Asotest op Autoweek

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Stijn
Geregistreerd lid

Asotest op Autoweek

Bericht door Stijn » do 11 mar, 2004 19:38

Op www.autoweek.nl kun je jezelf testen op je rijgedrag. 0,4 % van de deelnemers geeft toe dat hij echt asociaal is.... :roll:
Mijn zonden: (soms!)
-Rechts inhalen van onnodig linksrijders. (ik haat dat ;-|+)
-Niet handsfree bellen tijdens het rijden.
-Als iemand op de snelweg plotseling naar links gaat waardoor ik
moet afremmen ga ik er een meter achterzitten, en dan soms (niet bij
alle auto's :wink:) met grootlicht even zeggen dat het er niet mee eens ben.
-Door rood rijden als ik eigenlijk niet meer normaal kan remmen.
-Te hard rijden, heel af en toe.
-Verder rij ik best wel netjes, uit de test kwam ik als "doorsnee" type.

Ergernissen:
-Bumperkleven zonder aanleiding.
-Inhalende vrachtwagens (met 1 km/u)
-70 km-rijders op de snelweg
-Mensen die met een buitje hun mistlampen aandoen
-En nog wel meer...

Sjaak
Geregistreerd lid

Re: Asotest op Autoweek

Bericht door Sjaak » do 11 mar, 2004 20:21

Ik heb net de test gedaan (middelmatig)maar als er nog meer van dit forum meedoen moeten we SAAB toch wel in de top 10 kunnen krijgen denk ik.

Manic
Lid van verdienste

Re: Asotest op Autoweek

Bericht door Manic » do 11 mar, 2004 23:28

Brave Hendrik(a)

Niemand is volmaakt. Hoe goed we ook ons best doen om 'n voorbeeldig verkeerdeelnemers te zijn; we laten allemaal wel eens een steek vallen. Een enkele keer vergeet je richting aan te geven. Misschien neem je onder het rijden wel eens een dropje of pepermuntje. En soms móet je wel eens mensen in- of uit laten stappen waar dat eigenlijk niet mag. Maar dat maakt van een gewetensvol verkeersdeelnemer in de verste verte nog geen aso.

Hmm, ok wel een enkele keer 'nooit' ingevuld waar ik anders voor 'zelden' had gekozen, zo goed en betrouwbaar is deze test in dat opzicht nu ook weer niet, erg jammer dat het zo ontzetten eenzijdig is, niet eens een 'maar' of een 'mits' of ergens iets van een motivatie, da's jammer. Rechts inhalen: doe ik in principe niet, maar als ik een of andere malloot voor me heb zitten en kilometers 2 of 3 baans weg daarvoor vrij... ja, dan ga ik er rechts langs heen.... logisch.

Nu ook nog een redelijke uitslag bij score per merk.... graag even naar het aantal stemmen voor een reeel beeld mensen!

Heb maar een keer 'regelmatig' ingevuld, dat was bij de vraag of ik weleens muziek zo hard aan had staan zodat anderen het konden horen.... weliswaar niet ómdat anderen het dan kunnen horen, maar omdat het dan juist zo gaaf is!

Nou ja, al met al.... ik vond mezelf op zich al wel een redelijk netjes als bestuurder. Onnodig rechts rijden.... doe ik niet aan, ik slinger nogal volgens mensen die achter me rijden, elk gaatje dat nuttig is om in te sturen stuur ik in, ik vind het dan meestal onnodig om links te blijven rijden.

Greetz,

Dennis

Plaats reactie