Onvrijwillige cabrio.
-
Sjaak
- Geregistreerd lid
Onvrijwillige cabrio.
Ik kijk regelmatig naar 112 weekend en dan valt mij op dat de brandweer wat mij betreft wel erg gemakkelijk besluit om het dak van verongelukte auto,s te knippen.Ik moet er niet aan denken dat ik een klapper maak even buiten bewustzijn raak,en wanneer ik bijkom het dak van mijn SAAB ernaast ligt.Want als je dan niet all-risk verzekerd bent dan ben je dus gewoon je geld en je SAAB kwijt want die is total loss,misschien zitten er hier wel brandweerlieden die wat meer weten over de criteria van knippen of niet knippen.
-
michiel
- Donateur (2x)

Re: Onvrijwillige cabrio.
Liever voor niks het dak eraf, dan dat ze je familie moeten vertellen dat je het misschien wel had gered als ze het dak verwijderd hadden.. 
Denk niet dat het aan de brandweer is om te kijken hoe jij eventueel verzekerd zou zijn. Ga er vanuit dat die voor de beste oplossing kiezen wat gezondheid betreft!
Denk niet dat het aan de brandweer is om te kijken hoe jij eventueel verzekerd zou zijn. Ga er vanuit dat die voor de beste oplossing kiezen wat gezondheid betreft!
-
Ro
- Geregistreerd lid
En van zo'n losgesneden dak kun je toch mooi een afdakje bij je voordeur maken later?
Nee, inderdaad beter eraf voor niks dan er niet af en.....
Gr. Rogier
Gr. Rogier
-
easy
- Geregistreerd lid
Twee vliegen in èèn klap,....immers je hebt er ook gelijk voor niks een cabrio bijRo schreef:En van zo'n losgesneden dak kun je toch mooi een afdakje bij je voordeur maken later?![]()
Gr. Rogier
Een onvrijwillige cabrio geleverd door de vrijwillige brandweer
-
Manic
- Lid van verdienste
Ooit weleens dat verhaal gehoord van die auto die niet bij een ongeluk betrokken was en ook geen enkele vorm van schade had, maar waarvan ze toch de halve auto open geknipt hebben?
Er was een ongeluk gebeurt en een toevallige passant (getuige?) was gestopt om te helpen, liet de inzittende(n) van de auto betrokken bij het ongeval even plaats nemen in zijn eigen auto om even rustig te kunnen zitten, brandweer, politie, ambulance erbij.....
Men vermoedt dat het slachtoffer nog weleens rug of nekletsel heeft opgelopen en dus niet zomaar op kan staan, moet de hele (tot dat moment ongeschonden) auto open geknipt worden om het slachtofffer er fatsoenlijk uit te halen...
Ik bedenk me wel twee keer in het vervolg als ik slachtoffers van een ongeval even laat plaatsnemen in mijn auto om bij te komen!
Er was een ongeluk gebeurt en een toevallige passant (getuige?) was gestopt om te helpen, liet de inzittende(n) van de auto betrokken bij het ongeval even plaats nemen in zijn eigen auto om even rustig te kunnen zitten, brandweer, politie, ambulance erbij.....
Men vermoedt dat het slachtoffer nog weleens rug of nekletsel heeft opgelopen en dus niet zomaar op kan staan, moet de hele (tot dat moment ongeschonden) auto open geknipt worden om het slachtofffer er fatsoenlijk uit te halen...
Ik bedenk me wel twee keer in het vervolg als ik slachtoffers van een ongeval even laat plaatsnemen in mijn auto om bij te komen!
-
B235R
- Lid van verdienste
Manic schreef:Ooit weleens dat verhaal gehoord van die auto die niet bij een ongeluk betrokken was en ook geen enkele vorm van schade had, maar waarvan ze toch de halve auto open geknipt hebben?...
...Ik bedenk me wel twee keer in het vervolg als ik slachtoffers van een ongeval even laat plaatsnemen in mijn auto om bij te komen!
idd dat gebeurt gewoon! het gaat om het slachtoffer, en die moet er op de best mogelijke manier uit het voertuig worden gehaald.
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Sjaak, ik kan je omerking wel begrijpen hoor, want soms kunnen die mannen wel ferm overdrijven ook. Zo is dat ook wanneer die mannen een spuitslang in hun handen hebben. Dan spuiten ze je auto lekker vol met wit schuim voor een klein beetje benzine die er langs de vuldop uitgelopen is
... het interieur is er door hun witte smurrie dan toch ook mooi aan.
Opgelet, ik heb niet gezegd dat ze nooit hun zaag of spuitslang mogen bovenhalen bij een ongeval, een mensenleven gaat nog altijd voor op een auto, zelf als het een SAAB is.
... het interieur is er door hun witte smurrie dan toch ook mooi aan.
-
Sjaak
- Geregistreerd lid
Jij slaat de spijker op zijn kop GRIFFIN,natuurlijk gaat een mensenleven voor maar ik denk dat ze weleens iets te enthousiast zijn.
-
Injectie
- Moderator
Manic schreef:Ooit weleens dat verhaal gehoord van die auto die niet bij een ongeluk betrokken was en ook geen enkele vorm van schade had, maar waarvan ze toch de halve auto open geknipt hebben?
Dit heeft de politie van Almere al 2 auto's gekost. Dus bied wel hulp maar geef de slachtoffers een deken of iets anders om ze warm te houden. maar laat ze nooit in je auto plaatsnemen.