De landwind krijgt een zusje....Mmmmm

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
marq101
Geregistreerd lid

De landwind krijgt een zusje....Mmmmm

Bericht door marq101 » do 24 nov, 2005 14:34

Uit de digitale bovagkrant
Landwind krijgt MPV-zusje
donderdag, 24 november 2005 - Het geplaagde Chinese merk JMC brengt volgend jaar een A-klasse-achtige MPV op de markt en een verbeterde versie van de Landwind.

Importeur Peter Bijvelds vertelde onlangs tegen Autovisie dat voor 2006 een verbeterde versie van de Landwind op stapel staat, met een Range Rover achtige neus, nieuwe wielophanging, ABS en een nieuwe, Italiaanse dieselmotor. Daarnaast komt het Chinese merk najaar 2006 met een MPV, CV-6 genaamd.

De budget SUV Landwind lag recent onder vuur. Na een eigen crashtest had de Duitse ADAC en in het kielzog daarvan de ANWB de auto ‘levensgevaarlijk’ genoemd. De Nederlandse importeur bestreed de lezing van de automobielclubs, maar voorzag de auto wel van een extra steunbalk.
Zou CV-6 Crash Vehicle 6 betekenen?

puude
Geregistreerd lid

Bericht door puude » do 24 nov, 2005 22:34

Een Italiaanse dieselmotor? Ik hoop toch niet dat we straks moeten zeggen: De motor van deze saab vindt je ook in de Landwind :shock:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » do 24 nov, 2005 23:08

puude schreef:Een Italiaanse dieselmotor? Ik hoop toch niet dat we straks moeten zeggen: De motor van deze saab vindt je ook in de Landwind :shock:
Heeft Saab een diesel van Italiaanse origine? Wist ik niet

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 24 nov, 2005 23:17

Robberts schreef:
puude schreef:Een Italiaanse dieselmotor? Ik hoop toch niet dat we straks moeten zeggen: De motor van deze saab vindt je ook in de Landwind :shock:
Fiat-Alfa JTD motoren toch?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 24 nov, 2005 23:43

verde900 schreef:
Robberts schreef:
Fiat-Alfa JTD motoren toch?
Klopt als een bus groene.

Plaats reactie