Ik moet even iets opbiechten...
-
dennis
- Geregistreerd lid
Ik moet even iets opbiechten...
Ik ga mijn Saab 9-3 inruilen voor een 407...
MAAR...Ik blijf natuurlijk wel in mijn classic 900lpt rijden natuurlijk!!!
Waarom geen 9-3 sportsedan/estate? tja, het was er moeilijk, maar ik wil ALLE opties en dat ging toch echt niet meer bij Saab, bovendien vind ik de nieuwe Saabs steeds minder Saab, maar een goed alternatief voor veel van zijn directe concurrenten. En natuurlijk, een dikke Vector of Aero is prachtig, maar dat is bijv. een dikke A4 of een S40/V50 ook!
Dus het is een zwarte 407 sedan geworden met electr. bediende en verwarmde lederen stoelen, automaat, schuifdak, PDC, 17"lm, playstation2/DVD voor+achter en veel andere leuke hebbedingen.
Waarom geen 9-3 sportsedan/estate? tja, het was er moeilijk, maar ik wil ALLE opties en dat ging toch echt niet meer bij Saab, bovendien vind ik de nieuwe Saabs steeds minder Saab, maar een goed alternatief voor veel van zijn directe concurrenten. En natuurlijk, een dikke Vector of Aero is prachtig, maar dat is bijv. een dikke A4 of een S40/V50 ook!
Dus het is een zwarte 407 sedan geworden met electr. bediende en verwarmde lederen stoelen, automaat, schuifdak, PDC, 17"lm, playstation2/DVD voor+achter en veel andere leuke hebbedingen.
-
verde900
- Donateur

Re: Ik moet even iets opbiechten...
Gelukkig hou je er een echte auto naast, kun je het weekend toch nog fatsoenlijk voor de dag komen.dennis schreef:Ik ga mijn Saab 9-3 inruilen voor een 407...
-
Robbert
- Donateur (6x)

Is dat veel goedkoper dan een dergelijk uitgeruste Saab?dennis schreef:Ik ga mijn Saab 9-3 inruilen voor een 407...
Ik had het idee dat de 407 toch aanmerkelijk duurder was geworden dan de 406.
-
Vorticity
- Geregistreerd lid
Hoe zitten de stoelen op lange afstand? Ik heb namelijk niet echt goede ervaring met de stoelen van de 206, 306 en de 406. En betere stoelen dan een 9-3 vind je niet zo snel.
Uiterlijk van de 407 vind ik wel geslaagd. Meer uitdaging en orginaliteit dan een 9-3 SS. Wat me ook opvalt is dat het dashboard van de 407 erg veel lijkt op die van de Aston Martin db9. Geen slechte inspiratiebron in ieder geval.
Uiterlijk van de 407 vind ik wel geslaagd. Meer uitdaging en orginaliteit dan een 9-3 SS. Wat me ook opvalt is dat het dashboard van de 407 erg veel lijkt op die van de Aston Martin db9. Geen slechte inspiratiebron in ieder geval.
-
dennis
- Geregistreerd lid
Stoelen zitten goed, zeker de lederen met verwarming en de electr. verstelling. Inderdaad, de stoelen uit de Saab zijn erg goed.
Aanschafprijs met alle lekkers is 38.000, een 9-3 met al deze opties komt uit op zo'n 44.000 , maar in mijn geval ging het om de leaseprijs, deze is aanzienlijk lager.
de opties van de 9-3 tellen zwaar mee in de prijs: schuifdak Saab 1550 tegen 900 Peugeot, meerprijs pcd 600, spiegels inklappen 350, binnenspiegel dimfunctie 200, voorstoelen electr. 2100 (!) en ga zo maar door...de 407 heeft in de meest luze uitvoering bijna alle opties reeds aan boord.
Aanschafprijs met alle lekkers is 38.000, een 9-3 met al deze opties komt uit op zo'n 44.000 , maar in mijn geval ging het om de leaseprijs, deze is aanzienlijk lager.
de opties van de 9-3 tellen zwaar mee in de prijs: schuifdak Saab 1550 tegen 900 Peugeot, meerprijs pcd 600, spiegels inklappen 350, binnenspiegel dimfunctie 200, voorstoelen electr. 2100 (!) en ga zo maar door...de 407 heeft in de meest luze uitvoering bijna alle opties reeds aan boord.
-
dennis
- Geregistreerd lid
" Gelukkig hou je er een echte auto naast, kun je het weekend toch nog fatsoenlijk voor de dag komen."
Zo zie ik dat ook Verde!
Zo zie ik dat ook Verde!
-
marq101
- Geregistreerd lid
En wat we hier zien is weer een mooi staaltje van cognitieve dissonantie

