Of het vertrouwen wekt weet ik niet maar is in elk geval origineel
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/sa ... ch-results
Beste Saabliefhebber,
Mijn trouwe Saab 9-5NG was en is mijn droomwagen. Na 7 jaar heb ik besloten dat ik er afscheid van zal moeten nemen. Mijn nieuwe carrière laat me alleen maar toe om voortaan hybride of elektrisch te rijden en van mijn vrouw mag ik de oprit niet nog voller maken.
Ik prijs mezelf ontzettend gelukkig dat ik deze ooit heb kunnen kopen, een 2.0T Aero XWD in Fjord Blue met het prachtige zwart/beige interieur uitgevoerd in premiumleder. Persoonlijk vind ik de XWD een grote meerwaarde en zeker geen overbodige luxe met 295 pk en 440 Nm. Hij is door een Saabspecialist getuned, iets wat ik altijd doe zodat ik zuiniger kan rijden.
Ik volg altijd gouden regels bij het onderhoud: Elke 10.000 km olie + oliefilter, elke 50000 km XWD onderhoud en elke 100.000 km nieuwe versnellingsbakolie + spoelen. Om de 3 beurten ook een groot onderhoud uiteraard.
Ik geef je met plezier de gegevens van alle Saabspecialisten die deze auto kennen (en betaalbaar zijn).
Alle gekende problemen met dit type Saab zijn al jaren geleden opgelost en de laatste 6 jaar is er geen check-engine of storing meer geweest. Ik doe veel snelwegkilometers, dus na 12 jaar staat de teller reeds op 317000 km, maar van vermoeidheid is er nog zeker geen sprake. De enigste doodsteek is de fiscus, die het mij als zelfstandige onmogelijk maakt om nog met deze auto te blijven rijden, iets wat voorheen als loontrekkende geen enkel probleem was. De auto is privé, dus voorlopig kan ik gelukkkig nog even verder!
Reeds vervangen door mij:
1) Firmware upgrade naar E800 zodat navigatie en entertainment goed blijft werken
2) Hockeystick rechts is vervangen door een metalen versie van H.Blom Engeneering
3) 3e remlicht vervangen door een kit van H.Blom
4) LED-bar vervangen door een kit van H.Blom
5) Xenon vervangen door Philips D1S X-treme Vision Gen 2 (+150%)
6) linker- en rechterachterrollagers
7) Upgrade naar de dubbelzuiger V6-remmen met 337mm schijven
ECU aanpassing van 220pk naar 295pk + 350Nm naar 440Nm, dit haalt de motor op zijn gemak en vergt niet veel extra van de Turbo. De winst wordt vooral gehaald door zijn directe injectie beter af te stellen. De limiet is de versnellingsbak, die maximaal 440Nm kan hanteren. (Zie koppelcurve V6 Hirsch) Na tuning is hij zo'n 0.5 liter zuiniger geworden.
9) Distributieketting is recent nog vervangen op 298.000km (de ketting gaat zo'n 100.000km mee), is ter vervangen zoals een distributieriem.
10) Airco opnieuw gevuld in 05/2022.
Wordt geleverd met:
1) Saab 9-5NG dakdrager van Thule
2) Set 17" Blade velgen met winterbanden (225/55/17 Goodyear Wintersport 5)
3) Set 18" Carve velgen met zomerbanden (245/45/18 Landsail LS388)
4) Set 19" Turbinevelgen met winterbanden met TPSM (245/40/19 Pirelle Sottozerro 3) - banden wel te vervangen
5) Set 19" Turbinevelgen met zomerbanden met TPSM (245/40/19 Landsail LS588 UHP)
6) Een kit om alle afgesleten knoppen in het interieur te vervangen
De belangrijkste opties:
1) Premium leder
2) Harman Kardon Sound
3) Xenon lampen
4) XWD met e-LSD
5) Drivesense (instelbare ophanging - Comfort/Intelligent/Sport)
6) Panoramisch dak
Ben je geïnteresseerd? Bel mij of stuur mij een mail!
Prijs is onderhandelbaar.
Deze auto is nog toegelaten in alle LEZ-zones zonder beperking (euro 5 benzine)
Zelfs na 7 jaar krijg ik nog steeds veel weggebruikers die zwaaien en duim omhoog steken of de geïnteresseerde liefhebber aan het tankstation "is dat de nieuwe Saab, zo spijtig dat ze die niet meer maken hé"! Het was al een 'classic' van zodra hij de showroom uit was.
9-5 NG, niet van een oud dametje geweest
- gudmundje
- Donateur
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: di 28 mar, 2006 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
9-5 NG, niet van een oud dametje geweest
2010 9-5 Tid
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT
- RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12719
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: 9-5 NG, niet van een oud dametje geweest
Het is duidelijk dat aan deze Saab veel tijd en geld is besteed om hem in goede staat te houden.
De belangrijkste belemmering voor een goede en snelle verkoopdeal is denk ik de km-stand.
Voor mij persoonlijk zou die hoge stand geen belemmering zijn, mits de Saab goed is onderhouden.
De belangrijkste belemmering voor een goede en snelle verkoopdeal is denk ik de km-stand.
Voor mij persoonlijk zou die hoge stand geen belemmering zijn, mits de Saab goed is onderhouden.
Keep on smiling!
- martinphili
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3073
- Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 22:28
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: 9-5 NG, niet van een oud dametje geweest
Maar wat een heerlijk geschreven advertentie.
Saab 900 ng 2.0 i cabriolet Sky Blue
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"
- rutgerreinier
- Donateur
- Berichten: 5534
- Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
- Regio: NL - Provincie Friesland
- Contacteer:
Re: 9-5 NG, niet van een oud dametje geweest
4 setjes velgen erbij
Wel een hele mooie auto.
Wel een hele mooie auto.
Don't go with the flow, drive a SAAB
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/