistreerd lid
Bericht
door tgremlin » zo 14 aug, 2005 23:21
Vandaag wist een duif nog net mijn voorruit te ontwijken terwijl ik een gangentje van 140 op de snelweg had

Best ff schrikken.
Ik heb ook wel eens een 'bij' met 120 in mijn gezicht gehad met motor rijden. Dat beest explodeerde compleet, de zooi zat tot in mijn hemd. Wel enkele dagen met een forse blauwe plek in mijn gezicht rondgelopen.
-
dennis
- Geregistreerd lid
Bericht
door dennis » zo 14 aug, 2005 23:28
raam stond krom tegen het stuurwiel aan. Ik had gelukkig een zonnebril op (Florida

) hele fijne glassplintertjes overal! ook in mijn gezicht.
Bij de rentalcompany kreeg ik een Ford F-150 4x4 met dubbele cabine mee als vervangende auto, dat was een absolute goedmaker!!

-
marq101
- Geregistreerd lid
Bericht
door marq101 » ma 15 aug, 2005 1:01
Issie dood?
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Bericht
door sb153b » ma 15 aug, 2005 11:58
Ooit, lang geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt toen ik door minister Ritsen en z'n OV-jaarkaart uit m'n auto het openbaar vervoer ingedwongen was.
In de streekbus die altijd met flinke snelheid door de polder reed zat op de plaats waar ik normaal zat (rechts voorin) een mevrouw die na een enorme klap een gans

opving. (of de remains, juk!) Was blij met m'n plekje achterin (door drukte voor m'n opstapplek) want het glas, de veren en het bloed kwamen tot halverwege.
Wonder boven wonder liep alles voor de bestuurder en de passagiers goed af...
Cornell
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Bericht
door sb153b » ma 15 aug, 2005 12:06
Wel goed gemikt door die bigbird of door die Porsche-rijder bij die snelheid trouwens. Middenin de ruit/roos.
Zouden ze bij carglass ed ook de reiniging voor hun rekening nemen?
Niet te hopen dat ie met het vogelpestvirus besmet was, verspreidt zich zo wel erg.
Cornell
-
sb129h
- Donateur (2x)

Bericht
door sb129h » ma 15 aug, 2005 13:00
Heb inderdaad op de motor wel eens moeten duiken voor laag overvliegend pluim. Als je zelf ook in een laagvliegmodus rondrijdt, dan heb je wel eventjes een "momentje" zoals Olav Mol dat bij de F1 zo mooi kan omschrijven...
Lian
-
Marknett
- Lid van verdienste
Bericht
door Marknett » ma 15 aug, 2005 13:21
Een keer een kraai met 80-90 km/u op de voorruit gekregen. Hij kwam er niet doorheen, maar had wel z'n volledige maag en darminhoud uitgesmeerd over de ruit. Tip; zet je ruitenwissers niet aan in dergelijk geval ...