Xenon afkeur?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 30 okt, 2005 19:44

Voor degene die hem koopt houd er rekening mee dat met ingang van 1 januari 2006 Xenon APK afkeur is als het niet aan alle eisen voldoet.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » zo 30 okt, 2005 20:34

Hij heeft toch de koplampsproeiers die een vereiste zijn?
En de lichtbundel moet afgesteld zijn natuurlijk, maar dat is standaard.

Zijn er verdere criteria?

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » zo 30 okt, 2005 20:37

automatische hoogteregeling.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » zo 30 okt, 2005 20:39

erik schreef:automatische hoogteregeling.
Ja, dat heeft de 9000 en ng900 standaard electrisch, maar of dat nog werkt na inbouw van xenon weet ik niet.

hitcham
Geregistreerd lid

Bericht door hitcham » zo 30 okt, 2005 20:58

Ruud schreef:
erik schreef:automatische hoogteregeling.
Ja, dat heeft de 9000 en ng900 standaard electrisch, maar of dat nog werkt na inbouw van xenon weet ik niet.
Automatische hoogteregeling? Dacht het niet hoor. Ja, van de koplampen kun je electrisch en van binnen uit de hoogte regelen, maar automatisch gaat dit niet!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 30 okt, 2005 21:37

Sloop de hele troep er dus maar weer uit voor de apk....

CADIFA
Geregistreerd lid

Bericht door CADIFA » zo 30 okt, 2005 21:41

Injectie schreef:Voor degene die hem koopt houd er rekening mee dat met ingang van 1 januari 2006 Xenon APK afkeur is als het niet aan alle eisen voldoet.
Wat zijn de eisen dan?????

Ik wil juist Xenon inbouwen.

Ik heb een CD uit 90 met koplampwissers en koplamphoogte verstelling!

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » zo 30 okt, 2005 22:13

Er moet naast een wis- of wasinstallatie ook automatische koplampverstelling (hoogte compensatie) opzitten.
Niet eentje die met de hand electrisch te verstellen is, maar eentje die elke in- en uitvering van de auto compenseerd!!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 30 okt, 2005 23:13

CADIFA schreef:
Injectie schreef:Voor degene die hem koopt houd er rekening mee dat met ingang van 1 januari 2006 Xenon APK afkeur is als het niet aan alle eisen voldoet.

Het onderwerp xenon is al een keer gepasseerd, wel dappper om er nu dan toch maar aan te willen beginnen.
Er is geen enkele 900/9000 met automatische koplamphoogteverstelling, dus in alle geval is het afkeur voor de apk als deze wordt achteraf uitgerust met xenon...

CADIFA
Geregistreerd lid

Bericht door CADIFA » ma 31 okt, 2005 0:02

verde900 schreef:
CADIFA schreef:

Het onderwerp xenon is al een keer gepasseerd, wel dappper om er nu dan toch maar aan te willen beginnen.
Er is geen enkele 900/9000 met automatische koplamphoogteverstelling, dus in alle geval is het afkeur voor de apk als deze wordt achteraf uitgerust met xenon...
Ik wordt af en toe doodmoe van dat wijsende vingertje hier op het forum!!!!

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » ma 31 okt, 2005 0:05

CADIFA schreef:
verde900 schreef:
CADIFA schreef: Wat zijn de eisen dan?????

Ik wordt af en toe doodmoe van dat wijsende vingertje hier op het forum!!!!
het wijsende vingertje... een opsomming van feiten met de daaraan hangende consequenties?
Dat is toch geen wijsend vingrtje??

meer een waarschuwing lijkt me

Sander

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 31 okt, 2005 0:17

jullie lopen al weer achter, automatische hoogteregeling en sproeiers zijn al gewoon achteraf te koop en leverbaar

dus niks geen afkeur :wink:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 31 okt, 2005 0:26

en dan komt er nog de goedkeuringscode om de hoek kijken die in je koplampglas moet zitten voor Xenonverlichting.

Oftewel even opsommend

Autoatische hoogteregeling van je koplampen.
Wiswas/sproeierinstallatie voor je koplampen.
Goedgekeurde koplampglazen met code D ingegoten in het glas.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 31 okt, 2005 0:51

Word dat ook een keuringseis??

Jammer dat je een H niet echt goed kunt bewerken met een dremel tot een D...... :wink:

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 31 okt, 2005 1:07

Oh jee, een van de moderatoren heeft de discussie uit het topic van de verkoper verwijderd.... Is het na het 'GAF topic' verboden om inhoudelijk commentaar te geven op hetgeen te koop aangeboden wordt? In dit geval zelfs zeer nuttig inhoudelijk commentaar! Wel heel aardig dat er nu in een ander topic verder gediscusieerd mag worden, maar ik blijf het vreemd vinden.

Plaats reactie