Stijlvol, heerlijk basic vervoersmiddel. Niet duur.
SAAB 900 CLASSIC SEDAN
€ 2.950,00
https://link.2dehands.be/m2355872977?ut ... ialbuttons
[BE] 900c sedan, ambassador blue
-
gudmundje
- Donateur

Re: [BE] 900c sedan, ambassador blue
Leuke spot. Is van 1989, dat is laat voor een 900C
1e eigenaar en 175.000 kms is vrij uniek.
-
Guido900T
- Donateur (3x)

zeker niet duur! Mooie kleur ook
-
phanot
- Donateur (2x)

identiek model en configuratie als mijn sedan, maar mijn km teller heeft er nog eens 360.000 extra bovenop deze 175.000 afgelegd en is nog lang niet versleten.
Kortom een heerlijke wagen voor lange afstanden en comfortabel genoeg om nog zeer lang van te genieten. Al die accessoires of gadgets zijn vnl prettig voor de autoverkoper in de showroom om een potentiële koper te overhalen tot koop, maar hebben daarna vaak ook extra aandacht nodig. Wat er niet opzit gaat ook niet stuk. Dus behoorlijk zorgelozer rijden met deze sedan dan met een full Option
en lage prijs!.
Kortom een heerlijke wagen voor lange afstanden en comfortabel genoeg om nog zeer lang van te genieten. Al die accessoires of gadgets zijn vnl prettig voor de autoverkoper in de showroom om een potentiële koper te overhalen tot koop, maar hebben daarna vaak ook extra aandacht nodig. Wat er niet opzit gaat ook niet stuk. Dus behoorlijk zorgelozer rijden met deze sedan dan met een full Option
en lage prijs!.
-
phanot
- Donateur (2x)

In België zijn er nog redelijk wat 80 plussers met een auto in de garage aan huis die minder dan 500 km per jaar, of soms helemaal niet meer rijden.gudmundje schreef: ↑zo 01 mar, 2026 16:21Leuke spot. Is van 1989, dat is laat voor een 900C
Zo iets van: ik heb eigenlijk geen auto meer nodig, maar voor het geval dat.. staat die er nog en kan ik altijd weg.
Verzekering en wegenbelasting betaald, gewoon voor het goed gevoel en een deur die altijd openstaat zodat ik altijd wegkan als het nodig is.
Zo werd bv de Citroen Xantia van de buur van mijn moeder een aantal jaren geleden verkocht voor 900 euro met amper 10.000 km op de teller in nieuwstaat. deze werd 1x om de twee weken gebruikt om naar de supermarkt te rijden en stond steeds in een verwarmde garage. toen de auto bijna 10 jaar oud was, liet de garage het koperen pletringetje weg na de olieverversing zodat er een plasje olie onder de wagen kwam. Daarna volgde: " ja mevrouw, dat is normaal bij een 10 jaar oude auto, maar hebt u onze nieuwe modellen al gezien". etc...
Komt vaker voor dan je denkt