Nogal zoekgereden

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
John.K
Geregistreerd lid

Nogal zoekgereden

Bericht door John.K » wo 26 okt, 2005 12:56

Om anderen de vernedering te besparen wil ik onder de aandacht brengen dat er hele snelle alfa's bestaan.
Stond bij het stoplicht 2 banen rechtdoor met iets meer dan 1 km verderop een versmalling en ik dacht ik sta links en heb een turbo dus kom maar. :twisted:
Bestuurder grijzende verzorgde man in pak ongeveer 50.
Licht op groen en ik gas geven vlot weg en goed door naar 2 en .......daar ging de alfa. kon nog net 156 GTA lezen. :shock:

Volgende keer toch maar weer op de emblemen letten.
:oops:
Normaal ben ik geen straatracertype maar het werd een lange 1 baans weg met inhaalverbod dus wilde zeker weten niet achter een slome te zitten.

Groet

John

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 26 okt, 2005 13:05

Tsja, losing sucks ;-(+
Aan de andere kant.....het is ook niet iets wat Hirsch, Maptune, Nordic en al die andere fijne bedrijven niet kunnen verhelpen. :twisted:

Denk maar zo: Wat kost mijn Saab, wat kost die GTA en hoeveel pk kan ik voor het verschil kopen (mijn aaname is hier dat die gta duurder is)

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 26 okt, 2005 13:06

250 of 260 pk die GTA's, meer partij voor een 9-5 Aero...
Alfa's zijn over het algemeen wel sportieve/relatief snelle wagens en erg mooi! Jammer van de kwaliteit...

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 26 okt, 2005 13:09

Ruud schreef:250 of 260 pk die GTA's, meer partij voor een 9-5 Aero...

Wel erg mooie wagens!!
260pk? Da's toch haalbaar??

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 26 okt, 2005 13:11

Ja makkelijk haalbaar 8) Hirsch, Maptun, mits genoeg doekoes :D
Wel zijn die GTA's goed uitgebalanceerd heb ik het gevoel.

270pk 370nm

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » wo 26 okt, 2005 14:23

Ruud schreef:Ja makkelijk haalbaar 8) Hirsch, Maptun, mits genoeg doekoes :D
Bij TopGear kwam er bij elke bocht een rookgordijn van de banden af. Werd helemaal zoek gereden door een Focus RS en een Golf R32. Werd tot de bodem afgekraakt en kwam als winnaar uit de test :?: :lol:

TopGear tijdschrift: Apply heavy right foot to throttle, and in place of expected lairy wheelspin, nasty axle tramp and torturous torque steer comes smooth, unfussed and very rapid progress towards the 60 miles an hour mark. Just 6.2 seconds later and you'll be there. Keep your foot in and the GTA won't run out of steam until 153mph. Pretty impressive stuff.

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 26 okt, 2005 16:43

Was dat niet de 147 GTA?

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 26 okt, 2005 17:07

Alfa's zijn over het algemeen wel sportieve/relatief snelle wagens en erg mooi! Jammer van de kwaliteit...
Een 9-5 Aero is veel zwaarder dan zo'n Alfa en komt daarom langzamer op gang. Ook met een (standaard) Aero zal je moeilijk kunnen winnen van zo'n GTA.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 26 okt, 2005 17:10

Maarten schreef:
Een 9-5 Aero is veel zwaarder dan zo'n Alfa en komt daarom langzamer op gang. Ook met een (standaard) Aero zal je moeilijk kunnen winnen van zo'n GTA.
Hoe groot is het risico dat je ueberhaupt naast een GTA terechtkomt? dit was vast een eenmalige frustratie :lol:

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 26 okt, 2005 18:50

paul99gl83 schreef:
Ruud schreef:Ja makkelijk haalbaar 8) Hirsch, Maptun, mits genoeg doekoes :D
Bij TopGear kwam er bij elke bocht een rookgordijn van de banden af. Werd helemaal zoek gereden door een Focus RS en een Golf R32. Werd tot de bodem afgekraakt en kwam als winnaar uit de test :?: :lol:

TopGear tijdschrift: Apply heavy right foot to throttle, and in place of expected lairy wheelspin, nasty axle tramp and torturous torque steer comes smooth, unfussed and very rapid progress towards the 60 miles an hour mark. Just 6.2 seconds later and you'll be there. Keep your foot in and the GTA won't run out of steam until 153mph. Pretty impressive stuff.
Heb je de 9-5 Aero door de bocht zien gaan bij Top-Gear :wink: :roll:
De Alfa is ook de enige mooie wagen van die 3 :P

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » wo 26 okt, 2005 19:15

verde900 schreef:
Maarten schreef:
Hoe groot is het risico dat je ueberhaupt naast een GTA terechtkomt? dit was vast een eenmalige frustratie :lol:
Die kans is voor mij vrij groot.... Mijn achterbuurman heeft een Alfa 156 stationwagon GTA. Zelf heb ik me wel eens verkeken op een Skoda. Ik dacht: "Die pakken we wel even bij het volgende verkeerslicht". Bleek het een Octavia RS te zijn....

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 26 okt, 2005 23:03

Sprintjes? Pff... Daar doe ik niet aan, da's voor mannen met frustraties! :wink:

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » do 27 okt, 2005 10:37

Het is zo fijn om af en toe even gefrustreerd te doen :green_many:

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » do 27 okt, 2005 12:02

verde900 schreef:Hoe groot is het risico dat je ueberhaupt naast een GTA terechtkomt? dit was vast een eenmalige frustratie :lol:
En sta je niet naast een GTA, dan is het wel een Corsa A met een C20LET motor onder de kap. :evil: :evil:
Met een Saab vallen er nu eenmaal geen sprintjes te winnen. :cry:

Oosthoek schreef:Sprintjes? Pff... Daar doe ik niet aan, da's voor mannen met frustraties! :wink:
Bedankt voor deze gedegen diagnose. :besserwisser:

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » do 27 okt, 2005 12:17

Maarten schreef:
verde900 schreef:Hoe groot is het risico dat je ueberhaupt naast een GTA terechtkomt? dit was vast een eenmalige frustratie :lol:
En sta je niet naast een GTA, dan is het wel een Corsa A met een C20LET motor onder de kap. :evil: :evil:
Met een Saab vallen er nu eenmaal geen sprintjes te winnen. :cry:

Oosthoek schreef:Sprintjes? Pff... Daar doe ik niet aan, da's voor mannen met frustraties! :wink:
Bedankt voor deze gedegen diagnose. :besserwisser:
Maar van 80 kmh tot 120 kmh accelereren met een Saab 900 classic turbo doe je niet zomaar met alle auto's na.
Ik zie nog de brochures van vroeger voor me met dat plaatje met de vrachtwagen en de Saab die hem gaat inhalen... De goede oude tijd...

Plaats reactie