We hebben een keus gemaakt uit 2 dingen die we allebei min of meer even aantrekkelijk vonden. Om voor onszelf die keuze te verantwoorden (dat andere was immers even begeerlijk of zelfs begeerlijker) gaan we allerlei redenen verzinnen waarom we de juiste keuze hebben gemaakt en zal onze attitude ten opzichte van onze keuze positiever worden en onze attitude jegens het niet gekozenen negatiever.
Gefeliciteerd hoor, mooie auto.
We hebben een keus gemaakt uit 2 dingen die we allebei min of meer even aantrekkelijk vonden. Om voor onszelf die keuze te verantwoorden (dat andere was immers even begeerlijk of zelfs begeerlijker) gaan we allerlei redenen verzinnen waarom we de juiste keuze hebben gemaakt en zal onze attitude ten opzichte van onze keuze positiever worden en onze attitude jegens het niet gekozenen negatiever.
Gefeliciteerd hoor, mooie auto.
-
johnjaap
- Geregistreerd lid
-
keukenschrijver
- Geregistreerd lid
-
Marknett
- Lid van verdienste
Als je dergelijke spijt voelt en weg wilt nemen, dan komt die cognitieve dissonantie om de hoek (dus zoals marq101 zegt). Je gaat je keuze, wellicht tegen beter weten in, voor jezelf rechtvaardigen door op zoek te gaan naar allerei argumenten die de keuze verantwoorden (en tegen-argumenten negeren).johnjaap schreef:Is cognitieve dissonantie niet een soort van teleurgesteld gevoel, wat je bekruipt na het aanschaffen van een sociaal zichtbaar product? Je koopt, bijvoorbleed, voor veel geld een auto, en hebt er een beetje spijt van?En wat we hier zien is weer een mooi staaltje van cognitieve dissonantie
Precies wat we hier zien dus ....
-
Jochen
- Geregistreerd lid
Toch even een quote uit Auto Gids (nr670). Het gaat hier over een 5-kamp tussen de Passat, 407, Avensis, Laguna en de Vectra:B235R schreef:alleen al om het sturen zou ik de 9-3 verkiezen, ipv zo'n walvis
Sorry maar dat heb ik nog nooit iemand over de 9-3SS weten schrijven.Magistrale 407
Wat het weggedrag betreft, staat één zaak vast: onze 5 gezinsberlines volgen hun koers zonder poespas. Los daarvan neemt de 407 duidelijk het voortouw, dankzij zijn fantastische voortrein(met boven elkaar liggende driehoeken met virtuele fusee). De 407 vertoont een magistraal rijgedrag, zowel wat precisie betreft als wat efficiëntie aangaat. De snedige 407 kan kan bovendien terugvallen op een erg geslaagde schokdemping, die alle koetswerkbewegingen perfect binnen de perken houdt.
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

Om met een van Nederlands belangrijkste filosofen te spreken:Jochen schreef:Toch even een quote uit Auto Gids (nr670). Het gaat hier over een 5-kamp tussen de Passat, 407, Avensis, Laguna en de Vectra:B235R schreef:alleen al om het sturen zou ik de 9-3 verkiezen, ipv zo'n walvisSorry maar dat heb ik nog nooit iemand over de 9-3SS weten schrijven.Magistrale 407
Wat het weggedrag betreft, staat één zaak vast: onze 5 gezinsberlines volgen hun koers zonder poespas. Los daarvan neemt de 407 duidelijk het voortouw, dankzij zijn fantastische voortrein(met boven elkaar liggende driehoeken met virtuele fusee). De 407 vertoont een magistraal rijgedrag, zowel wat precisie betreft als wat efficiëntie aangaat. De snedige 407 kan kan bovendien terugvallen op een erg geslaagde schokdemping, die alle koetswerkbewegingen perfect binnen de perken houdt.
"ieder voordeel hep ze nadeel" en ik denk dat dat ook zo is.
-
Jochen
- Geregistreerd lid
Sorry dat moet zijn:marq101 schreef:Put that in your pipe and smoke it!Jochen schreef: Sorry maar dat heb ik nog nooit iemand over de 9-3SS weten schrijven.
Peugeot maakt uitstekende onderstellen (net zoals Ford overigens)
Peugeot maakt al zo lang als we weten schitterende onderstellen en Ford ook wel de laatste paar jaren.