2 x 900T '82

Ergens in België een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

2 x 900T '82

Bericht door Ronnes » di 18 jun, 2024 20:53


Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 2 x 900T '82

Bericht door Ronnes » ma 23 sep, 2024 11:43

De eerste is €1500 gezakt in prijs, nu €16.000: https://www.2dehands.be/v/auto-s/saab/m ... estaureerd

Gebruikersavatar
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: 2 x 900T '82

Bericht door Ewout » ma 23 sep, 2024 21:07

Ik vind het in (lees: voor) beide gevallen veel geld... Maar men mag het vragen. De markt is echter erg tam, veel classics staan lang te koop en daar zijn deze geen uitzondering op. Het maakt ze niet minder leuk, natuurlijk.

Gebruikersavatar
95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 2 x 900T '82

Bericht door 95twinturbo » do 26 sep, 2024 21:38

Ronnes schreef:
ma 23 sep, 2024 11:43
De eerste is €1500 gezakt in prijs, nu €16.000: https://www.2dehands.be/v/auto-s/saab/m ... estaureerd
Inmiddels nog wat gezakt

Afbeelding

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: 2 x 900T '82

Bericht door jansen » zo 29 sep, 2024 9:15

Jeetje van 17500 naar 16000 dan naar 13.900, zo kom je toch niet meer serieus over, hier reageerd geen hond op, iedereen wacht geduldig af hoever ze zelf naar beneden gaan met de vraagprijs.

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 2 x 900T '82

Bericht door Saapie » zo 29 sep, 2024 9:58

Voor het laatste bedrag gaat ie ook niet weg. De markt is slecht op dit moment. Onderdelen daarentegen nog steeds duur. Iedereen zoekt een opknapper of doorschuiver.

Gebruikersavatar
95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 2 x 900T '82

Bericht door 95twinturbo » zo 29 sep, 2024 15:25

Ik vind het ook lastig. Ik houd zelf op het moment mijn ogen ook nog steeds open voor een 900 classic.
Bij Saabworld heeft een jaar lang een prachtige scarabee groene te koop gestaan, is deze week verkocht zag ik. Die was prachtig om te zien, maar meer dan 3 ton op de klok en dan nog 14.000 vraagprijs. Dat staat niet voor niks een jaar te koop.
Op zich geeft dat niks als je er vervolgens met plezier jarenlang in rondrijdt. Maar stel dat je hem door onvoorziene omstandigheden ineens moet verkopen, dan weet je met de genoemde vraagprijs 100% zeker dat je heel veel toelegt.

Lastig ook voor degenen die er een willen verkopen. Want vaak zit er veel geld, tijd en liefde in. Dus dan is het ook kl…. dat de markt afgekoeld lijkt te zijn.

Het lijkt wel alsof ten tijde van corona ineens de hele wereld een Saab wilde. Toen zijn de prijzen door het dak gegaan, en nu lijkt er een correctie gaande te zijn. Of zien jullie het anders.

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 2 x 900T '82

Bericht door Saapie » zo 29 sep, 2024 16:26

Je analyse klopt volgens mij 100%

Een 900 verkopen is nu ook lastig als je er veel tijd en geld in heb zitten. En als je een bijzonder exemplaar hebt, dan helemaal; een Turbo S, GT etc blijven altijd meer waard dan een lpt die omgebouwd is. 5 deurs worden zeldzaam, maar liggen lastiger in de markt. Idem voor sedans. Mijn idee is altijd; een leuke 900 voor rond de 10k daar kan je geen buil aan vallen. Daaronder zijn meestal auto’s met werk of in mindere conditie. Daarboven zijn exemplaren waar je met stress in rond rijdt omdat je ze heel wil houden.

Plaats reactie