digitale camera vraagje

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
nacra 93
Donateur
Donateur

digitale camera vraagje

Bericht door nacra 93 » zo 06 nov, 2005 19:27

Is het noodzakelijk dat je de bij geleverd software installeerd of kun je ook via bv je afbeeldingen de fotos ophalen
ik vind dat kodak gezeur erg irri :fight_headbang:

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » zo 06 nov, 2005 19:33

Bedoel je zo´n kodak cd?, dan hoef je geen software te instaleren, maar kun je via deze computer de foto´s met een andere programma openen.

Of bedoel je gewoon een digitale camera.
In dat geval hoef je geen software te instalere als je windows XP hebt, heb je dat niet, moet je wel software instaleren.

Martien_96V4
Geregistreerd lid

Bericht door Martien_96V4 » zo 06 nov, 2005 21:17

Meestal hoef je alleen de cameradriver te installaeren, ook bij XP. Daarna wordt de camera als een verwisselbaar opslagmedium gezien, en kun je je foto's naar de PC kopieeren. Het "nadeel" van deze methode is, dat de foto's in de camera niet automatisch gewist worden, tenzij je werkt met "knippen" en "plakken".

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 06 nov, 2005 21:30

Picasa2 van google downloaden kan ook. Erg prettig programma en brengt structuur in je verzameling digitale foto's.

http://picasa.google.com/index.html

ruter001
Geregistreerd lid

Bericht door ruter001 » ma 07 nov, 2005 12:01

Nee, hoeft niet. Ik heb een Canon powershot die als externe schijf gemount wordt onder Xp en onder OSX.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » ma 07 nov, 2005 13:20

makkelijkste manier blijft een cardreader. Voor 20 euro heb je er 1 die alle typen kaarten leest. Je haalt de kaart uit de camera, in de cardreader en via windows explorer zie je de kaart als extra hardeschijf.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » ma 07 nov, 2005 13:37

MXL schreef:makkelijkste manier blijft een cardreader. Voor 20 euro heb je er 1 die alle typen kaarten leest. Je haalt de kaart uit de camera, in de cardreader en via windows explorer zie je de kaart als extra hardeschijf.
een leek vraagt usb :?:

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » ma 07 nov, 2005 13:41

Ik prop gewoon al mijn apparatuur zo in de USB zonder ook maar iets te instaleren, werkt altijd.
Enige wat ik geinstaleerd heb is een Sony digitale film camera, omdat die niet ondersteunt word door windows XP

9000 freak
Geregistreerd lid

Bericht door 9000 freak » ma 07 nov, 2005 17:17

gewoon de lastige shitsoftware van je dig.camera verwijderen/deinstalleren, en je camera opnieuw in de usb-poort stoppen, en dan krijg je in windows XP vanzelf een schermpje met de gevraagde actie, en dan kies je voor afbeeldingen opslaan en bekijken, en dan installeert windows vanzelf de foto's op je computer.

Dc
Geregistreerd lid

Bericht door Dc » di 08 nov, 2005 17:31

ik gebruik cam2pc (freeware)
Handige aan dit programma is dat je de foto's kan hernummeren.

Download of lees gebruikerservaringen van deze website:

http://www.snapfiles.com/get/cam2pc.html

Plaats reactie