Aldus een nederlands dagblad.
Wat zijn de meningen in het forum over deze maatregel

Hier de rest van het artikel:4000365 schreef:Vrijdag 28 Oct 2005 op www.telegraaf.nljelger schreef:bron??

Precies, daar zit ik 's ochtends ook en ik mag blij zijn als ik die 80 haal ...jelger schreef: tja, 's-ochtends kan ik sowieso vaak niet harder dan 80 rijden op de Ring Zuid rond Rai/WTC.... de West Ring is op spits tijden al niet veel beter...
dus waarom niet?
Begrijp ik je goed??Oosthoek schreef:Ik houd nog steeds overal een maximumsnelheid van 120 km/h aan.
Mee eens, maar het is vrij waarschijnlijk, als deze maatregel niet het gewenste resultaat opleverd, zal deze niet (lees: nooit) meer worden teruggedraaid.jelger schreef:Als het de doorstroming bevordert vind ik het best
dat hangt af van het politieke bewind....Mee eens, maar het is vrij waarschijnlijk, als deze maatregel niet het gewenste resultaat opleverd, zal deze niet (lees: nooit) meer worden teruggedraaid.

In principe ben ik het hier helemaal mee eens. Maar het betuttelende overheidsregime MOET weg. Bestuurders moet wel ruimte gelaten worden voor hun eigen verantwoordelijkheid. Een overdaad aan correctiecampagnes, boetebeleid etc. helpt ons niet naar een veiliger, comfortabeler en milieuvriendelijker weggebruik.sb129h schreef:... Naar mijn mening door mensen () die geen maat en afstand kunnen houden, niet vooruit kijken/opletten, niet anticiperen, en vooral zichzelf onaantastbaar voelen door al die actieve en passieve veiligheid in nieuwe auto's ...
Ja hoor: graag 80 km/u in de spits op drukke stukken. Minder snelheid = minder remafstand nodig, toch? Maar dan ook graag elke 500m eenflitskast die staat ingesteld op snelheid én op kleven, over 2 rijbanen (want ook vrachtwagens kunnen bumperkleven...).
En met een aan-het-inkomen-gerelateerd-boetesysteem zoals de Finnen hebben eraan vast geknoopt.
Anders heeft het nog geen nut.
tja....Maar het betuttelende overheidsregime MOET weg. Bestuurders moet wel ruimte gelaten worden voor hun eigen verantwoordelijkheid. Een overdaad aan correctiecampagnes, boetebeleid etc. helpt ons niet naar een veiliger, comfortabeler en milieuvriendelijker weggebruik.